Kirjoittaja Aihe: Neopiko markkerit (valm. Deleter)  (Luettu 13480 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JPQ

• Jäsen
Neopiko markkerit (valm. Deleter)
« : 04.03.2010 klo 18:36:01 »
Onko mitään tietoa Deleter Mangamarkereista?

EDIT: Yhdistin aiheet, muokkasin otsikkoa. -Reima
« Viimeksi muokattu: 14.03.2010 klo 15:42:49 kirjoittanut Reima Mäkinen »

Curtvile

• Ylläpitäjä
Vs: Onko mitään tietoa Deleter Mangamarkereista?
« Vastaus #1 : 04.03.2010 klo 22:12:53 »
tuolla http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php/topic,3945.msg291788.html#msg291788

lisäkäyttö on vahvistanut käsityksestä että ovat, ainakin minulle, kelpo tuotteita.
Rankkaisin Copicien kanssa samalle viivalle, parempia kuin Letrasetin vastaavat.
Paketit suht fiksuja: pastel, bright colors, greys, skin tones ja sitten näitä sekalaispaketteja.

OM

• Jäsen
Manga-osaston uutuuksia Akateemisessa(Neopico)!
« Vastaus #2 : 14.03.2010 klo 00:02:52 »
Kaikille sarjakuvien ystäville ilo uutisia. Kävin Akateemisen kirjakaupan kynäosastolla ja sinne oli rantautunut suuren suosion saanut uusi tussi-kynä sarja nimeltä NEOPICO jos oikein muistan. Paljon väri vaihtoehtoja. Ja muutakin uutta Mangan piirtämiseen tulossa tämän kevään ja syksyn aikana. Minulle sanottiin, että Manga osaston valikoima tulee kasvamaan, koska kysyntää on kovasti. Hienoa että nyt saamme samoja tarvikkeita mitä Japanilaiset käyttävät. Comis-paperiakin on tulossa.

Sitten siellä oli tullut uutta aitoa Japanilaista sivellin-tussi kynää, joka on hyvin monipuolinen ja hakkaa mennen tullen surkean Faber-Castrellin sivellin-tussi kynän, jota myydään aivan väärällä tuotenimellä. Faber-Castrell on tussi eikä mkään sivellin-tussi. Sen kärki kuluu sika opeasti jos piirrät karhealle paperille. Kokemusta on. Hintakin on vain 2,40 euroa, muttei ole laadultaan hyvä.Valitin asiasta myyjille. Mutta tuo uusi aito Japanilainen on todella loistava. Ostin 3 kappaletta. Sitä myydään nimellä Calligrafia sivellin täyt.... mutta siinäkin nimi on hieman harhaan johtava. Se on aito sivellin-tussi kynä ja vieläpä hyvä ja erinomainen laadultaan. Tussi kulkee todella hyvin ja sillä saa tehtyä myös hienoa viivaa.
Hienoa että nyt näitä saa Suomesta ettei tarvii tilailla ulkomailta ja maksaa kalliita postimaksuja.
« Viimeksi muokattu: 14.03.2010 klo 07:51:25 kirjoittanut Orjan May »

Reima Mäkinen

• Jäsen
Vs: Manga-osaston uutuuksia Akateemisessa(Neopico)!
« Vastaus #3 : 14.03.2010 klo 15:37:48 »
suuren suosion saanut uusi tussi-kynä sarja nimeltä NEOPICO jos oikein muistan. Paljon väri vaihtoehtoja.
Neopiko on Deleterin brändi ja siihen kuuluu sekä kuitukärkikyniä, että Copicien tyylisiä markkereita.
Jos Markkereista on kyse, niin sanoisin että on vähän hinnasta kiinni kannattaako niitä hankkia mieluummin kuin vaikka Copicin Ciao'ja. Sivellinterän laatu ei ole ihan Copicin luokkaa ja viistoterä saattaa vikuuntua kun laittaa korkkia kiinni. Olen noita ison paketin testaillut, mutta en viitsinyt niitä Mangan värit kirjaan isommin ottaa mukaan sillä kirjoittamisen aikaan niitä ei saanut Suomesta.

