Kirjoittaja Aihe: Pöytälaatikkopiirtäjien kannustuskerho?  (Luettu 5837 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nina Jurvanen

• Maailmantuskailija
  • Jäsen
  • I will find out who killed my bro.
Pöytälaatikkopiirtäjien kannustuskerho?
« : 10.05.2010 klo 20:36:18 »
Kuten otsikko kertookin, toivon tässä, että Kvaakilta löytyisi muitakin piirtäjiä, jotka toivovat teoksensa julkaistavan joskus hamassa tulevaisuudessa ja tahtovat tavata toisiaan pääkaupunkiseudulla hauskanpidon merkeissä aina aika ajoin. Hauskanpidolla en tarkoita hillitöntä ördäämistä, vaan jengiä, joka olisi kiinnostunut toistensa kannustamisesta ja joka olisi aidosti innostunut toistensa luonnollisesti loistavista ideoista sekä enemmän tai vähemmän hyvästä piirustustaidosta.

Piirtäminen ja juonen ideointi on usein hyvin yksinäistä puuhaa, joten minä ainakin olisin kiinnostunut tämäntyyppisestä sosiaalisesta harrastustoiminnasta.

Anyone else interested?
"Hiljaiset askeleet kaikuvat syvissä vesissä / Tunteja laskien kulkee hämärä varjoina / Pisarat pirstovat polkua maailman reunalta / Kuolevan auringon alla kaikki on kaunista" -Kertosäe Moonsorrown biisistä Pimeä, albumilta Verisäkeet

tertsi

• Vieras
Vs: Pöytälaatikkopiirtäjien kannustuskerho?
« Vastaus #1 : 10.05.2010 klo 21:08:52 »
Tämmöistä piiriä minäkin olen hiljaa mielessäni toivonut.
Ehkä saisin joskus jotain tämmöisen avulla valmiiksi asti.

Kiinnostusta siis on.
« Viimeksi muokattu: 10.05.2010 klo 21:13:01 kirjoittanut Tertsi »

Jarmo

• tyhmä nilkki
  • Jäsen
  • Varokaa metaforista deformaatiota.
« Vastaus #2 : 10.05.2010 klo 21:59:16 »
Olisikohan hupsua kerääntyä joku torstai jossain ennen sitä hillitöntä ördäämistä?
Sillä vaan, että ainakin minun aikataulussa olisi sopiva lokonen siinä paikkeilla.

Kiinnostuneita varmasti on, osallistujista ei niin tiedä.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #3 : 10.05.2010 klo 22:05:13 »
Mulle sopisi maanantai-ilta parhaiten.
Iltatyöni todennäköisesti estää minua
osallistumasta kovinkaan usein tapaamisiin,
paitsi jos ne on viikonloppuisin.
« Viimeksi muokattu: 10.05.2010 klo 22:07:23 kirjoittanut Tertsi »

Furin

• Pöhelö
  • Jäsen
« Vastaus #4 : 11.05.2010 klo 09:37:25 »
Olen valmis osallistumaan, jos sinne hyväksytään kenet tahansa.  ^-^

Aikataulut tietenkin ovat vähän kinkkiset, mutta on mulla muutamia päiviä viikossa (mm. maanantai ja torstai), jolloin ei vielä ole mitään

tertsi

• Vieras
« Vastaus #5 : 11.05.2010 klo 10:22:41 »
Olen valmis osallistumaan, jos sinne hyväksytään kenet tahansa.  ^-^
Ei kai tuohon voi pistää mitään pärstäkerroinlimittiä.
Jokainen voi sitten jatkossa harkita, onko tapaamisista ollut mitään hyötyä.
« Viimeksi muokattu: 11.05.2010 klo 10:24:14 kirjoittanut Tertsi »

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #6 : 11.05.2010 klo 14:16:50 »
Piirtäminen ja juonen ideointi on usein hyvin yksinäistä puuhaa, joten minä ainakin olisin kiinnostunut tämäntyyppisestä sosiaalisesta harrastustoiminnasta.
Mikä ero tässä olis niinku sillee sarjistapaamisiin? Vielä enemmän lukupiirimäisyyttä ja vertaiskritiikkiä vai?
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

tertsi

• Vieras
« Vastaus #7 : 11.05.2010 klo 14:31:34 »
Näin kuvittelisin ja toivoisin.
Kävijät olisivat siis tekijöitä, ei lukijoita.
Tai ainakin wannabee-tekijöitä.

Keskusteltaisiin jokaisen projektista, ei oluista yms. ...
« Viimeksi muokattu: 11.05.2010 klo 14:33:33 kirjoittanut Tertsi »

Jarmo

• tyhmä nilkki
  • Jäsen
  • Varokaa metaforista deformaatiota.
« Vastaus #8 : 11.05.2010 klo 14:58:26 »
Tietty myös jokatoinenviikkoisen kahvilatapaamisen voisi kierrättää tähän käyttöön.

