Kirjoittaja Aihe: Tex Willer -keräilijä  (Luettu 196367 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

talmar

• Uusi jäsen
Vs: Tex Willer -keräilijä
« Vastaus #210 : 16.10.2016 klo 21:24:55 »
Ei hyvä.

Samat sanat. Megaboxin sisältämien pussien lisäksi minulla on 10 ostettua pussia.
Nyt on paljon tuplatarroja ja -pahvikortteja ( 8 pahvia ja 29 tarraa).

Olisi tarpeen pistää pystyyn tarrojen vaihtosysteemi. Postimaksujen takia lähettäminen ei kannattane, mutta isommilla paikkakunnilla voitaisiin järjestää
vaihtotapaamisia isommallakin porukalla.  ^-^

Tällaistahan se keräilykorttien kanssa on. Hyvä prosentti teillä, pistin rahaa lähes 80 ja vielä puuttuu toistakymmentä korttia ja yli 40 tarraa.

Eli olisi vaihdettavaa -- vaihtorinkiin tulossa siis mukaan Espoosta.

Muuten pidin tuosta albumista. Vaikka kaikki Maxi-Texiä pienemmät liuskat ja lehdet on plakkarissa, niin huomasin että pitää lukea muutamaa vuosikertaa uudestaan.

Mosabacka

• Jäsen
« Vastaus #211 : 16.10.2016 klo 21:49:42 »
Ehdotan, että laitetaan Helsingin kirjamessuille tarrojen ja korttien vaihtotapaaminen.
kehittyvä willeristi

talmar

• Uusi jäsen
« Vastaus #212 : 16.10.2016 klo 22:05:24 »
Ehdotan, että laitetaan Helsingin kirjamessuille tarrojen ja korttien vaihtotapaaminen.

Sopii minulle. Lauantaina?

Mosabacka

• Jäsen
« Vastaus #213 : 17.10.2016 klo 13:56:38 »
Sopii minulle. Lauantaina?
Tuohan käy hyvin. Olin itse ajatellut ajankohtana sitä, kun Tex Willerin piirtäjä on Egmontin pisteellä ja tästä oli kahdessa Willerissä lappu, johon oli kiinnitettynä tarrapussi, mutta olen varmaan heittänyt kummankin lapun roskiin.

Ottaisiko joku kvaakkilainen lapusta kuvan tai kertoisi, oliko siinä kellonaikaa?
« Viimeksi muokattu: 17.10.2016 klo 14:03:44 kirjoittanut Mosabacka »
kehittyvä willeristi

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #214 : 17.10.2016 klo 18:30:12 »
Ostin kumminkin tuon "mega-boxin", kun sellainen silmiin osui. Täytyy sanoa että tähän jos mihin sopii vanha sanonta "moni kakku päältä kaunis jne". Komea on pakkaus, ja ihan hienon näköinen tuo keräilykirja. Mutta kirjan selailun jälkeen kyllä olo tuntuu tyhjältä; aika olematon turhake. Jos olisin alle kymmenvuotiaana tällaisen saanut, niin olisin varmaan ollut innoissani. Nyt vaan tuntuu siltä että kaikenmoista p***aa sitä sortuukin ostamaan.

En minäkään mitään yksilöllistä numerointia kirjasta löytänyt.

Kortti/tarrapakkauksia en ole vielä avannut, mutta katson kyllä mitä sieltä löytyy, ja ilomielin jaan tuplat niitä tarvitseville. Yritän päästä käymään kirjamessuilla.

Kiinnostavaa olisi jonkin ajan päästä tietää, paljonko näitä on myyty.
Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

willeristi

• Jäsen
« Vastaus #215 : 17.10.2016 klo 19:50:33 »

Ottaisiko joku kvaakkilainen lapusta kuvan tai kertoisi, oliko siinä kellonaikaa?

Mun silmäni eivät löytäneet kellonaikaa, mutta voit itse katsoa oheisista kuvista.
Minä kans tulen lauantaina kirjamessuille. Mihin aikaan ja missä paikassa, lähellä narikkaa ehkä?  Joku Tex-aiheinen kuva tms. rintapieleen
 :laugh:
« Viimeksi muokattu: 17.10.2016 klo 19:59:20 kirjoittanut willeristi »

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #216 : 18.10.2016 klo 08:39:35 »
Alussa oli suuri innostus tuohon Tex Willer Ultimate Collectors Boxiin, mutta jos siinä on niin paljon samoja tarroja sun muita, niin enpä tiedä.

