Author Topic: Tex Willer kirjasto  (Read 268173 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

willeristi

• Jäsen
Vs: Tex Willer kirjasto
« Reply #330 on: 05.04.2011 klo 20:00:06 »
kiitos ernotamille tarkennuksista. Löysin vielä  2 samaa kuvaa, joten selvyyden vuoksi
laitan kuvan, josta selviää  miltä sivuilta lautapelin kuvat löytyvät Tex Kirjasto nro 7:ssä

ernotam

• Tex Willer-suurkuluttaja
  • Jäsen
« Reply #331 on: 05.04.2011 klo 21:36:03 »
kiitos ernotamille tarkennuksista. Löysin vielä  2 samaa kuvaa, joten selvyyden vuoksi
laitan kuvan, josta selviää  miltä sivuilta lautapelin kuvat löytyvät Tex Kirjasto nro 7:ssä

Hyviä tarkennuksia, noi kaksi pientä ratsastajaa askarrutti itseänikin... vielä täytyy löytää tuo alarivin keskimmäisen kuvan takimmaisin ratsastaja :-)

willeristi

• Jäsen
« Reply #332 on: 05.04.2011 klo 22:17:34 »
viimeinen kadoksissa ollut kuva löytyy ehkä sivulta 223 ylärivi.
« Last Edit: 05.04.2011 klo 22:53:03 by willeristi »

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Reply #333 on: 15.04.2011 klo 23:19:00 »
Kyllä meillä vaan menee hyvin tämän kirjaston kanssa, kun julkaisutahti on näinkin maltillinen. Nimittäin eräs italialainen tuttuni tuskailee sikäläisen kirjastovyöryn edessä ja löi faktat pöytään: jokainen uusi opus painaa 650 grammaa eli tähän mennessä ilmestyneet 220 kappaletta painavat 143 kiloa. Hyllymetrejä on mennyt melko tasan neljä. Puhumattakaan siitä, että joka viikko pitää kaivaa kuvetta liki seitsemän euron verran. Tämän päälle ne pitäisi vielä ennättää lukea.

Liika on liikaa Italiassakin.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Hannu

• Jäsen
« Reply #334 on: 16.04.2011 klo 22:23:16 »
Voi voi noita italian rassuja  :D. Itse olisin kyllä valmis ottamaan vastaan vastaavan vyöryn, eli yksi väriwilleri per viikko. Ei noita viikkoja enää loputtamasti kuiteskaa jäljellä oo... 
Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Reply #335 on: 17.04.2011 klo 00:02:21 »
Pitäisi tosiaan löytää kultainen keskitie. Totuus on, että tällä julkaisutahdilla suomalainen Texin lukijakanta on radikaalisti harmaantunut, osittain korvautunut nuoremmalla lukijakunnalla, kun kirjaston viimeinen osa lävähtää tiskiin. Mutta jääpähän sitten perikunnan päätettäväksi se, millainen kirjahylly opuksille pitää hommata ja mihin se laitetaan.

Täyttää muuten kohta 70 tämä tuttuni, joten saisi olla iloinen, että ehti tämänkin ilon kokea :).

*Mika*

• Jäsen
« Reply #336 on: 18.04.2011 klo 10:03:33 »
Voi voi noita italian rassuja  :D. Itse olisin kyllä valmis ottamaan vastaan vastaavan vyöryn, eli yksi väriwilleri per viikko. Ei noita viikkoja enää loputtamasti kuiteskaa jäljellä oo... 

Juu ainakin jos hintana olisi tuo seitsemän euroa  ;) Meinaan on opiskelijalle tuollaiset 100 euroa kuukaudessa hiukka liikaa, mutta ostettavahan se olisi...

Ville70

• Jäsen
« Reply #337 on: 17.05.2011 klo 22:30:03 »
Laatutavaraa tää numero 7, paperi on okei, ja itse kertomushan on laatua. Kyllä nää Texit toimii värillisinä, vaikka konservatiivit sanoisivat vaikka mitä!

Paperi on minustakin ok, mutta olen ihmetellyt painolaatua. Minusta painorasterin pystyy näkemään paljaalla simällä, mikä ei näytä hyvältä.

