Author Topic: Hämmästyttävä Hämähäkkimies . Spectacular Spider-Man  (Read 20003 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
Vs: Hämmästyttävä Hämähäkkimies . Spectacular Spider-Man
« Reply #60 on: 05.02.2010 klo 20:54:14 »
Valitettavasti soopeli nyt ei vain kuulosta suomeksi yhtä jännältä kuin på engelska, mutta minkäs teet.

No, käytät samaa väännöskäännöstä kuin sarjiksissa: Hopeasapeli. Hahmohan sattui käyttämään muiden aseiden muassa hopeanhohtoisia miekkoja...
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

Mon of Olay

• Fakta-police
  • Jäsen
« Reply #61 on: 05.02.2010 klo 21:08:07 »
No, käytät samaa väännöskäännöstä kuin sarjiksissa: Hopeasapeli. Hahmohan sattui käyttämään muiden aseiden muassa hopeanhohtoisia miekkoja...
No se on toki se pätevin vaihtoehto, huvitti vain tuo Allun pöyristyminen sinänsä täysin oikeasta käännöksestä. Seuraavalla kerralla sitten Hopeasöpöli.  ;D

Lurker

• Valvoja
« Reply #62 on: 05.02.2010 klo 22:56:00 »
Eikös ole semmoinenkin (ei-Marvel) sarjakuvasankari kuin John Sable. Siinä "sable" tarkoitti jotain sarvipäistä puskuripässiä - sarvi oli mukana logossakin.

EDIT: Löytyi Wikipediasta: musta-antilooppi.
http://en.wikipedia.org/wiki/Sable_Antelope
« Last Edit: 06.02.2010 klo 10:56:27 by Lurker »

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Reply #63 on: 06.02.2010 klo 02:37:33 »
(MCP sanoo että viimeinen Hämis esiiintyminen on vuostuhannen alussa eli täällä joskus 2001/02)

Lisään nyt vielä, että tuokin oli "Untold story". Se sijoittui aikaan, jolloin Hiekkamies oli vielä hyvisten puolella, Hopeasapelin palveluksessa. Se on eräänlainen "jatko-osa" numerossa 3/1990 nähdylle tarinalle, jossa Syndikaatti esiteltiin, ja Hiekkamiehestä tuli Hopeasapelin väkeä. Kyseisessä tarinassa Syndikaatti iski jälleen, tosin tällä kertaa taisivat olla jonkun toisen palveluksessa. (muokkaan myöhemmin, jahka saan numeron tuolta käsiini).

6/1997 numero lienee siis se suomenkielisten Hämisten Hopeasapelin viimeisin jatkumo puhdas esiintyminen, jos ei lasketa sitä kun Hiekkamies kääntyi takaisin rikollisille poluille, ja viittasi takaumassa antaneensa Hopeasapelille selkää joskus juuri tuon 2001/02 numeron lähettyvillä. Tuolloinkin, eli nro.:ssa 6/1997 Ben Reily oli vielä Hämiksenä...

Toivottavasti tämä ei ollut liian sekava selostus.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Allu

• Jäsen
« Reply #64 on: 06.02.2010 klo 08:40:09 »
No se on toki se pätevin vaihtoehto, huvitti vain tuo Allun pöyristyminen sinänsä täysin oikeasta käännöksestä. Seuraavalla kerralla sitten Hopeasöpöli.  ;D

No, minä vähän olen tällainen puristi täsä asiassa.

trendkiller

• Jäsen
  • Kvaak!
« Reply #65 on: 10.02.2010 klo 14:19:09 »
Lähetin suomennoksesta palautetta ja sieltä sarjan suomentaja lupasi korjata nimet oikein mahdollisiin uusintoihin. Eli Hopeasoopelia ei enää nähdä (toivottavasti). Suurimmaksi osaksi ollut kyllä loistavaa suomennosta.

