Kirjoittaja Aihe: Minun Kiinani : Li Kunwu - P.Otie  (Luettu 18059 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hui_hai

• kirjastotätisetä
  • Jäsen
Minun Kiinani : Li Kunwu - P.Otie
« : 04.10.2010 klo 09:58:20 »
Wsoy mainosti Kirjasanomissaan ensi keväällä tulevan Kiinasta sarjakuvaa jota kustantaja mainostaa olevan 'kiinalainen Persepolis'. Onko kenelläkään tarkempaa tietoa mistä on kyse?

"Vapaa-aika ilman kirjoja on yhtä kuin kuolema ja elävän ihmisen
hauta." [Lucius Annaeus Seneca]

Reima Mäkinen

• Jäsen
Vs: Minun Kiinani : Li Kunwu - P.Otie
« Vastaus #1 : 04.10.2010 klo 10:09:09 »
Se että kirjaa mainostetaan uutena Persepoliksena hirvittää koska P. oli sellainen hitti kuin oli. Ehkä tässä ei kuitenkaan ole kyse matkimisesta tai Satrapin riistosta vaan ihan potentiaalisesti hyvästä uudesta tutavuudesta. Gravett tietää:
Lainaus
I’ve leafed through and been impressed by the Franco-Chinese collaboration, Une vie choinoise by Chinese artist Li Kunwu and French writer P. Otié, fascinating cultural history. 
Mutta muuten muutaman minuutin hakurumba ei paljon valaistusta asiaan tuonut. Mut ihan hienoa Wsoyltä tämmöinen tuore avaus!
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Hui_hai

• kirjastotätisetä
  • Jäsen
« Vastaus #2 : 04.10.2010 klo 12:24:06 »
No, onneksi kirjaston sarjakuvaosaston hankinnoista ja kokoelman kehittämisestä vastaavana voin todeta tämän albumin olevan kokoelman ajallisen ja maantieteellisen kattavuuden kannalta välttämätön ostos eli tilaan kirjastolle ja tutustun sitten aiheeseen lukemalla lisää sarjakuvaa.
"Vapaa-aika ilman kirjoja on yhtä kuin kuolema ja elävän ihmisen
hauta." [Lucius Annaeus Seneca]

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #3 : 04.01.2011 klo 15:00:53 »
Tämä taitaa olla kuluvan vuoden sarjakuvatapaus! Li Kunwu on tämän näköinen.

Näytteitä täältä...
http://www.manga-news.com/index.php/serie/Vie-Chinoise-une
« Viimeksi muokattu: 04.01.2011 klo 15:05:27 kirjoittanut Lurker »

kultakisu

• elämännautiskelija
  • Jäsen
  • ei ramase ennää...
« Vastaus #4 : 28.01.2011 klo 17:48:44 »
Postilaatikkoon kopsahti Minun Kiinani  osa 1, 254 sivuinen kunnioitettavan näköinen kovakantinen järkäle.Mihinkähän luokkaan tämä oikein mahtaisi kuulua, graafisiin romaaneihin vai sarjakuviin.

Kiinnostavan tuntuinen paketti, eikä yksistään siksi että päähenkilö on syntynyt samana vuonna kun allekirjoittanut.UUps, nyt se lipsahti.
Luulen että herkkäsieluisena jätän lukemisen aloituksen suosiolla viikonlopuksi, Voi olla että uniin tulee muuten ylimääräisiä vivahteita.
Lady on aina Lady helmineen ja eriparisine villasukkineen

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #5 : 16.02.2011 klo 20:44:04 »
Hyvin kiinnostava opus. Ensimmäisessä osassa päähenkilö kertoo kasvamisestaan Suuren ruorimiehen aikana Kiinan kommunistisessa onnelassa.

Itse en oikein pitänyt kuvitustyylistä. Ilmeisesti se on kommunistinen tyyli koska mulle tuli mielikuvia jostain Suomi-Neuvostoliitto -seuran julkaisemista propagandasarjakuvista.

Jostain syystä osa sivuista on mennyt pikselimössöksi suurimman osan ollessa kuitenkin skarppeja.

Puutteistaan huolimatta ehdoton hankinta!

tertsi

• Vieras
« Vastaus #6 : 16.02.2011 klo 20:48:46 »
Upea kansi vangitsi aikoinaan ja herätti mielenkiinnon kyseistä teosta kohtaan.

