Kirjoittaja Aihe: Mitä ilmaisia piirtämistä tai piirtämiseen liittyviä ilmaisohjelmia teillä on?  (Luettu 3618 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

OM

• Jäsen

Olisin hyvin kiinnostunut tietämään, millaisia ilmaisia netistä ladattavia ohjelmia, jotka helpottavat piirtämistä ja yleensä sarjakuvien tai kuvitusten tekemistä teillä on? Millaisia ominaisuuksia niissä on ja miten olette ohjelmista itse hyötyneet käytännössä?

Millaisia muita ilmaisohjelmia teillä on, jotka välttämättä eivät liity piirtämiseen olette hankkineet?
« Viimeksi muokattu: 20.10.2010 klo 16:41:57 kirjoittanut Orjan May »

JPQ

• Jäsen
Olisin hyvin kiinnostunut tietämään, millaisia ilmaisia netistä ladattavia ohjelmia, jotka helpottavat piirtämistä ja yleensä sarjakuvien tai kuvitusten tekemistä teillä on? Millaisia ominaisuuksia niissä on ja miten olette ohjelmista itse hyötyneet käytännössä?

Millaisia muita ilmaisohjelmia teillä on, jotka välttämättä eivät liity piirtämiseen olette hankkineet?

En tee sarjakuvia mutta näitä varmasti voit siihenkin soveltaa ArtRage Starter edition ja Gimp piirtelen muuten koneella ja eivät ole ainoat grafiikka softat jota käytän ainoat ilmaiset no on yksi myös Tecsoftin Videopaint joka oli joskus jaossa olisipa vaan nyky softat yhtä notkeita tuo siis vuodelta 1993 ja oikeasti Amigalle vaikka MorphOSissa ajankin sitä... ps. muita on Togu Audiolinen audiounitit,ja pari muuta audiounittia. Audacity ja openoffice.org.(viimeinen kirjoittamiseen ja kryptojen ja sanapalapelien laadintaan).

Muumio

• Jäsen
Heippa Orjan May! :)

Tässä on joitain ilmaisia ohjelmia joita itse käytän:

Gimp - itse olen käyttänyt Gimpiä jonkin verran ja tykkään.. sarjakuvien piirtäminen onnistuu sillä .. ja värityskin..

Inkskape - vektori piirrustusohjelma. Tällä on hyvä lisäillä tekstiä tai muuta sellaista grafiikkaa, joka tarvitsee suoria viivoja.

Alchemy - kokeellinen piirrustusohjelma, joka vapauttaa ainakin itseni yrittämästä liikoja. Tuloksena on musteläiskiin verrattavissa olevaa jälkeä, jonka voi viedä muihin ohjelmiin ja jalostaa niistä aivan jotain uutta.

Sketchup - Googlen ilmainen 3d ohjelma, jolla voi rakentaa laatikko malleja, joista on apua piirtämisessä, hahmottelussa ja perspektiiviasioissa.

Muro - uusi deviantARTin verkko piirrustusohjelma. Siihen voi ostaa lisäominaisuuksia. Toimii ihan kivasti.

Muita ohjelmia, joista olen kuullut ovat:

MyPaint - itseasiassa se näyttääkin ihan hauskalta.. taidanpa ladata sen

Paint.NET
-----

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Art Ragella mää väkersin tämän:
http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php?action=gallery;sa=view;id=2557 Oli musta parempi ja hauskempi käyttää kuin kalliit Painterit yms.
Kaikenlaisia ilmaisohjelmia (kaikki jo mainittu edellisissä) oon ladannu, mutta en oo kerenny juurikaan opetella.  :(

Timo

JJ Naas

• Toikkarointia lammashaassa
  • Jäsen
Google Earthing streetview on mahtava apu referenssikuvien hakuun. Kuvat näyttävät tavallista katuelämää, joten vähällä vaivalla löytää tarinoihinsa autenttisia taustoja syrjäisemmiltäkin kujilta, eikä vain kuvia tuttujen maamerkkien ja turistikohteiden lähimaastosta.

Ja sattumanvaraisen Google Earth -katunäkyvän arpovan Mapcrunchin kliksuttelu on koukuttavaa ja inspiroivaa.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Google Earthing streetview on mahtava apu referenssikuvien hakuun.

Rajoittuu autolla päästäviin kohteisiin, mutta tosin silti varsin mainiota ja suorastaan parhautta!

Timo

JanneT

• Jäsen
Google Earthing streetview on mahtava apu referenssikuvien hakuun. Kuvat näyttävät tavallista katuelämää, joten vähällä vaivalla löytää tarinoihinsa autenttisia taustoja syrjäisemmiltäkin kujilta, eikä vain kuvia tuttujen maamerkkien ja turistikohteiden lähimaastosta.

Ja sattumanvaraisen Google Earth -katunäkyvän arpovan Mapcrunchin kliksuttelu on koukuttavaa ja inspiroivaa.

Nyt kun julkaisisivat vielä Google 19th Century Streetview:n niin kaikki huolet olisivat poissa. Ja ehkä Google 18-19th Century Whaling Ship -view'n.
« Viimeksi muokattu: 29.10.2010 klo 09:44:48 kirjoittanut JanneT »
Kuvitukset       Sarjakuvat         Animaatiot       Käsikirjoitukset                 http://www.jannetoriseva.fi

JPQ

• Jäsen
Ai niin mulla vielä ilmaisista Scribus ja Inkscape vaikka vasta ekaa hyödyntänyt taitoin yhden kirjan.

paint.net ohjelmaa käytin pceessä osin gimppiä nopeampi ja selvästi. totta puhuen kummankin idelogioissa asioita joiden ristemymä olisi ehkä mieluisin.

Alchemy and Muro päätyivät tutkinnan alle.

Kolme peräkkäistä viestiä yhdistetty.
-Ylläpito
« Viimeksi muokattu: 31.10.2010 klo 21:28:47 kirjoittanut Cheyenne »

Muumio

• Jäsen
Laitan tämän linkin tänne, koska onhan tämäkin ohjelma. Kyseessä on netissä toimiva valoristikko-ohjelma, joka periaatteessa näyttää ihmiskasvot monesta eri valaistuskulmasta. Aika hauska.

http://www.photoworkshop.com/pages/light_cage.html
-----

Hoppi

• Vieras
Suosittelen Sumo Paintia.
« Viimeksi muokattu: 28.02.2012 klo 15:38:49 kirjoittanut Hoppi »

Hoppi

• Vieras

Hoppi

• Vieras
Täällä päin ollan jo keskusteltu Sumo Paintista:
http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php/topic,10050.0.html :D