Kirjoittaja Aihe: Explosion-kustannus  (Luettu 4252 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

explosion-kustannus

• Jäsen
  • explosion.kustannus @gmail.com
Explosion-kustannus
« : 01.11.2010 klo 22:03:28 »
Explosion-kustannus aloittaa toimintansa!

Explosion - The monkey with a flaming sword

Ensimmäinen lehtemme ilmestyy 20.11.

Ja ensimmäinen lehti on Tuomas Myllylän Aika kuvia, hintana neljä euroa plus postikulut. Tilaukset osoitteeseen explosion.kustannus@gmail.com

Meillä on nyt myös blogi/omat sivut osoitteessa: http://explosionkustannus.blogit.fi/ jonne tulee vielä materiaalia kunhan ehditään.

explosion-kustannus

• Jäsen
Vs: Explosion-kustannus
« Vastaus #1 : 19.11.2010 klo 00:02:47 »
Necrocomiconiin emme itse valitettavasti pääse, mutta lehteä saa MKKentertainmentin pöydästä.

Hinta on neljä euroa.

matkamies

• taiteellinen maatalousmies
  • Jäsen
  • Ukon lapset
« Vastaus #2 : 19.11.2010 klo 16:35:32 »
Olen valitettavasti myös hiukan liian pohjoisessa, että selviäisin paikalle, mikä luonnollisesti harmittaa kun on ensimmäinen julkaisuni kyseessä. Olen kuitenkin hengessä mukana.

OM

• Jäsen
« Vastaus #3 : 19.11.2010 klo 17:51:26 »

Paljon Onnea matkamies sinulle siitä, että saat ulos ensimmäisen sarjakuvallisen julkaisusi. Olet tarinan kertojana ehdottomasti yksi parhaista, joiden tekstejä olen lukenut kvaakissa. Ja piirrostyylisi on erinomaista.
Mahtavaa ja kiva odotella sinulta lisää materiaalia.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #4 : 19.11.2010 klo 18:42:28 »

Paljon Onnea matkamies sinulle siitä, että saat ulos ensimmäisen sarjakuvallisen julkaisusi.

olen onnitteluissa mukana mutta Matkamiestähän on julkaistu niin MKKn Vampires of Finlandissa kuin kuin TurunSarjakuvakerhon  sarjakuva-antologia 4:Scifissä

AapoK

• Jäsen
« Vastaus #5 : 19.11.2010 klo 19:01:54 »
Erittäin hyvä juttu, että kokonainen lehti Matkamiestä on ulkona. Pitää kyllä hankkia mielellään mahdollisimman pian.

matkamies

• taiteellinen maatalousmies
  • Jäsen
  • Ukon lapset
« Vastaus #6 : 19.11.2010 klo 20:50:50 »
Niin minähän tarkoitinkin että kyseessä on ensimmäinen pelkästään minun tuottamaani sarjakuvaa sisältävä julkaisu. Puhutaan siis sekä käsikirjoituksesta että itse taiteesta.

OM

• Jäsen
« Vastaus #7 : 19.11.2010 klo 21:13:16 »

Kiitos Curtvile tietojen täsmennyksestä. En tiennyt, että matkamieheltä on julkaistu MKK:n Vampires of Finlandissa sarjakuvaa. Hmm.... missähän Helsingissä noita omakustanteita voisi lukea? Täytyypi kysyä. Imettelen suuresti, ettei edes Akateemisen kirjakaupan omakustanne hyllyssä ole juuri mitään MKK:n sarjakuvaa. Tulisi nyt edes tämä matkamiehen juttu niin voisi käydä tutkailemassa sisältöä. Mutta ehkä saamme joitakin näytesivuja MKK:n sivuille tulevaisuudessa.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #8 : 19.11.2010 klo 21:17:40 »
Turun Sarjakuvakerhon Scifi-antologiaa ainakin on Helsingissä Akateemisessa ja Kulkukatin pojassa. Jos ei ole niin on loppunut ja voi pyytää tilaamaan lisää!

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #9 : 21.11.2010 klo 19:05:56 »
eilisestä Necrosta tuli napattua mukaan ja ahmaistua siinä neljän viiden aikoihin aamulla kun rantautui kotiinsa.
Ulkoasu on huoliteltu ja toimitustyön tehnyt on selkeästi miettinyt niin teemoja kuin lukemistakin.
Minulle se että tarinat on nimetty alalaitaan on sama kuin jos sen olisi laittanut ylälaitaan tai jättänyt pois:aika yhdentekevää.
Jos ei asiayhteydestä ymmärrä mihin tarina päättyy tai alkaa, menee jo sen vertaa kehnosti että voi vain ottaa osaa.

