Noniin, kuten varmaan kaikki nyt huomaatte, olen kovin uusi tällä alalla. Kirjoittamista olen harrastanut jo lähestulkoon kymmenen vuoden ajan ja nyt ajattelin kokeilla siipiäni sarjakuvien parissa. Olen nyt kyselemässä vähän tyhmältä kuullostavia kysymyksiä, mutta olen nyt miettinyt aika kauan miten nämä kysymykset muotoilisin. Älkää siis ampuko, vaikka vaikutankin äärimmäisen tietämättömältä kaikesta. :D
Minulla on runsaasti hienoja ideoita, toteutus sarjakuvana vain vähän tökkii minun piirrustustaitojeni vakavan puutteen takia. ( Sanotaanko etten osaa piirtää edes siedettävää tikku-ukkoa)
Eräs ystäväni sitten innostui ajatuksesta ja haluaisi nyt piirtää jotain minun käsikirjoituksestani. Juoni on jo selvillä, mutta mietin nyt onko tässä sarjakuvakäsikirjoittamisessa nyt jotain erikoissääntöjä, jotka minun tulisi pitää mielessä ihan näin piirtäjän elämän ja työn helpottamiseksi?
Epävirallisena romaani/runokirjailijana olen tottunut pitkiin tarinoihin ja kuvailuihin, mutta tietysti tajuan, etten tälläistä romaania voi sarjakuvapiirtäjälle lähettää. :D
Osaan tiivistää tarinan sopivan lyhyehköön muotoon, mutta onkohan vielä jotain mikä minun tulisi ottaa huomioon.
Olen tietoinen siitä, että piirtäjiä on erilaisia, osa haluaa tekstin mahdollisimmat siistinä ja karsittuna, osa haluaa muokata tarinan sarjakuvamuotoon itse yms.
Voinko siis mennä ihan vaan tapahtumakuvaus-repla-tarina -linjalla?
Millaisesta rakenteesta on siis kaikista paras ja mukavin lähteä piirtämään tarinaa?
Kiitoksia etukäteen valaisevista vastauksista. ^^