Kuten
Tarzan-ketjussa jo onkin todettu, Ortiz on kuvittanut myös kyseisiä viidakkoseikkailuja.
Ketjussa mainittu lehti on
Tarzan 12/1989, tosin Ortiz ei samaisen linkin takaa löytyvän kuvanäytteen perusteella ole parhaimmillaan. Sen sijaan hurja
Tarzanin poika suuralbumi (Lehtimiehet Oy, 1981) on kantta myöten todella upea Ortiz-tarina. Itse olen tuon omistanut lapsena, unohtanut täysin ja löysin vasta eilen uudelleen, joten en pysty ottamaan nostalgialaseja päästäni, mutta olen valmis julistamaan albumin hienoimmaksi koskaan julkaistuksi Korak-tarinaksi. Julkaisun saa omakseen eurolla, joten ei ole mitään syytä jättää sitä hankkimatta, jos jossain siihen törmäätte!
Tarinan nimi on "Jumalat kohtaavat" ja Ortizin taiteeksi julkaisu varmistuu sivulta 45, jonka hän on signeerannut. Ensimmäiseltäkin sivulta nimi löytyy, mutta tekstilaatikko peittää sukunimen.
Harmin paikka, että GCD kyllä listaa osan Ortizin kuvittamista norjalaisista Tarzan-julkaisuista, kun suorittaa haun ilman suurempia rajauksia (
tämän linkin takaa, kolmas sivu T-kirjaimen kohdalta), mutta pohjoismaisista Tarzan ja Korak-julkaisuista ei paljon ole kansikuvia skannattu, joten kunnolla ei pääse jäljille.
Täällä on kansikuviakin, mutta kovin tarkasti Ortizin Tarzan-julkaisuja ei täällä ole listattu. Olen varmasti osan
näistä kuvista nähnyt koristavan myös suomenkielisten lehtien kansia. Ei kyllä edes harrastuneisuudesta jaksaisi ryhtyä järjestelmällisesti jahtaamaan näitä Tarzan-lehtiä, vaikka kuinka halvalla niitä saisikin kotiin kantaa.