Osa oli kvaakista tuttuja tarinoita ja isoin ongelma oli se että osa jäi liiankin lyhyiksi, muutama olisi vaatinut pari sivua lisää toimiakseen jouhevammin. Ei niinkään maailman/miljöönkuvaukseen vaan ihan tarinaa varten.

mutta oikein nautittavan karhea novellikokoelma, humaanin koruttomien kertomusten rypäs josta maksaa 4€ ihan ilokseen ja jolle toivoo jatkoa, pidempää ja kokonaisvaltaista sellaista.
matkamies kehittyy tekijänä ja kotimainen sarjakuva kaipaa tekijää joka käsittelee sotaa mutta ilman sankarimyyttejä ja glorifiointia.

explosion-kustannus

• Jäsen
« Vastaus #10 : 21.11.2010 klo 19:30:16 »
Ulkoasu on huoliteltu ja toimitustyön tehnyt on selkeästi miettinyt niin teemoja kuin lukemistakin.

Kiitos! Tähän täytyy kuitenkin todeta, että Tuomas valitsi itse sarjakuvat, jotka lehteen tulivat.

Lainaus
mutta oikein nautittavan karhea novellikokoelma, humaanin koruttomien kertomusten rypäs josta maksaa 4€ ihan ilokseen ja jolle toivoo jatkoa, pidempää ja kokonaisvaltaista sellaista.
matkamies kehittyy tekijänä ja kotimainen sarjakuva kaipaa tekijää joka käsittelee sotaa mutta ilman sankarimyyttejä ja glorifiointia.

Seuraava lehtemme onkin matkamiehen lehti, jossa on yksi tarina. Sivuja löytyi muutama täältä kvaakistakin.

Pahoittelut muuten Veli Loposelle, jonka taittotyö jäi varsinaisessa lehdessä mainitsematta.

AapoK

• Jäsen
« Vastaus #11 : 30.11.2010 klo 12:33:00 »
Lehti luettu ja asialliseksi havaittu. Kansi houkuttelee vilkaisemaan sisälle, se on tärkein ensivaikutelma. Sisältö on taattua Matkamiestä, varsinkin tuo Sankari-novelli toimi kuvituksen ja kerronnan osalta todella hyvin lyhyessä mitassaan. Samaa mieltä kuitenkin olen kuin Curtvile, että osa jutuista olisivat vaatineet vähän lisää pituutta. Esimerkiksi Praha-juttu jää liian tunnelmapalaksi, ehkä parilla kolmella lisäsivulla olisi estänyt liiallisen seinäloppumisen. Aihealueet kiehtovia, varsinkin Mariyanna-vaunusoturin tarina. Avaruusnatseista myös saatu mielenkiintoisia visioita irti.

Tästä on hyvä jatkaa, odottelen innolla sitä pitempää tarinaa.

Ile Ruokola

• kuvittelija
  • Jäsen
« Vastaus #12 : 03.12.2010 klo 13:39:35 »
Hankittu on. Ja plärätty.
Oli mieleen.
Jos joku tietää, tämän tapaisista aiheista, muita suomalaisia yhtä tämäköitä paketteja (hyvä, rouhea piirros,  todet tekstit ja taitava tarinoiden kuljetus), kuin tämä, niin kertokaa tälle tietämättömälle. Voisin yrittää sivistää itseäni.
Niitä odotellessani, odottelen lisää tarinoita matkamieheltä.

explosion-kustannus

• Jäsen
« Vastaus #13 : 03.12.2010 klo 16:01:15 »
Hankittu on. Ja plärätty.
Oli mieleen.
Jos joku tietää, tämän tapaisista aiheista, muita suomalaisia yhtä tämäköitä paketteja (hyvä, rouhea piirros,  todet tekstit ja taitava tarinoiden kuljetus), kuin tämä, niin kertokaa tälle tietämättömälle. Voisin yrittää sivistää itseäni.
Niitä odotellessani, odottelen lisää tarinoita matkamieheltä.

Myös Explosion-kustannukselle kannattaa mainita... Etsimme siis uusia kustannettavia kohteita koko ajan, mutta internet on laaja.

explosion-kustannus

• Jäsen
« Vastaus #14 : 23.03.2011 klo 17:04:21 »
Myös Explosion-kustannukselle kannattaa mainita... Etsimme siis uusia kustannettavia kohteita koko ajan, mutta internet on laaja.

Kuten todettua, etsimme edelleen!

Tampere Kupliissa piti ilmestyä Explosion-kustannuksen toinen lehti, eli Tuomas Myllylän Roomaan sijoittuva sarjakuva. Lehti myöhästyy yksinkertaisesti siksi, että Tuomas mursi kätensä. Sarjakuva julkaistaan kuitenkin myöhemmin.

Tästä syystä meiltä jää Tampereen matka väliin kokonaan. Mutta pitäkää hauskaa siellä! Aika kuvia-lehteä saa kuitenkin MKKentertainmentin pöydästä, lupaili maziwapp.