Kirjoittaja Aihe: K-35 piirtäjä haussa  (Luettu 2523 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

miko501

• Uusi jäsen
K-35 piirtäjä haussa
« : 14.01.2011 klo 13:38:41 »
Hei vain,

Mulla olisi perusidis ja muutama stoori kolmen stripin kuviksi.

Tulen toimeen parhaiten ihmisen kanssa, jonka alkava eturauhasvaiva ja yleinen kankeus hymyilyttää meitä molempia, siitä otsakkeen alaikärajoitus.

Mikäli ymmärrät tai edes haluaisit koettaa ymmärtää ihan normihetero parisuhde-asioita lempeydellä ja tasa-arvoisuudella tyyliin "parempi tossun alla kuin taivasalla", saatat olla sekä etsimäni piirtäjä että kohtalotoveri.

Tyylilajisi voisi olla jotain naivismin tai absurdismin kieppeillä, ei niin tarkkaa merkitystä tässä vaiheessa. Periaatteessa mangana jmv. en oikein kykene tätä idistä valmiina näkemään.

Jos kiinnostuit, oletko niin ystävällinen että laitat mulle pari piirrostasi vaikkapa yksärinä tai meilinä.

Minua koskettavat tarinat, jotka ovat liikuttavan naurettavia. Eli ihan niin kuin elämä mstäni on. Jos saisin tehdä oman makuni mukaisen sarjis-smoothien käyttäen kolmea tekijää, olisivat he Watterson, Pirinen ja Hergé.

Ystävällisesti, Mikko

EDIT 20. 1.

Hmm... ei yhtään vastausta... viitsikö joku ystävällinen sielu kertoa, miksei ilmoni herätä kiinnostusta? Onko se tuo näennäiseksi tarkoitettu ikäraja vai laadintatapa vai mikä?

Kiitos!
« Viimeksi muokattu: 20.01.2011 klo 13:48:01 kirjoittanut miko501 »
Mieluummin mitä vain.

judea

• Vieras
Vs: K-35 piirtäjä haussa
« Vastaus #1 : 14.02.2011 klo 18:54:43 »
No, luulen että siihen vaikuttaa sekä ikäraja (Kvaakissa suurin osa on nuorempia kun 35 v) ja että jos joku tosissaan haluaa piirtää, niin se ei riitä että on muutama idis, vaan ainakin muutama sata idistä.

---Judea

P.S. Anteeksi kun sain ton jotenkin tuntumaan töykeältä.
« Viimeksi muokattu: 01.10.2011 klo 22:31:45 kirjoittanut judea »

Jukka

• Jäsen
« Vastaus #2 : 14.02.2011 klo 19:14:56 »
Moi
Viestisi on kyllä ihan selkeä ja hyvin tulee selväksi millaisesta projektista olisi kyse. Eli ei ainakaan siitä pitäsi olla yhteydenottojen puuttuminen kiinni.
Varsinkin piirtäjäpuolella kvaakissa on tosiaan aika paljon nuorta porukkaa, joten aihepiiri ja ikäkysymys voivat olla jossain mielessä rajoittavia tekijöitä.

Yksi keino on tietysti lähestyä käsikirjoituksen kanssa suoraan jotakin piirtäjää, jonka tyyli miellyttää silmää ja tiedustella mahdollisuutta yhteistyölle.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #3 : 14.02.2011 klo 22:44:29 »
Luulen, että yli 35:set ovat jo sitä myöten syvällä ammatissa eli työssä, joko sitten jo piirtäjinä tai ihan muuten vaan, että aikaa ylimääräisen tekoon ei enää oikein tahdo löytyä.

Timo

[kivi]

• Jäsen
  • Akvaarious.
« Vastaus #4 : 18.02.2011 klo 13:43:01 »
Luulen, että yli 35:set ovat jo sitä myöten syvällä ammatissa eli työssä, joko sitten jo piirtäjinä tai ihan muuten vaan, että aikaa ylimääräisen tekoon ei enää oikein tahdo löytyä

Tai ainakaan aikaa ei enää ole keksiä uutta ruutia, uusia pyöriä. Onhan meitä keski-ikäisiä täällä vaikka kuinka monta, mutta ensin pitäisi nähdä että ne käsikirjoitukset todella ovat jotain uutta, jota kannattaa lähteä piirtämään. Tässä iässä on nähty niin moneen kertaan kuinka innokas pöytälaatikkokäsikirjoittaja vetää esiin satoja kässäreitä jotka ovat juuri samanlaisia kuin tavallisimmat perhe-humoristripit aina ovat olleet, vailla uutta kulmaa. Ihan hyviä siis, mutta niiden kanssa olisi pitänyt tunkea markkinoille jo 1920, tai sitten pitää keksiä oma retrojulkaisu jonka kontekstissa tarinat toimii.

Mutta Miko501, laita kässäritä näytille niin katsotaan. Jos joku ne varastaa, niin sittenpä todettiin että kelpasivat; kymmenenkään menetetyn käsikirjoituksen perään ei kannata surra vaan uutta pitää syntyä tilalle sadoissa.

Mutta katsotaan. Aikataulu on kyllä, kuten Timokin sanoi, meillä kaikilla jotka piirtäen paitsi itsemme, myös perheet elätetään, lainat maksellaan jne. kovin tiukka.

miko501

• Uusi jäsen
« Vastaus #5 : 28.02.2011 klo 18:23:06 »
Kiitokset tyhjentävistä vastauksista. Olin jo menettämäisilläni toivoni.

Vaikkakin ymmärrän, ettei yhden idiksen perään tule parkua, en silti taivu siihen, että yleiseen jakoon laittaisin käsikirjoituksiani. Olen maksellut laskuni jo pitkään - siis jopa ennen interwebin ihmeaikaa - sormenipäilläni näpytellen, ja jos joku idea tuntuu kivalta, siis niin kivalta, että se mielestäni kannattaa toteuttaa, silloin se tehdään itse. Tai niin no, kaverin kanssa, jos/kun ei siis osaa piirtää.

Sarjiskässäröinti on mulle ihan vain koklaus ja max - kun nyt joku hyötynäkökulma kaivetaan esiin - terapeuttista toimintaa, siitä en palkkaa saa enkä usko että edes tulen saamaan, eikä se ole tarkoituksenikaan.
Ja jos sitten mennäänkin päin mäntyä, niin silloin opitaan vain taas lisää. Komeata kokemusta rikkaampana ettepäikkee. Voiko muuta kuin tekemätöntä katua?

Olen jo saanut pari meilivastaustakin, joten miko501 takkar o pokkar!
Mieluummin mitä vain.