Selailin tuota taannoin kaupassa. Sisäsivujen piirrokset ei miellyttäneet.
Luen tuon kirjastosta, Kiina ja sen historia kiinnostaa.
« Viimeksi muokattu: 16.02.2011 klo 20:51:26 kirjoittanut Tertsi »

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen
« Vastaus #7 : 17.02.2011 klo 22:21:49 »
Teron kanssa samoilla linjoilla, kiinnostaa mutta vain sen verran että lainaan kirjastosta ennenkuin ostan. Aika hyvää sarjakuvaa suomeksi julkaistaan juuri nyt joten tää on ihan ekonomistinenkin valinta.
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
Li Kunwu: Minun Kiinani
« Vastaus #8 : 09.03.2011 klo 15:09:38 »
WSOY on julkaissut ensimmäisen osan Li Kunwun omaelämäkerrasta. Teokseen tutustumisen voi aloittaa vaikka Kvaakin arvostelusta.

Henkilökohtaisesti toivon, että saamme lukea suomeksi myös sarjan seuraavat osat.
« Viimeksi muokattu: 10.03.2011 klo 08:02:21 kirjoittanut tmielone »
"Now there's only two things in life but I forget what they are"

Czaba

• Jäsen
  • No mutta..
« Vastaus #9 : 19.03.2011 klo 21:46:47 »
Mielenkiintoinen teos nimenomaan sisällöllisesti, henkilökohtaisena dokumenttina aivan poikkeuksellisesta ajasta ja josta on kerrottu meilläpäin kovin vähän. Kiinan kokoon ja kasvavaan merkitykseen verrattuna varsinkin.

Pitäisin tätä kirjaa tärkeänä nimenomaan sen yksilöhistoriallisen dokumentaarisuuden takia. En tosin tiedä kuinka faktapohjaisia kirjan henkilöt ovat, mutta uskomattoman kiinteästi tarina kytkeytyy Kiinan poliittiseen historiaan ja Suuren Ruorimiehen aivoituksiin. Jos yhtään tietää Kiinan menneisyydestä, se helpottaa lukemista, mutta ei ole mitenkään välttämätöntä tarinan seuraamiselle.

Seuraavaa osaa jo odotellen.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #10 : 28.07.2011 klo 19:56:12 »
Onkos alkuteos ranskalainen? Vai kiinalainenko? Miten lie?

Janne Kuusinen

• Jäsen
  • I.L.S.J.K.P.(R)
« Vastaus #11 : 30.08.2011 klo 21:28:38 »
Tärkeä teos kuvottavasta aiheesta. Saksalaiset sentään ymmärtävät hävetä ja pyytää anteeksi historiansa tietynlaisia elementtejä.

Epäonnistunut julkaisu, pikseleitä --> eiköhän tästä 5€ maksa sitten jossain alessa joskus. Ei sunkaan tätä nyt missään vaiheessa ole kehdattu täyteen hintaan myydä?

Pidin villistä, kiehtovasti epäkoherentista, skitsoutta hipovasta sivellöinnistä.

Mukavasti Kiina-pelkoani ylläpitävä ja ruokkiva sarjakuva, joka pitäisi luetuttaa koulujen historianopetuksen yhteydessä.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #12 : 19.01.2012 klo 11:19:28 »
Enpäs ole muistanut kommentoida tätä ollenkaan. Entisen propagandapiirtäjän kertomus oli todella kiehtovaa luettavaa. Tragikooominen muistelus tuo mieleen ennemminkin Hiroshiman pojan kuin Persepoliksen. Hyvin toteutettu kaikin puolin. Muutama sivu oli pikselöitynyt, mutta ei se haitannut. Vuoden 2011 paras! ja jatkoa tulee! Jee!

Timo

haplo

• Jäsen
« Vastaus #13 : 19.01.2012 klo 14:44:33 »
Ehdottomasti viime vuoden paras ja jatkoa odotetaan jo malttamattomana! Itse en osaa verrata tätä Hiroshiman poikaan, sillä tästä tuntui puuttuvan vertailukohtansa syyttelevä osoittelu. Vai olivatko tekijät niin taitavia propagandassaan että meni täydestä..?

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #14 : 19.01.2012 klo 14:55:48 »
Ehdottomasti viime vuoden paras ja jatkoa odotetaan jo malttamattomana! Itse en osaa verrata tätä Hiroshiman poikaan,

Ei ehkä siinä mielessä, mutta ketä olis pitänyt syyttäen osoitella?

Timo