Eh, fair enought. Olen silti sitä mieltä, että ainakin Maulin miekka näytti siistiltä, joten logiikkavirheet antaa anteeksi. Linkkuveitsi-Silppurista ei voi sanoa samaa.
Ei se ollut looginen virhe, vaan asia joka vaatii hieman selvitystä.
Lucas tiedosti tämän asian, ja sen takia Maulin treeniin on viitattu malliin että "siinä on kestänyt kauan".
Kuvitetuissa oppaissa tätä asiaa ei salattu vaan siinä viitattiin että kyseinen valomiekka voi olla myös vaarallinen, mutta se vaatii hyvän koulutuksen. Kuten elokuvassa näkyi, Maul käytti asettaan todella taitavasti.
Miksi luulet että Maul on yhä niin suosittu sarjakuvienkin aihe?
Hänen koulutuksestaan ja taustoista ei kerrottu käytännössä mitään muuta kuin että hän joutui odottamaan kauan ennen kuin pääsi tositoimiin.
Mistä tiedät etteikö Silppuri olisi myös treenannut näitä taitojaan pitkään?
Ja onhan tuo puku ilmeisesti robotti. Se muuttaa aika paljon. Tottakai robotti pystyy helpommin käyttämään tuollaista aseistusta kuin ihminen.
Se että näyttääkö se siistiltä on sekä makukysymys, että kysymys siitä että miten elokuvassa tätä hyödynnetään.
Tosin puolustan sen verran, että monissa vanhemmissa elokuvissa on asioita jotka monia miellyttävät huolimatta siitä että "eivät näyttäneet siistiltä".
Ja jos kaikki näyttäisi vaan siistiltä, elokuvissa ei olisi koskaan mitään "rumaa".
Mieti kuinka rumalta tuo näyttää kun se putoaa roskikseen Silppurin raivotessa vihansokaisemana. Minusta se on sekä siistiä että rumaa että pahaa.
Kuvittele mielessäsi:
Silppuri on niin ylimielinen ettei huomaa oman aseistuksensa heikkouksia vihan sokaisemana ja kilpikonnat tajuavat ne ja potkivat hänet roskikseen. Minusta se olisi aika hienokin elokuvapahiksen kuolema.
Vähän niin kuin ensimmäisen Star Wars elokuvan legendaarinen Kuolontähti kohtaus. Ja oveluudellahan Obi-Wankin lopulta voitti Maulinkin ja käytti samaa keinoa myös Sithin Kostossa Anakinia vastaan.
Obi-Wan voitti myös Grievousin oveluudella. Ja siinäkin on yksi helvetin näppärä linkkuveitsi.
Se mitä tämmöiset pelottavan näköiset tappokoneet mahdollistaa on ovelan ja luovan ratkaisun siinä miten voittaa ne.
Aika tummasävyisiltä ne minusta näyttävät. Paljon varjoja ja tummanvihreä tausta. Ja vaikka minä olisinkin jumissa laatikon sisällä, niin itse takerrut kahteen leffaan. Entäpä Winter Soldier, Planet of the Apes, Godzilla, Guardians of the Galaxy, Days of Future Past, ASM 2... ihan kiitettävästi toisistaan erinäköisiä kesäleffoja on ilmestynyt/ilmestymässä.
Godzilla on kyllä mainosten perusteella aika harmaansävyinen ja vakava.
Mutta muuten olen samaa mieltä että nuo elokuvat ovat kaikki piristeruiskeita näiden leffojen keskellä.
Vaikka minua ihan oikeasti alkaa jo vituttaa että valkokankaalla on pääasiassa vain robotteja ja supersankareita. Mainitsemistasi leffoistakin vain kaksi on muuta.
Ja Turtles ei ole tästä poikkeus.