Kirjoittaja Aihe: Pentelin Brush-pen tukossa. Mitä tehdä?  (Luettu 1656 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

OM

• Jäsen
Pentelin Brush-pen tukossa. Mitä tehdä?
« : 19.12.2009 klo 13:38:27 »
Heips taas taiteilijat,

Mitä tehdä  kun Pentelin Brush-pen eli sivellin tussi kynä on jotenkin tukossa. Syy on minun, sillä ensiksikin en ole kynällä tehnyt mitään herran aikoihin, koska muste patruunat maksavat. Siksi yritin säästää kynää. Ja toinen virhe jonka tein oli se, että jätin tyhjän partuunan kynän sisään. Muste oli kuivunut patruunaan jo todennäköisesti kuivunut kynän sisään. Yritin virutella kynää kuuman veden alla useaan kertaan. Paskat auttanut! >:( Oisko kellään vinkkejä kynän pelastukseksi? Maksoi sentään 15 euroa Temperasta. >:(

Kiitos jos joku vaivautuu vastaamaan.
« Viimeksi muokattu: 19.12.2009 klo 13:40:08 kirjoittanut redman1 »

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
Vs: Pentelin Brush-pen tukossa. Mitä tehdä?
« Vastaus #1 : 19.12.2009 klo 18:44:46 »
Minulla ei ole kokemusta brushpenin tukkeutumisesta, sillä sellaista ei ole vielä käynyt, mutta muita tavallisella tussilla täyttämiäni kyniä olen liotellut auki. Voit kokeilla laittaa kärkiosan likoamaan veteen vaikka useammaksi päiväksi. Veden sekaan voi kai laittaa hieman tiskiainetta, en osaa sanoa miten se toimii brushpenin sivellinkärjen kanssa, mutta tavallisen täytekynän kanssa siitä ei ole ainakaan haittaa. Tosin jos kynä on pahasti tukossa niin eipä se kai pahempaan kuntoon voi mennä. Kyniä pitää tosiaan käyttää aina välillä etteivät ne pääse tukkeutumaan.