Pitää harkita ja katsoa miten nuo vaihtomarkkinat kehittyvät ja sitten tulla leikkiin mukaan.
Je suis alle kuuden euron pizza!

talmar

• Uusi jäsen
« Vastaus #217 : 18.10.2016 klo 09:09:05 »
Mun silmäni eivät löytäneet kellonaikaa, mutta voit itse katsoa oheisista kuvista.
Minä kans tulen lauantaina kirjamessuille. Mihin aikaan ja missä paikassa, lähellä narikkaa ehkä?  Joku Tex-aiheinen kuva tms. rintapieleen
 :laugh:

Hei,
teenpä avauksen: lauantaina klo 12-12.30 pohjoisen puolen narikan luona (se lähinnä parkkitaloa). Rintapieleen laitan sellaisen muoviläpyskän, jota messuilla käytetään ja siihen Kitin tai Carsonin kortin (ylimääräisiä muutama).

Ei kyllä minunkaan albumissa numeroa löydy. Siellähän se sitten selviää viimeistään Bonellin standilla asianlaita....vähän tää viestintä tosiaan ontuu.

pimeä

• Kauhistuttava vastustaja
  • Jäsen
  • Myrkkyä Suomeen
« Vastaus #218 : 18.10.2016 klo 10:45:09 »

Edit: painovirhettä pukkaa. Alun sivuja useampaan kertaan. Kuinkas muilla, onko koko painoksessa?

Edit2: ostin tänään toisenkin kirjan. Tuohon aiempaan, virheelliseen, on tullut vissiin yksi ylimääräinen arkki mukaan, siitä nuo ylimääräiset sivut. Yhtään ei vertailussa puuttunut.
Mulle tuli myös virheellinen, onkohan näitä montakin...
« Viimeksi muokattu: 19.10.2016 klo 20:34:47 kirjoittanut pimeä »

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #219 : 18.10.2016 klo 13:39:55 »
Tänään haettu keräilijän mega - laatikko a 35 € ja siihen kylkeen 30 pakkausta keräilykuvan sekä tarroja sisältäneitä pusseja yhteensä 45 euroa. Laatikon sisältämä keräilykansio on ihan OK ja se, että sisälsi myös yhden lyhyen TW-seikkailun oli bueno juttu..... Jotenkin oletin, että kun sijoitin sen 80 euroa noihin paperilappusiin ja pahvikuviin, että olisi saanut sen tarrakirjan edes täyteen. Kaikkea muuta. Pahvikuvia jäi vielä puuttumaan yhdeksän kappaletta ja tarrakuvia 24 kappaletta. Pahvisia keräilykuvia jäi kaksois - tai kolmoiskappaleina 25 ja ylimääräisiä tarrakuvia peräti 85 kpl. Helvetin kalliiksi ja turhauttavaksi tulee tällä meiningillä kerätä koko setti kasaan ja sitten sulla on kymmenittäin ellei sadoittain ylimääräisiä kuvia joilla et välttämättä tee mitään. Kirjan lopussa annettiin ymmärtää, että puuttuvia kuvia ja tarroja voi tilata, mutta vain rajoitetusti :/  Ei hyvä.

Minä ostin tuon boxin kylkiäisiksi 18 pussia, ja sitten oli ne 2 normien mukana tullutta. Tuohon sitten lisää ne 15 pussia boxista. No tulema tässä vaiheessa oli tämä: 192:sta tarrasta minulla oli vajaat 130; yli 40 oli duplikaatteja (noin neljännes, 25%). Kortteja kertyi 22 siitä 36:sta, duplikaatteja oli 13 eli noin kolmannes.

No, kokeilin tänään ostaa 6 pussia lisää, lähinnä nähdäkseni mitä se tuottaa lisää:
noiden kuuden pussin 30 tarrasta 16 oli uusia, 14 tuplia; eli noin 50% lisätuotto. Korttien kanssa oli kehnommin: kuudesta kortista 4 oli tuplaa.

Ja näinhän se menee: kun saa tuon aloituspakkauksen ja ostelee siihen lisää pusseja, niin tarra- ja korttikokoelma karttuu hyvää vauhtia. Mutta mitä pidemmälle etenee, sitä suurempi osa pusseissa olevista tarroista/korteissa on samoja mitä sinulla jo on. Siinä vaiheessa kun enää puuttuu vain muutama tarra/kortti, niin kokoelman täydentäminen pusseja ostamalla on täyttä lottoa. Vaikka ostaisit 50 tai 100 pussia, niin voi hyvinkin olla että näistä 99% on tuplia ja 1-2 uutta tarraa sattuu haaviin.

