Kirjoittaja Aihe: Tex Willer -keräilijä  (Luettu 193831 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

J4N1

• Jäsen
Vs: Tex Willer -keräilijä
« Vastaus #465 : 24.10.2017 klo 18:49:45 »
Tex Willer muistipeli, Tex Willer Shakki, Tex Willer Cluedo jne. Kyllä näitä löytyy. Hmmmm! Lego Tex Willer PS4-konsolipeli.

Willeröidyt Musta Pekka-pelikortit: häviäjälle jää Mefisto kouraan.

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #466 : 24.10.2017 klo 21:59:54 »
Jep! Ja hullunkuriset perheet!
Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

J.T.Chance

• Jäsen
« Vastaus #467 : 07.11.2017 klo 12:14:58 »
Laitoin tilauksen vetämään Bonellin shoppiin Tex-mukeista (3 kpl, joissa Galepin taidetta) ja T-paidasta (Villan taidetta). Näköjään nyt paidoissa saa olla jo asettakin Texin kädessä. Muistaakseni oli puhetta, ettei S. Bonelli olisi moista hyväksynyt.
Kullanvärisen Tex-pystin ja monopolin jätin kuitenkin hankkimatta. Eivät sovi keräilijä-profiiliini. Pelikortteja ei näytä olevan vieläkään myytävänä.

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #468 : 25.11.2017 klo 19:19:45 »
Sain vihdoin Tex-pelikortit, ostin ne Italian Ebaysta, laadussa ei tosiaankaan ole kehumista, pahvisia ovat, eivät sovellut normikäyttöön. Siis enemmän fanituotteita.
Je suis alle kuuden euron pizza!

wilpå

• Jäsen
« Vastaus #469 : 29.11.2017 klo 08:49:32 »
Sain mukit juuri. Otin kuvankin mutta tiedosto on liian iso.
Mukit 2 ja 3 olivat omat valinnat.
Kyllä kelpaa nyt sumppia tiputella...

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #470 : 29.11.2017 klo 19:50:04 »
^Mukit siis selvisivät kuljetuksesta, mikä on hyvä asia. Itse olin skeptinen kun tietää mm Postissa noita paketteja käsitellään (heitellään).

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #471 : 30.11.2017 klo 22:11:53 »
Tänään tuli Bonellista tilaamani Tex-tuotteet: T-paita (punainen), avainperä ja "kultainen" muovinen figuuri. Figuurin tuotepaketin takaosassa oli mainontaa jossa vihjattiin että ensi vuonna tulee lisää (muovi?) figuureja, varjokuvista päätellen TeX, Kit ja Mefisto ovat tulossa.

Kultafiguuri oli hieman yli 13 cm korkea, hieman parempaa laatua mitä odotin. Avainperä oli vähän pettymys, muovia lähinnä. T-paita tuntui hyvältä.

J.T.Chance

• Jäsen
« Vastaus #472 : 01.12.2017 klo 14:44:43 »
Suurinpiirteiden samaa settiä tuli minullekin. Olisin toivonut mukeihin Ticcin taidetta, mutta Galleppiinin juhlavuonna ratkaisu on ymmärrettävä. Paidassa sentään Villaa. Hyvin tosiaan istuu päälle.

Mr. Font

• Jäsen
« Vastaus #473 : 07.12.2017 klo 16:18:32 »
Hienolta näyttää porukan tilailut Italiasta! Täytyy itsekkin laittaa samat kamat tulemaan lähiaikoina.

Itse Tex -pokkareiden keräilyssä (yllätys yllätys) päänvaivaa itselleni tuottaa 71-vuoden alkupään numerot. Olin pitkään sitä mieltä että täydellistä kokoelmaa en kerää, ja 70-luku kun löytyy Kronikoista ja kokoajan enemmissä määrin myös värikirjastosta, niin kyllähän tarinat pystyy lukemaan. Luettavaksihan nämä on tehty.