Aivan kuin Curvile tarjoamansa linkin takana kirjoittaa. Tuo musta Neopiko-markkeri on aikas hyvä. Siihen mielistyin itsekin, sillä tykkään tehdä talttakärjellä.
« Viimeksi muokattu: 14.03.2010 klo 15:45:46 kirjoittanut Reima Mäkinen »
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

JPQ

• Jäsen
Vs: Neopiko markkerit (valm. Deleter)
« Vastaus #4 : 15.03.2010 klo 22:01:27 »
Minoasta (orivedellä muistelen) saa postitse näitä jos asuu korvessa. ps. täällä ei ole edes kirjakauppaa tai no kuuntaliitoksen toisessa päässä on mutta ei sinne autotta oikein fiksusti pääse.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #5 : 26.03.2010 klo 19:55:16 »
Akateemiselle oli sitten tullut yksittäiskappaleita myyntiin 3,50€/kpl ja finelinereita 005> hintaan 3,90€.
Myös eri väreissä ei vain mustana.

Ilmiselvästi kilpailukykyinen vaihtoehto copiceille ja sakuran kuitukärjille.
Itse näpertelijänä ja viivavarjostusten ja yksityiskohtien ystävänä miellyin 005n ominaisuuksiin:liukui nätisti paperilla.

OM

• Jäsen
« Vastaus #6 : 26.03.2010 klo 21:10:32 »

Joo. Curtvile puhui asiaa noista kynistä. Tykästyin niihin kovastikkin. Jopa niin paljon, että otin yhteyttä maahantuojaan, jonka pääpaikka on Hämeenlinnassa. Sieltä on tulossa kaikkea mahtavaa uutta tämän vuoden aikana Akateemiseen.

Mutta en tiedä kuinka Akateemisen taidepuoli muuttuu, sillä he siirtävät kaikki taidetavarat toiselle seinälle. Pelkään pahoin, ettei uusi taide-osasto ole yhtä selvä ja hyvä kuin missä ne tarvikkeet tähän saakka ovat olleet.

Emppu

• Vieras
« Vastaus #7 : 27.03.2010 klo 12:45:47 »
Onko viimeisen viiden vuoden aikana tullut siihen muutosta, että niitä pystyis jotenkin täyttämään vai ovatko ne edelleenkin kertakäyttöhälpärää?
« Viimeksi muokattu: 27.03.2010 klo 12:47:25 kirjoittanut Empuska »

OM

• Jäsen
« Vastaus #8 : 27.03.2010 klo 13:03:46 »

Tuo olikin tosi tärkeä pointti että voiko noita täyttää? Hmm....täytyypi kysyä ensi viikolla asiaa tarkemmin. Mutta ainakin Temperassa Helsingissä on hyvälaatuisia tussikyniä, joihin voi laittaa täyte säiliön. Eli niitä voi täyttää. Ne taitaa olla aika kalliita. Varmasti enemmän kuin 3,50 e/kpl. En oo ihan varma, mutta tuntien Temperan hintatsaon niin uskon että näin on.

En osaa sanoa tulisiko se yhtään halvemmaksi jos noita tussi kyniä voisi täyttää ajan kanssa. Ajatellaan että kynä maksaa 3.50e/kpl. Kuvitellaan, että täyte säiliö maksaa saman tai enemmän...nehän tulevat silloin kalliimmaksi. En usko, että pelkkä täytesäiliö olisi alle 3,50 euroa.  Täytyy ottaa asiasta selvää. Eihän tuo Tempera oo kaukana. Vois kipasta ensi viikolla kyselemässä asiasta. Minusta olisi järkevää, että maahantuojat tarjoaisivat asiakkaille täytesäiliöitä edullisemmin kuin itse fyysisiä kyniä.