Ja itse sarjahan on kyllä aivan huippulaatua. Megalomaanisen pitkät taistelukohtaukset, wolviemainen parantumiskyky (Hämiksellä) ja jatkuvajuoninen tarina pitävät tämmösen pitkän linjan Hämis-diggarin tyytyväisenä.
Welcome back, Frank.

Allu

• Jäsen
« Reply #66 on: 10.02.2010 klo 19:49:19 »
Lähetin suomennoksesta palautetta ja sieltä sarjan suomentaja lupasi korjata nimet oikein mahdollisiin uusintoihin. Eli Hopeasoopelia ei enää nähdä (toivottavasti). Suurimmaksi osaksi ollut kyllä loistavaa suomennosta.

Vau. Tuohan on hienoa. Mutta nyt kaduttaa, että moitin suomennosta. Sehän on loppujen lopuksi ollut erinomaista itse virkkeiden kääntämisessä.   

wolviemainen parantumiskyky (Hämiksellä)

Joo, tullut huomattua täälläkin. Kuritus jota Hämis tässä sarjassa saa on yllättävänkin rajua välillä. Monta kertaa on tullut sanottua "auts" ruudun tapahtumille. Ja tämähän on hienoa. 90-luvun sarjassa Hämis itse löi pahista vain kerran.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Reply #67 on: 10.02.2010 klo 19:52:25 »
wolviemainen parantumiskyky (Hämiksellä)

Ja ilmeisesti myös Wolvielta on luurankokin lainattu sillä monta kertaa on Hämis heitetty kivi(tms.)seinää vasten ja samantien/pienen hetkeen päästä on takaisin tappelemassa.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Reply #68 on: 11.02.2010 klo 13:45:00 »
Minua erityisesti sarjassa on kiehtonut sarjakuvaviitteiset yksityiskohdat. Näistä ilmeisin on tietysti alkamusan aikana näkyvät lehtijutut. Mutta entäs sitten se kun Flash pukeutui Hämikseksi? Ja kaikki viimeaikoina Jenkki Hämistä lukeneet huomasivat, että Hiekkamiehen jaksossa Hiekkamiehen isoilta pojilta pelastamassa tytössä oli jotain pirun tuttua.

Kuritus jota Hämis tässä sarjassa saa on yllättävänkin rajua välillä. Monta kertaa on tullut sanottua "auts" ruudun tapahtumille.

Toimintajaksot ovat muutenkin upeita. Etenkin Hiekkamies jaksossa diggasin katsoa monta kertaa hidastettuna Hämiksen liikkumista. Jänniä hämähäkkimäisiä yksityiskohtia.

Mitä tulee raakuuksiin, niin onhan sarjakuvissakin Hämis monesti saanut niin pahasti köniinsä, että tuntuisi kuin mies parkaa olisi pistetty valtavalla jätti neulalla selästä aina kehon läpi vatsaan, ja silti jäbä selviää. Sarjassa minun käy välillä melkein sääliksi pikku Spideya kun se näyttää niin pieneltä ja heiveröiseltä, ja saa aina köniinsä.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Allu

• Jäsen
« Reply #69 on: 11.02.2010 klo 15:47:03 »
Minua erityisesti sarjassa on kiehtonut sarjakuvaviitteiset yksityiskohdat. Näistä ilmeisin on tietysti alkamusan aikana näkyvät lehtijutut. Mutta entäs sitten se kun Flash pukeutui Hämikseksi? Ja kaikki viimeaikoina Jenkki Hämistä lukeneet huomasivat, että Hiekkamiehen jaksossa Hiekkamiehen isoilta pojilta pelastamassa tytössä oli jotain pirun tuttua.

Sarja on täynnä "pääsiäismunia" vanhoille faneille. Yksi parhaimmista on kun Stan Carter sanoo ettei Hämis mene tarpeeksi pitkälle.

Tänään päättyi sarja tältä osalta, toivottavasti ei kokonaan. Toinen kausi oli jopa parempi kuin ensimmäinen, mutta tällä kertaa en jaksa perustella tarkemmin.

