Kirjoittaja Aihe: Miten yhdistän valmiin sivupohjan?  (Luettu 1806 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

judea

• Vieras
Miten yhdistän valmiin sivupohjan?
« : 29.03.2011 klo 19:40:37 »
Hei kaikki!

Ajattelin tehdä blogin tuonne http://sarjakuvablogit.com/.

No en ole oikein tyytyväinen noihin teemoihin sun muihin mitä
sivulla on tarjolla. En löytänyt googlettamalla tietoa tästä.

Eli ongelma on, en ole tyytyväinen noihin sivuihin. Olen työskennellyt
tehden Joomla sivuja (mutta en ole mestari :) ) ja koneellani sattuu olemaan Artisteer 3 ohjelma. Miten minä voisin tehdä oman sivupohjan ja yhdistää sen Custom CCS:hen sarjakuvablogeissa.

Toinen ongelma, miten voin ladata joillain eri nettisivuilla olevia teemoja
omille sarjakuvasivuilleni (Wordpress).

En ota tolkkua tosta ylemmästä kirjoituksesta itekään. :)

--judea
« Viimeksi muokattu: 14.11.2013 klo 22:47:23 kirjoittanut Jere V-K »

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
Vs: Miten yhdistän valmiin sivupohjan?
« Vastaus #1 : 30.03.2011 klo 19:03:05 »
Sarjakuvablogit.comiin ei valitettavasti voi kuka tahansa ladata omaa teemaansa tietoturvasyistä. Omaan WordPress-asennukseesi voit tietenkin laittaa minkä tahansa teeman. Jos sivulta ei suoraan käy ilmi, mitä teemaa on käytetty, voit vilkaista html-koodista, minkä nimisessä kansiossa teeman tiedostot asustelevat palvelimella (esim. /themes/whitewash/) ja sitten googlaat sitä.

Artisteerista minulla ei ole kokemusta, mutta voisit vaikkapa kokeilla tallentaa sivun blogistasi tyyleineen (Firefoxissa Save Page As... -> Web Page, complete), avata sen Artisteerissa ja muokata ainoastaan tyyliä, koskematta html:n rakenteeseen. Sitten voit kopioida css:ään tekemäsi muutokset Sarjakuvablogien Custom CSS -editoriin.
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

judea

• Vieras
Vs: Miten yhdistän valmiin sivupohjan?
« Vastaus #2 : 30.03.2011 klo 21:39:16 »
Sarjakuvablogit.comiin ei valitettavasti voi kuka tahansa ladata omaa teemaansa tietoturvasyistä. Omaan WordPress-asennukseesi voit tietenkin laittaa minkä tahansa teeman. Jos sivulta ei suoraan käy ilmi, mitä teemaa on käytetty, voit vilkaista html-koodista, minkä nimisessä kansiossa teeman tiedostot asustelevat palvelimella (esim. /themes/whitewash/) ja sitten googlaat sitä.

Artisteerista minulla ei ole kokemusta, mutta voisit vaikkapa kokeilla tallentaa sivun blogistasi tyyleineen (Firefoxissa Save Page As... -> Web Page, complete), avata sen Artisteerissa ja muokata ainoastaan tyyliä, koskematta html:n rakenteeseen. Sitten voit kopioida css:ään tekemäsi muutokset Sarjakuvablogien Custom CSS -editoriin.

Joo täytyypi kokeilla. Mutta kiitos kuitenkin vastauksesta.