Kun tämä on mainittu niin monessa yhteydessä, niin mitä siellä haastattelussa oikein tapahtui?
Melko lailla hyvän kuvan saa katsomalla
Between Two Ferns with Zach Galifianakis-haastattelusarjaa.
Erona on että tuossa keskustelusarjassa sekä yleisö että haastateltava ovat vitsissä mukana, eli siksi tuossa se toimii.
Sen sijaan festareilla "sinä olet siis sarjakuvanpiirtäjä? Kerro sarjakuvan piirtämisestä"-tyyliset kysymykset vitsin ulkopuolelle jätetyn yleisön (ja ilmeisesti haastateltavan) edessä eivät.
Eli täysin en esitystä tuomitse, mutta nuorella padawanilla on vielä paljon opittavaa tästä komedian alalajista.
Mitäs muuta...olin vapaaehtoisena, joten ehkä mielipiteeni on värittynyt, mutta silti:
- Teltta oli hyvä ratkaisu; sellaista porukkaa, joka muuten ei koskaan hakemalla hakeutuisi sarjakuvafestivaaleille jonnekin syrjäkylille, tuli nyt ohikulkumatkallaan käymään.
- Olin mukana pystyttämässä telttaa, mutta en päässyt purkamaan, koska...no minä olin pystyttämässä sitä, joten tiesin millaista hommaa se on ja minulla oli työpäivä seuraavana aamuna. Älkää katsoko minua noin!
Mielestäni pystytyksessä ja purkamisessa on kaksi järkevää vaihtoehtoa: joko siinä olisi sama määrä ihmisiä koko päivän tai sitten pystytykseen vaaditaan pitempi aika pienemmällä porukalla. Eli laatu vastaan määrä.
- Myyntipaikkojen leivttäminen useaan paikkaan oli minustakin huonompi homma, joskin minä kyllä osasin pienlehtitaivaaseen pikku opastuksella. Ensi vuonna samassa paikassa?
Jossain mainittu "kolmas myyntipaikka" ei itse asiassa ollut myyntipaikka, siellä vaan piti jonkun vapaaehtoisen nollata salaperäinen laskuri tietyin väliajoin, sillä muutoin Narinkantori olisi räjähtynyt tai jääkarhu olisi syönyt ovivahdin tms.
Summa summarum: oli todella hienot sarjakuvafestivaalit, ehkäpä parhaimmat missä olen ollut ja kiitos minunkin puolestani järjestäjille. Ensi vuonna uudestaan