Kirjoittaja Aihe: Tex Willer -keräilijä  (Luettu 196308 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JJalonen

• Jäsen
Vs: Tex Willer -keräilijä
« Vastaus #180 : 22.09.2016 klo 17:05:24 »
Tiedottaminen näköjään vaikeaa muuallakin.

Onhan tuo nyt jollakin tasolla aika isokin juttu. Riippuen hieman, että kuka "auteur" tänne Suomeen saapuu.

Millään Lehtipiste - Panini - Kirjamessut -haulla ei löydy mitään infoa.

Kyllähän tuon edeltävän puffin pohjalta voisi ajatella Kirjamessuille jonkilaista Willer-toimintaa — näyttelyä, paneelia...

Tai sitten ei.

???

tertsi

• Vieras
« Vastaus #181 : 22.09.2016 klo 17:21:37 »
Jaha, katotaanpa kuka sieltä oikein tulee.
Ties vaikka tässä joutuu osallistumaan kirjamessuille!

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #182 : 22.09.2016 klo 17:30:53 »
Jaha, katotaanpa kuka sieltä oikein tulee.
Ties vaikka tässä joutuu osallistumaan kirjamessuille!

Mun mielestä se texin välissä olleen läpyskän teksti vaikutti siltä kuin paikalla olisi Asko. (Tex willer suunnittelija tms.) tuo vastaus kuulostaa tosin että ihan italiasta joku olisi tulossa.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #183 : 23.09.2016 klo 18:33:36 »
Ei se Asko ole. Joku piirtäjä sieltä on suunniteltu tänne lähetettäväksi. Toivottavasti joku muu kuin Civitelli, koska hänet on jo nähty ja koettu.
"Tex-tieteen yli-morisco"

xml

• Jäsen
« Vastaus #184 : 01.10.2016 klo 18:12:29 »
Ei se Asko ole. Joku piirtäjä sieltä on suunniteltu tänne lähetettäväksi. Toivottavasti joku muu kuin Civitelli, koska hänet on jo nähty ja koettu.

Egmontin ilmoitus Voima-lehdessä (lokakuu 2016) kertoo, että artisti on Pasquale Del Vecchio. Tavattavissa Egmontin osastolla perjantaina ja lauantaina.

J.T.Chance

• Jäsen
« Vastaus #185 : 03.10.2016 klo 16:10:15 »
Olen nyt ostanut jo neljä uusinta Willeriä keräilykuvien takia. Kaikissa on ollut eri kuvat. Pari klassikkokantta ja kortit Montalesista ja Jim Brandonista. Onhan tämä vähän huvittavaa, että aikuinen mies viitsii näitä kuvia kerätä, mutta on touhu jotenkin aika kivaa 😁. Onko joku muukin jo ottanut ennakkoa vai odotatteko varsinaisen korttimyynnin alkua?

vekka_of_savo

• Jäsen
« Vastaus #186 : 03.10.2016 klo 17:21:17 »
Olen nyt ostanut jo neljä uusinta Willeriä keräilykuvien takia. Kaikissa on ollut eri kuvat. Pari klassikkokantta ja kortit Montalesista ja Jim Brandonista. Onhan tämä vähän huvittavaa, että aikuinen mies viitsii näitä kuvia kerätä, mutta on touhu jotenkin aika kivaa 😁. Onko joku muukin jo ottanut ennakkoa vai odotatteko varsinaisen korttimyynnin alkua?

Taitaa tulla tästä uusimmasta numerosta divareiden "kestosuosikki".

ekku

• Kitchen Bitch - Lähihoitaja ent Butcher
  • Jäsen
« Vastaus #187 : 03.10.2016 klo 17:44:22 »

Juu. Lapset nauraa, kun vanha isä kerää kortteja. Mutta kun ei malta aukaista sitä pussukkaa. Se se vasta säälittävää on aikuiselta mieheltä.

Ekku

willeristi

• Jäsen
« Vastaus #188 : 03.10.2016 klo 20:00:00 »

Minullakin on  jo 4 numeroa uusinta Texiä, 1 tuli tilattuna ja 3 ostettuna.
Kaikissa erilaiset klassikkokannet ja kortit.

amasofi

• Jäsen
« Vastaus #189 : 09.10.2016 klo 21:07:30 »
Näyttää olevan ainakin Lukulaarissa 3 kpl 1971 numeroita myynnissä juuri http://www.lukuhetki.fi/haku/tex%20willer%2071

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #190 : 09.10.2016 klo 21:19:06 »
Aikas halvalla menee.
Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #191 : 09.10.2016 klo 21:23:56 »
Aikas halvalla menee.

Tai sopivalla hinnalla, sillä eipä tuo kunto noissa kovin hyvä ole - ja keräilyhinnat ovat tainneet laskea muutenkin roimasti, jos kohde ei ole vimpan päälle hyväkuntoinen.

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #192 : 09.10.2016 klo 21:36:22 »
Hinnat ovat varmaan tulleet jonnin verran alas Kronikoinnin ja Kirjaston myötä. Makedoniassa pyytävät paria kymppiä enemmän, tiedä sitten kunnosta. No onneksi ei tarvi itse olla ostelemassa kun aikanaan tuli nuo hommattua.
Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

luuna

• Jäsen
  • Sarjakuvien keräilyä jo 1980-luvun alkupuolelta
« Vastaus #193 : 10.10.2016 klo 07:17:28 »
Näyttäisi kyllä olevan Lukuhetken sivu Lukulaarilla ei taida olla tuon kanssa mitään tekemistä eikä edes nettikauppaa.

Noita numeroita on paljon liikkeellä varsinkin tuossa (hieman kälyisessä) kunnossa ja hintaakin noille laitettu riittävästi. Näyttävät olevan jo olleet keväästä 2015 myynnissä joten kiinnostus on ollut kovin vähäistä.

Mosabacka

• Jäsen
« Vastaus #194 : 10.10.2016 klo 08:11:18 »
Vuoden 1971 numeroista 7-12 ovat helposti löydettävissä ja vielä ok hintoihin. Jopa kympillä löytää noita numeroita ihan hyvinä versioina. Kuitenkin siis muutaman kympin juttuja hyvinäkin kappaleina. Kalleimmat Texit ovat kuusi ensimmäistä eli 1971/1-6, joiden näkeminen on harvinaista ja hinta usein kolminumeroinen tai vähintään viisi kymppiä huononakin. Yllätys yllätys, minulla puuttuvat juuri nuo kuusi ensimmäistä numeroa ja jos en niitä jostain ok hinnalla löydä, tyydyn kronikkaversioihin.

Yllättävää, mutta totta on sekin, että seiskaykkösen loppupää on huomattavasti helpompi saada käsiinsä kuin seiskakakkosen vuosikerran numerot 8 sekä 11-12. Ovat kiven alla ja maksavat enemmän kuin ensimmäisen vuosikerran loppupää. Myöhemmistä vuosikerroista seiskanelosen numero 5 on harvinaisuus, mutta muutoin vanhoja Willereitä löytää kohtuullisella vaivalla.

Ylläoleva kokemustietoa keräilijänä ja divarinpitäjiltä kuultua.
« Viimeksi muokattu: 10.10.2016 klo 08:14:46 kirjoittanut Mosabacka »
kehittyvä willeristi