Viimekesänä käänsin takin kokonaan ympäri, nämähän ovat ilman muuta keräilytavaraa! Koska pahin tilannehan on jos ei ole kerättävää! Sain heti kärkeen poikkeuksellisen hyvässä iskussa olevat vskt 72-74 kohtuu hintaan, joten alku 70-luvun keräilylle oli lupaava. Entinen omistaja ei ollut antanut aikoinaan edes lastensa koskea näihin ettei kansiin tule taitoksia. Liimaukset ovat myös säilyneet kohtuu hienosti, kun kertaalleen luetut pokkarit oli avattu todella varovasti vain puolitiehen. 75 & 76 vuodet löysin myös hyvässä kunnossa ilman suurempia ongelmia. Loputkin varmasti aikanaan, ei tarvitse minttejä olla mutta hyvässä kunnossa kuitenkin. Kaiketi loppupäästä 70-lukua painoskin on ollut vähän isompi, joten todennäköisyys lienee kohtuullinen hyvien kappaleiden löytämiselle.

71 vuodelta kasassa on 9 numeroa. # 1,2 ja 6 puuttuvat vielä, varmaankin ne vaikeimmat. Sekin vähän riippuu keneltä kysyy, kenelle nyt on sattunut mitäkin kohdalle ja missä järjestyksessä. Tosin veikkaan että yleisesti tuo #1 on noista se kaikkein vaikein.

Olisi mielenkiintoista kuulla Tex -possen (Janne, Hannu, Reijo ynnämuut pitkän linjan harrastajat) tarinoita siitä, että miten aikanaan nuo numerot tiensä löysivät hyllyihinne. Mitkä muodostuivat vaikeimmiksi numeroiksi ja joutuiko niistä pulittamaan hirveän kasan rahaa vai löytyikö jostain ns. hyvä diili. Millaisessa kunnossa olette omat 71 Willerinne löytäneet?

Itse pidän ehkä taidokkaasti korjausliimattua lehteä parempana vaihtoehtona kerätä, kuin alkuperäisellä liimalla olevaa (joka on pettänyt). Tällöin lehteä voi ehkä varovasti jopa selata ilman pelkoa että se leviää käsiin. Tästäkin varmaan löytyy mielipiteitä.

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #474 : 07.12.2017 klo 19:08:07 »
Olisi mielenkiintoista kuulla Tex -possen (Janne, Hannu, Reijo ynnämuut pitkän linjan harrastajat) tarinoita siitä, että miten aikanaan nuo numerot tiensä löysivät hyllyihinne. Mitkä muodostuivat vaikeimmiksi numeroiksi ja joutuiko niistä pulittamaan hirveän kasan rahaa vai löytyikö jostain ns. hyvä diili. Millaisessa kunnossa olette omat 71 Willerinne löytäneet?
Kiitos kysymästä. Ensimmäinen pokkariTex jonka ostin oli nro 5 silloin kun se oli tullut kauppoihin, jotenkin missasin ne neljä ekaa. Siitä eteenpäin olen sitten ostanut kaikki, paitsi nro 12/1971 jotenkin unohtui. Nuo puuttuvat numerot, siis 1-4 ja 12/1971, ostin kavereilta tai divareista jo -70 -luvun alkupuolella, eikä niistä silloin tarvinnut mitään ihmeitä maksaa. Varsin helposti ne silloin löytyivät, muistaakseni tuota numeroa 12 piti jahdata vähän kauemmin. Sellaisia lähes irtolehtipainoksia nuo neljä ekaa ovat.
Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

J.T.Chance

• Jäsen
« Vastaus #475 : 07.12.2017 klo 20:47:49 »
Itse olen ostanut kaikki Willerini pääkaupunkiseudun divareista vuodesta 2009 alkaen (ja siitä eteenpäin irtonumeroina). Ratkaisu on kyllä osoittautunut varsin kalliiksi, erityisesti mitä tulee 70-luvun alun numeroihin. Keräilystrategianani on hankkia numerot mahdollisimman hyvässä kunnossa. Tätä vasten onnittelut Fontille 72-74-löydöistä: hyväkuntoisia on vaikea löytää.
Minulta puuttuu vielä vuoden 1971 numerot 1, 3', 4 ja 6, joita ei ole tullut vastaan toivomassani kunnossa tai sitten hintapyyntö on ollut pöyristyttävä. Lisäksi puutelistalla on vielä neljä 80-luvun numeroa.
Kaikki suuralbumit, Maxit, kovakantiset ja kirjastot minulla jo on. Muutama kronikka uupuu (kronikasta nro 1 pyydetään divarissa 50 euroa!). Liuskoja omistan vain noin 30, ehkä siksi, ettei minulla ole niihin tunnesidettä. Lisäksi tuon ajan Tex-seikkailut eivät minua yleensäkään innosta, koska ne ovat juonellisesti ajan hapertamia. Kuitenkin, liuskat ovat kieltämättä formaattina  kiinnostava pala sarjakuvahistoriaa, joten ehkä keräilijämieleni vielä muuttuu.
Ihan hyvä kokoelma on tullut kerättyä, sillä vuonna 2009 kirjahyllyssäni esiintyi vain yksi sarjakuvalehti. Nyt lähes kaikki Blueberryt, Comanchet, Ken Parkerit ja Lännentietkin (storia del west -sarja) ovat jo koossa.
Eihän tässä keräilyssä mitään järkeä ole, mutta kivaa hommaa yhtä kaikki. Vieläkin harmittaa se, että 80-luvun loppupuolen teinihurmeisessa mielentilassa myin pilkkahinnalla pois silloisen kokoelmani, johon kuuluivat mm. kaikki 80-luvun marvelit ja koko Lännentie-setti.

