Tälläistä mielenkiintoista keskustelu osuutta ei vielä ole ollutkaan.
Minä ostan seuraavien tekijöiden sarjakuvia riippumatta siitä, millaisia tarinat ovat. Toisaalta on vaikea sanoa nykyisistä sarjakuvista joita ostaa pelkästään piirrosten vuoksi. Mutta vanhoista sarjakuvista luettelon tekeminen on hyvin helppoa. Tämä listani on suosituimmuus järjsetyksessä:
1. Al Williamson, 2. Jean "MOeBIUS" Giraud, 3. Burne Hogarth, 4. Alberto Giolitti, 5. Giovanni Ticci, 6. Jim Holdaway 7, ALex Raymond, 8, Sy Barry, 9. John Buscema, 10. Jack Kirby, , 12. Al Taliaferro, 13. Russ Manning, 14. Veikko "JOONAS" Savolainen
Ja nykyajan piirtäjistä: Alex Ross, Jim Davis, Kari Leppänen, Adam Hughes
Kotimaisista en tässä vaiheessa osaa sanoa, sillä luen aika vähän kotimaisia sarjakuvia. Tämä on aika vaikea juuri kotimaisten osalta, sillä kvaakissa jäsenenä on ansioituneita sarjakuvan tekijöitä, jotka voisin omaan listaani laittaa. Mutta jätän tämän kotimaisuus jakson käsittelemättä.
Mutta Jukka Murtosaari on minusta realistisen sarjakuvan hyviä tekijöitä, sillä haluaisin itse piirtää eniten juuri realistista sarjakuvaa. Jukalta kait ei ole julkaistu pitkiin aikohin mitään sarjakuvaa. Ainakaan minä en tiedä. Luulen, että hänen aikansa menee tätä nykyä kuvitusten teossa esimerkiksi Porttiin.
ps. Olen aina ostanut sarjakuvani juuri graafisen ilmeen mukaan eli siis diggaan enemmän piirtäjiä kuin itse tarinoita. Olen tämän seikan maininnut joskus aikaisemmin jossakin kvaakissa. En muista enään missä.