Author Topic: Tammikuun haaste, kommentit  (Read 3718 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

matkamies

• taiteellinen maatalousmies
  • Jäsen
  • Ukon lapset
Tammikuun haaste, kommentit
« on: 06.01.2010 klo 23:51:22 »
Kommentit tänne.

Mikko Akkola

• Jäsen
Vs: Tammikuun haaste, kommentit
« Reply #1 on: 10.01.2010 klo 00:09:12 »
Hieno aihe, vaikka ainakin minusta myös todella hankala: aihe rinnastuu helposti uskontoon, ja siinä mielessä ei minun mielestäni ole olemassakaan sellaista tekoa, joka olisi syntiä. Monet teot ovat kyllä "syntiä".

Sana tuo mieleen myös itsepetoksen käsitteen. Voisin ajatella, että henkilö tekee syntiä silloin, kun tekee jotakin mitä itse pitää pahana. Universaalia syntiä ei ole.

matkamies

• Jäsen
  • Ukon lapset
« Reply #2 on: 10.01.2010 klo 14:51:45 »
Juurikin kaipailisin vastauksissanne erilaisia tulkintoja sanasta. Synti on asia jonka voi ymmärtää hyvin monella tavalla.

bats

• Jäsen
« Reply #3 on: 10.01.2010 klo 16:23:01 »
Uuden skannerin innoittamana yritän piirtää tähän jotain, ja muutenkin osallistua haasteisiin enemmän.
"He ovat yhdistelleet eri lajeja ja luoneet hengittävää, sosiaalista norsun paskaa, jonka geeneistä on hyötyä ihan käytännössä."

- Jari Tapani Peltonen

Anssi Rauhala

• Jäsen
  • Aces High!
« Reply #4 on: 12.01.2010 klo 21:27:52 »
... yritän piirtää tähän jotain, ja muutenkin ...

Itseasiassa tykkäsin tuosta tarinasta sekä sivuasettelusta muuten, paitsi, että otsikon olisi saanut keskittää tai ehkä levittää koko sivun levyiseksi.

Puhtaaksipiirtämistähän tuo kaipaisi. Viivotinta ja suorakulmia ruudunreunoihin, skarpimpaa tekstausta ja tiukempi mustan ja valkoisen käsittely... tai sitten värit. Värit tekisivät tuolle terää. JA suorat kulmat.

Kun tämän huolittelisi ja kiillottelisi rosot pois, se olisi ihan kotonaan vaikkapa jossain Heavy Metalissa... ai joo, mutta enhän ole lukenut niitäkään kymmeneen vuoteen. sanotaan siis: olisi ollut kymmenen vuotta sitten. 2000-luvusta en ymmärrä mitään, mutta se ei ole kellekään uutta.
"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)
http://anssirauhala.blogspot.com/

bats

• Jäsen
« Reply #5 on: 12.01.2010 klo 21:47:20 »
Kiitos palautteesta.

Mainitsemasi puutteet ovat huomion arvoisia. En vain jaksanut tällä kertaa kiinnittää huomiota näihin "teknisiin" asioihin. :D

Minä olen tällä hetkellä kahden vaiheilla lyijykynän ja tussin kanssa. Kun teen ensin lyijärillä ja sitten tussilla, kuva menettää sielunsa, varmaan johtuen siitä etten ole kovin hyvä tussaaja. Mutta jos teen vain lyijärillä niin siinä on omat ongelmansa. Se pitää skannata sellaisenaan ja sitä on myöskin vaikea ruveta värittämään koneella. Käsin se tietysti onnistuisi. Myös kaikenmaailman tuhrut tulee sitten lopulliseen kuvaan. ;__; No pointtini on, että jälkeni ei ole mitenkään optimaalista tällä hetkellä kun en ole löytänyt sitä parasta ratkaisua sarjakuvan tekoon.
"He ovat yhdistelleet eri lajeja ja luoneet hengittävää, sosiaalista norsun paskaa, jonka geeneistä on hyötyä ihan käytännössä."

- Jari Tapani Peltonen

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Reply #6 on: 12.01.2010 klo 22:43:48 »
Voisin ajatella, että henkilö tekee syntiä silloin, kun tekee jotakin mitä itse pitää pahana.

Itse taas päinvastoin visioin romanttisessa puolessa maailmankuvaani synnin Paholaisen, tms. pahan houkuttelemana tekona. Eli teko jonka tekee jonkun muun tahdosta. Synti edustaa silmissäni houkutusta fyysistä tai emotionaalista mielihyvää tuottavaan tekoon, jossa tekijä unohtaa maalliset ja epämaalliset kahleensa, kuten moraalin ja kanssaelijät, ja uhraa itsensä jonkin pimeän valtaan. Tämä pimeä tukee tekoa luomalla teon onnistumista takaavia tekoja, joilla raivataan etiikkaa tms. kunnioittamatta kaikki esteet brutaalisti ja piittaamattomasti pois tieltä. Näen kuitenkin mahdolliseksi, että alkuunpaneva tekijä voisi olla myös vilpittömät ajatukset, kuten rakkaus.

