Kundihan katsoo viimeisessä ruudussa selvästi siihen Lindström-käsipyyheautomaattiin ja saa ylösrullautuvasta, likaisesta pyyhkeestä idean seuraavia luovia töitään varten, eiksje?
Näyttäisi siltä, että kemi-raadit arvostavat jonkinlaista tunnelmanluontia enemmän kuin tiivistä kerrontaa. Kymmenen sivua kahvinjuontia, ja tukahdutettuja tunteita dialogiin, siinä se? Eikä noista palkituista huumoria tai ironiaakaan oikein tahdo löytyä. Eniten noita oli mielestäni juuri Rannan sarjakuvassa, joka oli suosikkini. "Himaset" oli myös erinomainen. Ei "Stefan":issakaan mitään vikaa ollut, tarinan pohdiskelevuus vaikutti.
Mutta voittajatyöstä. Kertokaapa viisaampina, mikä ihmeen bretecher-fetisismi yllättävän monia naispuolisia tekijöitä vaivaa, kun pitää tekstata sellaisella mahdollisimman suttuisella harakanvarvas-kaunokirjoituksella? Onko tämä jokin lenita-juttu, sisäpiirin vitsi, maanalainen sarjakuva-marttakerho?
Pirun tyylikästä rajausta kyllä. Tuo sarjakuva opetti minulle, ettei kaikkien hahmojen tarvitse näkyä 100-prosenttisesti koko ajan.
Täydet pisteet raadin avoimuudelle: annetut pisteet kun oli taulukoitu alkusivuille. Kilpailut ovat kilpailuja, ja raadit ovat raateja.
Toki hieman harmittaa tuo yhteispohjoismaisuus. Ei harmittaisi, jos jossain olisi puhtaasti suomalainenkin sarjakuvakilpailu. Mutta nyt sellaista ei ole, ja nyt arjalaiset herrakansa-andersfrisk-skandinaavit nappaavat pokaaleja meidän puoliryssien nenän edestä vuosi toisensa perään. Voi meitä!
Mielestäni.