El Reijo

• Jäsen
« Vastaus #476 : 07.12.2017 klo 22:20:06 »
Juu, en kyllä muista missä järjestyksessä noi alun pokkarit tuli mutta ykkönen puuttui vielä vuosituhannen vaihteessa mutta kaikki siitä eteenpäin oli jossain kunnossa. No sitten heräs hullu ajatus että nyt pitää saada parempikuntoisia pokkareita osin vähän nuutuneiden tilalle. Viime vuostuhannella mä ostin yhen lukijan sarjan mutta se tais alkaa vasta jostain 80-luvun alusta. 2000-luvun alussa ostin sitten yhden keräilijän hyväkuntoisen sarjan alkaen numerosta 1/71 edullisella 2xxx eurolla. Silloin markkinat kävivät aikas kuumina ja myin heti kakkoskappaleet pois ja jäin jopa vähän voitolle ja kirsikkana kakun päälle sain silloin ton ykkösen! No, pari vuotta sitten Janne välitti mun tarjouksen paikallisen divarin hyväkuntoisista 71-72 vuosikerroista, pari 72:sta tais uupua mut meni läpi ja ne on mulla edelleen tuplina kun ei vaan raaski luopua. Liuskoja on haalittu milloin mistäkin kirpparilta tai lehti-ilmoituksesta. Se eka liuska maksoi aikoinaan 1000mk, kuva tosa ylävasemmalla on juuri siitä. Liuskoistakin taitaa jo olla lähemmäs satakunta tuplaa mut onneks ei vie niin paljon tilaa  :laugh:
Aikasmoista hulluutta, jätetään ny lautapelit sentään mainitsematta ja ne ulkomaan numerot, kääk  8]

El Reijo

• Jäsen
« Vastaus #477 : 07.12.2017 klo 22:30:39 »
...meinasin ihan unohtaa mut saan olla monesta hyvästä liuskasta kiitollinen Turun
Alfa-antikvan pitäjälle kun hän aina "löysi" niitä toiveideni mukaan varastosta  ;D

TexKiller

• Jäsen
« Vastaus #478 : 08.12.2017 klo 03:48:13 »
Muutama kronikka uupuu (kronikasta nro 1 pyydetään divarissa 50 euroa!).
Tuo hinta on omin silmin nähty eräässä pääkaupunkiseudun keräilyliikkeessä. Kronuthan kokivat yleisesti ottaen melkoisen arvonalennuksen kun Kirjastoa alettiin julkaisemaan.

Huutonetissä oli yhteen aikaan alkupään hankalampia numeroita suorastaan pilkkahintaan, en ole tämän päivän statuksia katsellut.

~20€ oma arvio hyväkuntoisesta ekasta kronusta nykyään ei se mikään yleinen opus ole mutta ei tuon 50€ arvoinen likimainkaan. Aikoinaanhan nuo tekivät kauppansa huudossa hyvin 30-40€ taksalla.

Tosin jos joku asiakas päättää siitä kannattaa maksaa 50€ niin mikä ettei!

EetuT

• Jäsen
« Vastaus #479 : 08.12.2017 klo 10:58:19 »
Todettakoon, että tuo 50 euron hintainen kronikka 1 oli lukematon/käyttämätön yksilö ja se on myyty.

Samaisen pääkaupungissa sijaitsevan sarjakuvien keräilyliikkeen hyllyssä näyttäisi olevan tällä hetkellä ok-kuntoinen kronikka 1 myynnissä hintaan 20 euroa.

;)
E.T