Dennis

• Jäsen
« Reply #338 on: 30.05.2011 klo 22:26:21 »
Seuraava Kirjasto on : Tex Willer Kirjasto 9
Petturi

Pitäs tulla ulos 15.7.2011. Lähde: Akat. kirjakauppa: https://www.akateeminenkirjakauppa.fi/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10101&storeId=10052&productId=9410907&langId=-11&contractId=
Je suis alle kuuden euron pizza!

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Reply #339 on: 01.06.2011 klo 22:06:59 »
Joo-o. Hyvä, että ei tule kerran viikossa.

Minulla kertyy sarjakuvia nopeampaan tahtiin kuin ehtisin lukea. Nyt jos käyttäisin kaiken vapaa-aikani lukematomiin sarjakuviin, menisi varmaan 2-3 kk ennen kuin ne olisi luettu. Texit luen kyllä heti.

Hannu

• Jäsen
« Reply #340 on: 03.06.2011 klo 14:30:53 »
Tahti on pikemminkin mateleva; vähintään tuplanopeutta värikirjastoon ainakin minä kaipaisin. Miten nämä ehtii lukea? No kun ne on luettu ekan kerran jo kymmeniä vuosia sitten, nyt ensimmäistä kertaa väreissä. Coscinnyn kuoleman jälkeen en paljon muita sarjakuvia (asterix, lucky luke) ole lukenut, joten Texille on aina hyvin aikaa. Uuden normiTexin saapuessa postilaatikkoon ahmaisen sen aina samoin tein, erikoisjulkaisujen kanssa tulee naatittua pidempään.
Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

Wladislaw

• Jäsen
« Reply #341 on: 06.06.2011 klo 10:32:15 »
Minä tein muuton lähestyessä julman ratkaisun: päätin luopua Kirjaston keräämisestä. Tampereen Lukulaarista löytyy nyt osat 1-7 ellei joku ole jo ostanut. :)

Mosabacka

• Jäsen
« Reply #342 on: 06.06.2011 klo 17:48:35 »
Minä tein muuton lähestyessä julman ratkaisun: päätin luopua Kirjaston keräämisestä. Tampereen Lukulaarista löytyy nyt osat 1-7 ellei joku ole jo ostanut. :)
Kova päätös. Jos joutuisin tiukan paikan eteen, niin luopuisin mieluummin kronikoista kuin Kirjastoista. Pidemmän päälle Kirjastot kattavat kaiken ja niiden keräilyarvo säilyy varmasti. Sen kyllä ymmärrän, että alkupään osat eivät kaikkia miellytä, sillä 50-luvun sarjakuvalta ei vaadittu aivan samoja elementtejä kuin nykyään.
kehittyvä willeristi

OM

• Jäsen
« Reply #343 on: 06.06.2011 klo 17:58:10 »

Teit minusta hurjan mutta varmasti sinulle oikean päätöksen. Jos nuo kaikki meinaa kerätä, nii n ei varmasti riitä aika ja rahat. Mukana tuonpuoleiseen niitä ei varmasti kukaan saa.
Ihan hyvää peruskamaa tuo on, mutta alkupää on Galepin piirtämää joten se ei minua kiinnosta. Miksi maksaa turhasta. eiköhän noita ole ihan mukavasti ilmestynyt vuosien saatossa perus texeissä. Miksi pitäisi kerätä kaikki? No ehkä ihmisillä on perusvietti kerätä pahan päivän varalle.
Mutta kyllä 10 vuoden sisällä ilmestyy sellaista, joka on ihan MUST hankinta. Katsotaan nyt!

Wladislaw

• Jäsen
« Reply #344 on: 07.06.2011 klo 13:23:40 »
Ei kyse ollut niinkään rahasta (varmasti säästetty summa uppoaa muihin sarjiksiin/levyihin/elokuviin), vaan siitä että noita juttuja on kuitenkin jo mustavalkoformaatissa lukenut. Ja kun omistan n. 30 vuosikertaa pokkareita, kaikki suuralbumit, Maxit, Kronikat ja kovakantiset niin tilakysymys ei ole ihan teoreettinen asia enää. :) Eihän Kirjasto tällä hetkellä paljoa tilaa vie, mutta kasvaa nopeasti.