Alunperin oli kai tarkoituskin että paikalla olisivat ne nuorison tms. erikoisryhmien edustajat jotka eivät baariin sovi, keskustelua sarjakuvista jne. Nyttemmin lähinnä vilkuillaan kelloa ja lähdetään baariin scifistejä välttelemään. Lisäksi kaikilla vakionaamoista on pöytälaatikkoprojekti jos toinenkin.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #9 : 11.05.2010 klo 15:04:35 »
Tietty myös jokatoinenviikkoisen kahvilatapaamisen voisi kierrättää tähän käyttöön. .
Minusta olisi hyvä että sarjakuvia lukeville ei-alkoholisteillekin olisi edelleen Helsingissä joku tapaamispaikka.

Tämä tässä ketjussa ehdotettu voisi olla semmoinen vakavammin otettava sessio, jonka nimenomainen funktio olisi saattaa jokaisen projektia kohti valmistumista. Kahvilatapaaminen säilyisi semmoisena hengailuhenkisenä miittinä kuin tähänkin asti.
« Viimeksi muokattu: 11.05.2010 klo 15:08:41 kirjoittanut Tertsi »

Nina Jurvanen

• Maailmantuskailija
  • Jäsen
  • I will find out who killed my bro.
« Vastaus #10 : 11.05.2010 klo 20:28:49 »
Tämä tässä ketjussa ehdotettu voisi olla semmoinen vakavammin otettava sessio, jonka nimenomainen funktio olisi saattaa jokaisen projektia kohti valmistumista.

Jees, juuri tuollaista tapaamista kaipailen. Minulla on maanantaisin step-aerobikki Porthanialla klo 17-18, josta en halua luistaa. Ts. jos nähtäisiin maanantaisin, piirtäjätapaaminen pitäisi järkätä joko hurjan aikaisin työssä käyviä ajatellen tai sitten turhan myöhään. Muille päiville olen myös kerännyt hikirääkkiä, mutta niitä tunteja voin jättää väliin. Viikonloppu olisi paras vaihtoehto minulle talvisin, mutta kesällä meikäläinen on joko mökillä E-Karjalassa tai vieläkin kauempana...
"Hiljaiset askeleet kaikuvat syvissä vesissä / Tunteja laskien kulkee hämärä varjoina / Pisarat pirstovat polkua maailman reunalta / Kuolevan auringon alla kaikki on kaunista" -Kertosäe Moonsorrown biisistä Pimeä, albumilta Verisäkeet

tertsi

• Vieras
« Vastaus #11 : 11.05.2010 klo 21:03:48 »
Jees, juuri tuollaista tapaamista kaipailen.
Pistä ehdotusta tapaamispäivästä, tämähän oli alunperin sun ajatus koko homma.

Minulle riittää hyvin tapaaminen kerran kuussa tai vaikka kerran kuudessa viikossa.
Pitäähän joskus ehtiä piirtämäänkin...

Furin

• Pöhelö
  • Jäsen
« Vastaus #12 : 12.05.2010 klo 09:18:27 »
Pistä ehdotusta tapaamispäivästä, tämähän oli alunperin sun ajatus koko homma.

Minulle riittää hyvin tapaaminen kerran kuussa tai vaikka kerran kuudessa viikossa.
Pitäähän joskus ehtiä piirtämäänkin...

Tämä sopisi minullekin aivan loistavasti.

Tuuk42

• Jäsen
  • "En pidä minään"
« Vastaus #13 : 12.05.2010 klo 19:19:42 »
Juuri tähän tarkoitukseen kaikki perjantait Helsingin Sarjakuvakeskuksella on pyhitetetty 14-19. Täältä löytyy välineet piirtämiseen ja henkilökuntaa auttamassa niiden käytössä, sekä juttelemassa aiheesta kuin aiheesta, tänä perjantaina olen ainakin itse paikalla, muulloin Sutisen Aino. 

Ei meitä tarvitse pelätä  8]

Olisi hauskaa jos tulisitte, saisin omatkin piirtämiseni vauhtiin :)
"Art Kills Creativity." - Douglas Adams Paint it Black!

Korro

• Ja kumppanit.
  • Jäsen
« Vastaus #14 : 13.05.2010 klo 08:11:31 »
Olen seurannut tätä keskustelua ja kun lomatkoulusta lähenetvät ties vaikka eksyisin
tälläiseen tapaamiseen.Olisi mielenkiintoisa jakaa 'kolleegoinen' kesken omia piirtämis/taide kokemuksia.Jatkakaa ihmiset!
Kello- viiden- tee.