Itse asiassa maahantuoja, joka on tuonut Neopiko-kynä sarjan kuluttajien saataville ja siinä sivussa paljon muutakin, tulee lauantaina Stockmannin hulluille päiville helsinkiin. Hän käy Akateemisen taide-osastolla lauantaina klo 11-15 välisenä aikana. Olisi kiva kuulla, mitä kaikkea piirtäjät toivoisivat saavansa Suomesta tulevaisuudessa.
Ja Neopiko-merkki on osoittautunut erittäin suosituksi kynä-sarjaksi. Näin Stokan myyjä sanoi minulle. Ja kokeilin itsekkin niitä paksumpia tusseja. Se oli tosi kiva kädessä ja väri-pigmentti kynässä oli hyvä. Sillä sai hienoja värisävyjä ja niitä oli tosi paljon.
Sitten kokeilin niitä ohut päisiä Neopikoja, jotka olivat eri millisiä. Siinä kynässä minua viehätti se, että itse terän varsi oli sen verran pitkä, että sillä oli tosi luontevaa piirtää.
Mulle oli tosi hieno juttu se, että kaikkea uutta tulee Suomen markkinoille. Siksi innostuin henkilökohtaisesti ottamaan kyseiseen maahantuojaan yhteyttä sähköpostilla ja sitten puhelimella ja keskustella, mitä kaikkea on saatavissa ja tulossa. Annoin minua kiinnostavia ideoita tarvikkeista, mitkä haluaisin nähdä saatavana Suomesta, ettei tervitse tilata ulkomailta saakka.
Yritän kuitenkin mennä Lauantaina tuonne ja koettaa, jos sattuisimme törmäämään siellä. Siellä on ainakin lauantaina Hullujen päivien tarjouksessa PRO MARKERit setteinä. Ainakin yksi myyjä sanoi, kun kinusin infoo, tuleex mitään Manga-kamaa hulluille päiville.
Mutta kannattaa itse tosiaan olla aktiivinen eri maahantuojiin, olipa sitten kysymyksessä sarjakuvat tai piirros.tarvikkeet. Olen sellainen luonteeltani, että taistelen niiden asioitten puolesta, jotka hyödyttäsisivät kaikkia muitakin sarjakuva-piirtäjiä ei ainoastaan minua ja joskus se todella kannattaa.