Arvostelusta:Kirjoitat ilmeisesti siinä uskossa että mangan suhteen mutenkin ennakkoluuloiset suomalaislukijat tarttuisivat tähän.
Kenties siinä
toivossa, koska ainakin käsittelyn rosoisuus erottaa sen muusta lehtihyllyjen mangatarjonnasta. Valitsin tarkoituksella ulkopuolisen näkökulman, mutta olen myös itse sitä ikäluokkaa, joka hädintuskin oli edes kuullut Hopeanuolesta.
Kevyeksi lemmikkisarjaksi kuvittelemani manga olikin hurja opus. Kynnet ja hampaat eivät minua niin pelota, mutta Takedan ukon väkevä olemus yhdistyy jossain määrin suomalaiseen mieskuvaan ja tämän ankara olemus tuo sarjaan aivan oman sävynsä.
Henkilökuvauksessa on mukana sellaista sodanjälkeisen sukupolven henkeä, jota minun sukupolveni ei, toisin kuin vanhempamme, koskaan ehtinyt nähdä.
Onko tämä sarja sitten jotenkin aikuismaisempi kuin se animaatiosarja
En ole nähnyt animaatiota, enkä tunne Hopeanuolta manganakaan tätä pokkaria enempää.
Kuvittelisin, että Hopeanuolen lukijapohja on tavanomaista laajempi, koska sarjassa on elementtejä, jotka vetoavat sekä poikiin että tyttöihin. Kuten yllä jo käsittelin, sarjassa on lisäksi aikuisia puhuttelevaa sanomaa, henkilökuvauksessa tai teemoissa voi yksilötasolla olla hyvinkin terapeuttisia ulottuvuuksia.
Ja echramath minunkin puolestani sisällöntuotantoon mukaan!