Copikin ja Pro-marker kynien kohdalla ei ole tullut mieleeni kysyä, voiko niitäkin ehkä täyttää?  Mutta minusta ihan laadukkaita kumpikin merkki. Copikilta minulla ei ole itselläni kuin eri hamaansävyjä, joissa toinen pää ohut ja toinen paksumpi. Väri sulutuu hyvin ostamani aidon Manga-paperin pinnalle. Mutta karheammalla paperilla kynät eivät oimineet enään niin hyvin. Väri levittyi hieman epätasaisesti.
Täytyy testata noita uusia Neopiko-kyniä seuraavan kerran kun asiaa kirjakauppaan! Ovat varmaan laadukkaita, sillä ne ovat suosittuja ainakin Japanissa.
« Viimeksi muokattu: 27.03.2010 klo 13:08:43 kirjoittanut Orjan May »

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #9 : 27.03.2010 klo 13:08:40 »
Onko viimeisen viiden vuoden aikana tullut siihen muutosta, että niitä pystyis jotenkin täyttämään vai ovatko ne edelleenkin kertakäyttöhälpärää?

kyllä nämä vaikuttavat vahvasti kertakäyttöhärpäkkeiltä kaikki.
Omatoiminen näpertely ja virittely on asia erikseen mutta tuo onkin sitten ainoa, joskin iso, epäkohta.

Copikin ja Pro-marker kynien kohdalla ei ole tullut mieleeni kysyä, voiko niitäkin ehkä täyttää? 

Copicilla on kuitukärki- ja sivellinkärkikyniä joihin saa sekä vaihtopäät että täyttösäiliöt, muistaakseni 6-8€/Kynä .
Täytöt ja kärjet noin haarukassa 1-3€ /kpl
« Viimeksi muokattu: 27.03.2010 klo 14:28:32 kirjoittanut Curtvile »

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #10 : 27.03.2010 klo 20:46:48 »
Tai viimeisen vuoden aikana. Epäilen. Noin yleensä en näe kyllä täyttelyä kovin viksuna toimintana, mutta ilmeisesti sitä jotkut harrastaa. Ainakin kärkiä pitäisi sitten myös pystyä vaihtamaan.

Siinä non 50-100:n kynän näytesatsissa jonka sain, oli pari vuotavaa kynää ja pari sellaista joiden "huopakärki" oli pullahtanut ulos siitä muoviholkista. Koska kynä on melko ohut siinä on melko pieni säiliö ja siksi se on myös (varsinkin vääri säilytetynä) altis kuivahtamaan. Tässäkin mielessä nuo sis vertautuu Copicin Ciaoon.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #11 : 03.04.2010 klo 18:56:42 »
Neopikon sivellinkärkitussi, BBL, on kokeilun arvoinen mitä sivellintusseihin tulee.
Huokoisempi ja vähemmän jäykkä kärki kuin PITT sivellinkärjellä, massiivisempi kuin Copicin vastaava vaikka muuten onkin melko lähellä juuri Copicia.

Tosin kynien kohdalla nämä ovat aian sopivuuskysmyksiä, mikä käy yhdelle ei ole yleispätevää kaikille.
Omaan kouraan kaaret sujuu mutta terävät nostot (esim aallot, väkäset) ei ainakaan vielä ota sujuakseen kun taas Sakuralla oli heti selvää.

JPQ

• Jäsen
« Vastaus #12 : 13.04.2010 klo 20:52:01 »

Joo. Curtvile puhui asiaa noista kynistä. Tykästyin niihin kovastikkin. Jopa niin paljon, että otin yhteyttä maahantuojaan, jonka pääpaikka on Hämeenlinnassa. Sieltä on tulossa kaikkea mahtavaa uutta tämän vuoden aikana Akateemiseen.

