Kirjoittaja Aihe: Italian tuliaiset  (Luettu 7827 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hannu

• Jäsen
Vs: Italian tuliaiset
« Vastaus #15 : 18.06.2010 klo 18:46:06 »
Laitahan näytille, skannattuja kansikuvia tms. Itse olen syssymmällä menossa Roomaan, työmatka, mutta Texit toki mielessä.
Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

mkivimaki

• Willeristi
  • Jäsen
  • Hari hari, Aryman!
« Vastaus #16 : 21.06.2010 klo 20:25:33 »
Joo, voisin jotain kuvia laittaa kunhan palailen työreissulta kotiin. Skanneria en tosin omista, mutta jospa valokuvista hiukan osviittaa saisi :)
Suosittelen muuten sellaista lentoa, jossa ei hirveästi rajoiteta matkatavaroiden määrää ;)

OM

• Jäsen
« Vastaus #17 : 04.11.2011 klo 09:10:10 »
MKivimäki......FBI etii sinua. Olet tehnyt arvokkaita löytöjä Italiasta ja sinun pitää jakaa tietosi kvaakin bittmiaailmassa kaikille Texin ystäville.... ;D ;)
Hei sinä Italianmatkalainen....seuraa tärkeä viesti,

Kerrotko millaisia kirjoja nuo ovat, joita ei Suomessa olla nähty- jotka ostit Italian matkaltasi. Kiinnostaa tosi kovasti juuri sellainen tavara, jota ei Suomessa olla julkaistu. Hieman yksityiskohtia sisällöstä ja kuvista.

Sitten minua kiinnostaisi, että millaisia sarjakuva kauppoja Italian matkallasi törmäsit- onko sellaisia perinteisiä Divari-tyyppisiä juttuja?

Ja millaista on Italialainen Pizza kun vertaa koti-pizzan pizzoihin joista pidän kovasti. En enään koskaan mene ulkomaisten yrittäjien Pizzerioihin sen jälkeen, kun tilaamassani Pizzassa haisi vanhalle ja se oli täytteiden osalta pilaantunutta. Kaveri joka pizzan teki ei edes pessyt käsiään kun kävi tupakalla. Mutta tietenkään tämä ei välttämättä päde jokaisen pizzerian kohdalla, joten ei voi yleistää. Mutta minulle näin kävi.  Koti-pizzassa Kalliossa pizzan-pyörittäjät pesevät käsiään kiitettävästi. Olen itse nähnyt.  Nautin suuresti Koti-pizzan mehevistä pizzoista- se kyllä näkyy nyt vyötäröllä valitettavasti.

Kiitos jos ehtisit ja haluaisit vastata.
« Viimeksi muokattu: 04.11.2011 klo 09:16:10 kirjoittanut Orjan May »

mkivimaki

• Willeristi
  • Jäsen
  • Hari hari, Aryman!
« Vastaus #18 : 04.11.2011 klo 14:59:16 »
Mä ihmettelinkin miks SWAT on mun takapihalla  ;D

Laitoin joskus noita kuvia ja selityksiä kirjoista tonne Tex Willer palstalle:
http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php/topic,6804.msg305868.html#msg305868

Mitään oikein perusdivaria en löytänyt, mutta siinä rautatieaseman lähellä (olisko siinä vieressä myös linja-autoasema?) on sellaisia kioskikojuja, joissa on kaikenlaista divarikamaa. Paljon sekalaisia kirjoja ja sarjakuvia. Mm. Dylan Dogia ja erityisesti Texejä. Siellä siis myynnissä käytettyjä lehtiä, mutta liuskalehtiä en löytänyt mistään (tosin en oikein osannut varmaan kunnolla kysyäkään).

Sitten noita muita uusia kovakantisia kirjoja (minikokoinen suuralbumi, iso kovakantinen, erikoisjulkaisut ym. ym.) löysin ihan perus kirjakaupoista. Hiukan italian opintoja takana, joten sanoisin, että kaupan kyltissä lukee "libreria".

Tuon ison kirjan löysin jonkun ison tavaratalon kirjaosastolta.
Italiassa Tex on kova juttu. Joka kioskista voit ostaa uusimman numeron ja monia vanhempiakin, eli ne ei heti poistu valikoimista kun uusi numero tulee.

Noista pizzoista voin sanoa sen verran, että Kotipizza ei edes valmista pizzaa jos noihin vertaa. Aivan älyttömän hyviä. Suosittelen käymään jossain vähän syrjäisemmässä paikassa ravintolassa, niin saat inhimilliseen hintaan. Esim. Colosseumin vierestä ei kannata ostaa mitään (1/2 litran vesipullo 5e).

Kantsii myös harkita sellaista avokattoista turistibussia. Kohtuu halpa, jos haluat päästä näkemään paljon turistien suosimia paikkoja. Esim. Vatikaaniin on melko pitkä matka jalan ja taksi tulee pitemmän päälle kalliiksi. Muistelisin, että 48h lippu maksoi hiukan reilu 20e ja se riitti mainiosti.

Italia ja Rooma  :-*