Ja kyllä, tiedostan että kuvasin juuri suurinpiirteittäin Star Wars-Tähtien Sota Episodi 3-Sithin Kosto elokuvan tärkeimmät elementit.

Jokatapauksessa, koitan saada jotakin aikaseksi tähän haasteeseen, vaikka perisyntiini kuuluu, että en koskaan kerkeä tms. vastaamaan haasteisiin.
Oli miten oli, ensimmäinen/viimeinen lause tuossa tulee olemaan tarkoituksellisen kliseinen "Enää ei ole paluuta. Hän on poissa.", mutta kaikki siinä välissä oleva on sitten...en tiedä mitä. Toivottavasti tämä ei jää ns. Andy Mccoyn visioksi, eli visioksi joka ei ikinä toteudu.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

puro

• Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Ei se siitä suttaannu.
« Reply #7 on: 13.01.2010 klo 10:38:06 »
Minulla oli vaikeuksia batsin sarjiksessa, mikä kuva on minkäkin jälkeen. Silmä ei tiennyt varsinkin alapuoliskolla sivua, mitä seurata.

Jukka Koivusaari

• Jäsen
« Reply #8 on: 22.01.2010 klo 11:16:36 »
Liturginen pistooli ;D
----  https://huuskamuikkula.blogspot.com/

bats

• Jäsen
« Reply #9 on: 22.01.2010 klo 13:31:40 »
Oli hauska tuo Markun sarjakuva. :D

Seuraavaksi toivoisinkin tälle pappihahmolle omaa toimintasarjakuvaa. Sen verran kova hahmo. :)

- Jari Tapani Peltonen

Mara

• Jäsen
« Reply #10 on: 22.01.2010 klo 19:30:52 »
JanneT:n sarjis muistuttaa minua siitä, että olen viime aikoina syönyt varmaan kymmentä eri ruokalajia, jossa on ollut mukana noita paljon puhuttuja aurinkokuivattuja tomaatteja. Minkähän takia en ole vielä leipääntynyt niihin?
Ja jottei menisi aivan off-topikiksi, itse sarja on oikein mukavasti piirretty.

Pidin myös misterhessun sarjakuvan kertojaäänestä. Se on hyvin ladattua ja ytimekästä, vaikkei Fallout-sarjan introille pärjääkään. :P

Valtteri

• Jäsen
« Reply #11 on: 25.01.2010 klo 00:01:52 »
JanneTeen sarjakuva on just hauska kuvaus siitä ennakkoasenteesta, mikä mulla on niitä kohtaan, jotka kertovat olevansa kristittyjä. Että kaikki kiva on pahaa ihan vaan koska kivan pitää nyt olla pahaa ja aina pitäs olla huono omatunto kaikesta.

matkamies

• Jäsen
  • Ukon lapset
« Reply #12 on: 02.02.2010 klo 09:15:21 »
Raati pienen pääni sisällä on suorittanut harkinnan, ja voittaja on JanneT! Ablodeja ja hurrauksia.

Heittelen tarkempaa kommenttia myöhemmin, nyt ei kerkiä.

Holle

• Jäsen
« Reply #13 on: 02.02.2010 klo 09:46:18 »
Kommentteja:

Batsin kuvaa en aikojen odottelunkaan jälkeen saanut näkösälle joten yritän muistaa arvostella myöhemmin.

Markku Myllymäki:
Siistiä työtä ,etenkin pastori on mainio hahmo. Ensimmäisen ruudun syntinen on hataran oloinen ja aiheuttaa pienen syvyysongelman? Konekuplia tässä hieman vierastan mutta makuasia. Asiallinen kokonaisuus.

JanneT taitaa strippisarjan ideoinnin. Jälki myös ammattimaista.
Sarjakuvat ja kuvitus
http://www.verikoirat.com

JanneT

• Jäsen
« Reply #14 on: 02.02.2010 klo 09:54:13 »
Raati pienen pääni sisällä on suorittanut harkinnan, ja voittaja on JanneT! Ablodeja ja hurrauksia.

Kiitos, kiitos.

Bats: Ihan sujuvaa tekstiä ja kuvatkin alkavat mielestäni selkeytyä. Kannattaa vielä katsoa että teksteille jää riittävästi tilaa, erityisesti ensimmäisessä pistää silmään. 'Ihmiset olivat oikeassa' -teksti tuntui irtonaiselta.

Holle: Taattua perus Kärsis-laatua etu- ja taka-alan juttuineen. Syntiä saa vähän kyllä hakea.

Myllymäellä mukavan selkeää jälkeä, varsinkin pappi on toimiva hahmo. Papin lyhenevä kaulus pisti miettimään :P
Kuvitukset       Sarjakuvat         Animaatiot       Käsikirjoitukset                 http://www.jannetoriseva.fi