Mutta en tiedä kuinka Akateemisen taidepuoli muuttuu, sillä he siirtävät kaikki taidetavarat toiselle seinälle. Pelkään pahoin, ettei uusi taide-osasto ole yhtä selvä ja hyvä kuin missä ne tarvikkeet tähän saakka ovat olleet.

Kiintoisaa nähdä mitä kaikkea jos maahantuoja on se jota oletan sijaitsee Hämeenlinnassa ja tuo vähen pienempiä merkkejä. no pitää käydä tampereella joskus akateemisessa taas. toivoisin vähän marginaalisempaakin tavaraa (Faber-castell on kyllin kanssa sitä ei muualla ole täällä' päin samaa kirjoja eli jotain edes tarjolla ja sen puuväreistä tykkään) ja sitten puhun nimen omaan kuvataiteen näkökantilta en vain sarjakuva väen. ps. olen itse ekaa enempi mutta olen täällä koska osa välineisträ yhteisiä ja lisäksi ei ole mitään muuta suomi foorumia tiedossani muutenkaan jossa kirjoitella missään kuvataiteesta kunnolla. suomi24 on sellainen että ei kiitos jotenkin en viihdy siellä.

OM

• Jäsen
« Vastaus #13 : 13.04.2010 klo 21:17:23 »
Itse asiassa maahantuoja, joka on tuonut Neopiko-kynä sarjan kuluttajien saataville ja siinä sivussa paljon muutakin, tulee lauantaina Stockmannin hulluille päiville helsinkiin.  Hän käy Akateemisen taide-osastolla lauantaina klo 11-15 välisenä aikana. Olisi kiva kuulla, mitä kaikkea piirtäjät toivoisivat saavansa Suomesta tulevaisuudessa.

Ja Neopiko-merkki on osoittautunut erittäin suosituksi kynä-sarjaksi. Näin Stokan myyjä sanoi minulle. Ja kokeilin itsekkin niitä paksumpia tusseja. Se oli tosi kiva kädessä ja väri-pigmentti kynässä oli hyvä. Sillä sai hienoja värisävyjä ja niitä oli tosi paljon.
Sitten kokeilin niitä ohut päisiä Neopikoja, jotka olivat eri millisiä. Siinä kynässä minua viehätti se, että itse terän varsi oli sen verran pitkä, että sillä oli tosi luontevaa piirtää.

Mulle oli tosi hieno juttu se, että kaikkea uutta tulee Suomen markkinoille. Siksi innostuin henkilökohtaisesti ottamaan kyseiseen  maahantuojaan  yhteyttä sähköpostilla ja sitten puhelimella ja keskustella, mitä kaikkea on saatavissa ja tulossa.  Annoin minua kiinnostavia ideoita tarvikkeista,  mitkä haluaisin nähdä saatavana Suomesta, ettei tervitse tilata ulkomailta saakka.

Yritän kuitenkin mennä Lauantaina tuonne ja koettaa, jos sattuisimme törmäämään siellä.  Siellä on ainakin lauantaina Hullujen päivien tarjouksessa PRO MARKERit setteinä. Ainakin yksi myyjä sanoi, kun kinusin infoo, tuleex mitään Manga-kamaa hulluille päiville.

Mutta kannattaa itse tosiaan olla aktiivinen eri maahantuojiin, olipa sitten kysymyksessä sarjakuvat tai piirros.tarvikkeet. Olen sellainen luonteeltani, että taistelen niiden asioitten puolesta, jotka hyödyttäsisivät kaikkia muitakin sarjakuva-piirtäjiä ei ainoastaan minua  ja joskus se todella kannattaa.
« Viimeksi muokattu: 13.04.2010 klo 21:23:58 kirjoittanut Orjan May »

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #14 : 16.04.2010 klo 22:18:59 »

olin väärässä.
Neopikoihin on viime syksystä saakka saanut täyttösäiliön.