Niin että kun Petro tuossa unelmoit että 30 pakkauksella (plus ne boxin 15 & normien 2 tai useampaa pakkausta) jo saisi kirjan täyteen, niin aika utopistiselta se minusta tuntuu. Jos kirjan aikoo saada täyteen noita pakkauksia ostamalla, niin veikkaisin että niitä pitää muutama sata ostaa; kyllähän tulee harrastukselle hintaa.

Sitten minulla on mielessä käynyt myös tällainen ilkeä ajatus: mitä jos kaikista tarroista/korteista ei ole otettu samaa painosmäärää???? Helppo homma tehdä joistain harvinaisia ja koukuttaa jengiä oikein kunnolla.   

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #220 : 18.10.2016 klo 13:53:39 »
Keräilykirjasta on näköjään tullut myös "kevytversio" myyntiin: pehmeäkantinen, mukana muutama (olikohan 6?) tarra/korttipakkausta, ei cd:tä, hintana oli muistaakseni 8.95 €. Pitääkö tuokin vielä ostaa?  :D

pimeä

• Kauhistuttava vastustaja
  • Jäsen
  • Myrkkyä Suomeen
« Vastaus #221 : 18.10.2016 klo 14:05:54 »
Keräilykirjasta on näköjään tullut myös "kevytversio" myyntiin: pehmeäkantinen, mukana muutama (olikohan 6?) tarra/korttipakkausta, ei cd:tä, hintana oli muistaakseni 8.95 €. Pitääkö tuokin vielä ostaa?  :D
Kai se on pakko, mutta saa jäädä muoveihin.

Onkos kukaan saanut vielä alkuperäiskorttia?

JJalonen

• Jäsen
« Vastaus #222 : 18.10.2016 klo 14:14:46 »
Sitten minulla on mielessä käynyt myös tällainen ilkeä ajatus: mitä jos kaikista tarroista/korteista ei ole otettu samaa painosmäärää???? Helppo homma tehdä joistain harvinaisia ja koukuttaa jengiä oikein kunnolla.

Noin tuo taitaa olla Jenkeissä kaikissa keräilykorttisarjoissa. Tuohon päälle on sitten vielä jokunen spesiaalikortti - hologrammeja, yms. ;)

Toni

• Jäsen
  • Tähtivaeltaja Sarjakuvaneuvos Rakkaudesta Kirjaan
« Vastaus #223 : 18.10.2016 klo 14:54:00 »
Kyllähän koko keräilykorttien idea ja jännitys piilee siinä, ettei tiedä, mitä milloinkin saa, ja sitten voi sosialiseerata ja vaihdella ylimääräisiä korttejaan muiden fanien ja keräilijöiden kanssa. Sehän on se jutun suola – mitäs iloa siitä nyt olisi, jos kaikki kortit olisivat kerralla käsissä.

Itse lähinnä ihmettelen näiden Tex-korttien kehnoa laatua. Huomattavasti parempiin kortteihin niin paino- kuin paperilaadultaan ehti tottua 1990-luvulla, kun keräilykortit olivat joitain vuosia oikein kunnon villitys.
https://tahtivaeltajablogi.com – Ilman on paha elää!

TexKiller

• Jäsen
« Vastaus #224 : 18.10.2016 klo 15:07:10 »
Kyllähän koko keräilykorttien idea ja jännitys piilee siinä, ettei tiedä, mitä milloinkin saa, ja sitten voi sosialiseerata ja vaihdella ylimääräisiä korttejaan muiden fanien ja keräilijöiden kanssa. Sehän on se jutun suola – mitäs iloa siitä nyt olisi, jos kaikki kortit olisivat kerralla käsissä.

Ala-asteella nassikkana lätkäkortteja kerätessä tuo olikin jännittävää mutta en viitsi missään nimessä enää touhuun ryhtyä. En tunne kuin yhden willeristin elävässä elämässä ja hän antoi pitkät koko touhulle jo ennenkuin se alkoi. Koska ei ole ketään kenen kanssa vaihdella korttia ilman postitusta tai tapaamisten sopimista niin pussien ostaminen kiparilta puuttuvien kuvien vuoksi on kaukana mielekkäästä(omasta mielestäni, keräily on mitä on en todellakaan tuomitse niitä jotka omin voimin koittavat saada albumin täyteen) ja tulisi liian kalliiksi.

Koko setti kerralla kelpaisi tänne ilman ylimääräistä jännitystä minkä verran puuttuvia kuvia pussista ilmaantuu...

Tuolla mainitulla 80€ summalla saisi ensi vuodeksi tilattua kronut, maksit ja suuralbumit laittamalla femman lisää...

::)