Kirjoittaja Aihe: Realistiset kasvot  (Luettu 10083 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

OM

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 332
Vs: Realistiset kasvot
« Vastaus #15 : 15.04.2010 klo 19:14:37 »
Minusta mitä enemmän kasvoihin laittaa tavaraa, sitä ikävämmän ja tukkoisemman näköisiä niistä tulee. Esimerkiksi Giovanni Ticcin piirtämien Texin Ja Carsonin kasvojen piirteet eivät kovin paljoa ylimääräisiä viivoja sisällä. On vain silmät, kulmakarvat, nenä, nenän nauru-uurteet ja suu. Siinä se melkein on. Ainakin kun katsoo maestron 1970-luvun tuotoksii. Minäkin piirrän nykyään hyvin vähän yksityiskohtia kuvituksissa.  Mutta tätä nykyä hänen piirtämänsä kasvot ovat hyvin huonoa eikä mitenkään taiteelisesti ylevää. Mustaa jokapaikassa että silmissä mustenee ( sori Giovanni Ticci fanit ???) Miksi pilata kädet piirtämällä kaikki karvat miehille jne kun vähemmälläkin vaivalla pääsee ja lopputulos voi onnistuesaan olla ihan yhtä hyvä kuin jos sen tekisi tarkasti.

Jos haluatte katsoa siis todella todella tarkkaa piirtämistä, ottakeehan kätösiinne Alberto Giolittin piirtämiä Tex Willereitä. Esimerkiksi suuralbumi Kaupunki ilman lakia. Sehän ilmestyi myös normi Texinä. Siinä normaalikokoisessa Tex Willer lehdessä kyllä näkyy jokainen kasvojen uurre, jokainen hevosen  varjo ja maisemissa lähes jokainen yksityiskohta hivelee slmiä. Joskus jopa liiakin häiritsevästi. Mutta mestari on mestari.
« Viimeksi muokattu: 17.04.2010 klo 23:26:02 kirjoittanut Orjan May »

Hannu Lipponen

  • Jäsen
  • Viestejä: 31
Vs: Realistiset kasvot
« Vastaus #16 : 25.07.2010 klo 21:40:43 »
Ehkä postailen nyt liikaa saman päivän aikana...mutta kannattaa muistaa, että kaikilla on kasvoissa samat lihakset, jotka muodostavat samat tunnetilat. Eli periaatteessa, jos luot useita, erinäköisiä hahmoja, kaikkien kasvlihakset toimivat samalla tavalla. Toki yksilölliset piirteeta vaikuttavat, mm. rasvakerros. Varsinkin silmäluomien "laskeutimsen" kanssa sopii olla tarkkailla. Ja ainahan kallon muoto vaikuttaa kasvojen alla oleviin lihaksiin.