"Tussikynnys" on ainakin kuvaava nimi

Mä en oikeastaan oo tusssiterää just käyttäny - sellaset kyl löytyy mut oon tainnu ruhtinaalliset 2 sivun luonnosta tussannu sillä joskus vuonna nakki ja peruna. Oon käyttäny tussikyniä, yleisin taitaa olla joku 0,5.
Oon kyl halunnu taas kokeilla mutta laiskalle se tussikynän korkki ja hetivalmis piirtämiseen on vaan jotenkin helpompaa kuin mustepullon avaaminen, irtoterän paikoilleen laitto ja musteessa dippaaminen. Lisäksi pelkään että tuhrin vain musteella sivun, vahingossa työnnän mustepullon kumoon ja sotken sivun ja pöydän. Ja mitäs sitten käytetyt terät? Puhdistettava kai ne on jollain?
Miten muuten toi viivan paksuuden säätäminen, painamalla? Eikös silloin vaan valu enemmän mustetta siihen piirtoterälle?
Ja topicin kysymykseen vastaten:
Samoilla linjoilla Redmanin kanssa: jos viiva jää kesken kun pitää vaikka kättä siirtää niin on vaikeata jatkaa sitä viivaa just samasta kohdasta, ja tussista jää siihen jatkamisen kohdalle joskus semmonen mustepiste. Näyttää tökeröltä. Mäkin yritän joskus peitellä niitä useilla luonnosmaisilla viivoilla tai varjostuksilla.
Mutta aina se ei häiritse. Välttämätön paha. Ei vika vaan ominaisuus