Parhaan yksittäisen jakson tittelin jakavat Mestarisuunnittelija-tarinan viimeinen osa ja ooppera-jakso. Molemmissa Tohtori Mustekalalla oli merkittävä rooli. Otto on tässä sarjassa täydellinen. Suunnittelee maailmanvalloitusta juoden "Evil genius" mukista.

Vihreä Menninkäinen vie jälleen kauden parhaimman tarinan. Sarjan tekijöille täytyy nostaa hattua siitä, että Menninkäisen henkilöllisyys ei ollut selviö, vaan oikea mysteeri. Olisihan se pitänyt tajuta, ettei Harry voinut olla Menninkäinen... 

Korro

• Ja kumppanit.
  • Jäsen
« Reply #70 on: 11.02.2010 klo 15:50:17 »
Aamut uusiksi! Nytkun Spideri loppui niin katosi syy herätä klo 7 aamulla.Toivon mukaan tulee jatkoa,olen Youtubesta katsonut Amerikanmukaan jaksot(.Seasons 1-2)
Kolmos kautta olen siis odottanut jo pitkään,toivon mukaan viimeistään ensi syksynä tulee tämä kolmos kausi.
Kello- viiden- tee.

X-men

• Jäsen
« Reply #71 on: 14.04.2010 klo 20:58:47 »
Disney-kanavalla taas alkaa ensi vuonna Ultimate Spider-Man. Nimestä voisi päätellä, että Ultimate-sarjakuviin pohjautuvaa piirrettyä olisi tulossa, mutta mistäpä noista tietää.

Eipä tiedä mutta esittelytekstin mukaan viittaa vahvasti Ultimateen päin kun normiversumin Hämis on yleensä yksin.

Vincent

• Jäsen
« Reply #72 on: 14.04.2010 klo 21:49:13 »
No voi v*ttu! HH oli juuri täydellinen ja minä ainakin olisin nähnyt mielummin 3 kauden sitä, kuin jonkin uuden sarjan, etenkin kun se nyt tulee pohjautumaan Ultimate sarjiksiin joita minä inhoan sydämmeni pohjasta. No, myönnetään, että Ylivertaiset oli ihan luettavaa kamaa, mutta siihen se sitten jää.

X-men

• Jäsen
« Reply #73 on: 15.04.2010 klo 19:58:29 »
No voi v*ttu! HH oli juuri täydellinen ja minä ainakin olisin nähnyt mielummin 3 kauden sitä, kuin jonkin uuden sarjan, etenkin kun se nyt tulee pohjautumaan Ultimate sarjiksiin joita minä inhoan sydämmeni pohjasta. No, myönnetään, että Ylivertaiset oli ihan luettavaa kamaa, mutta siihen se sitten jää.

Ikä tulee olemaan suunnilleen sama kuin nyt päättyneessä sarjassa eli suurempi muutos on että nyt tullee näkymään team-uppeja (kaiketi) ja (taas) uusia versioita vanhoista vihulaisista.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Reply #74 on: 17.04.2010 klo 17:57:00 »
Kunhan vain skippaavat sen syntytarinan. Ultimaten syntytarina oli aivan käsittämättömän tylsä. Ja ne hemmetin typerät dialogit Mary Janen ja Peterin välillä olivat ärsyttäviä, ja niitä pidemmän tähtäimen taustajuoniakin pitkitettiin aina hermoromahdukseen asti...

Disney-kanavalla taas alkaa ensi vuonna Ultimate Spider-Man. Nimestä voisi päätellä, että Ultimate-sarjakuviin pohjautuvaa piirrettyä olisi tulossa, mutta mistäpä noista tietää.

Olihan se kolmas Spider-Man videopelikin Ultimatesiin perustuva, miksei tämäkin?
Videopeli oli tosin mielestäni parempi kuin sarjakuvat, vaikka oli videopelisarjassa kaikkein vähiten uusia juttuja tarjoava...