Vuoden ajan olen Leppäsen blogikirjoituksia seurannut, täytyy vaan sanoa että hän kirjoituksissaan tuo kantansa hyvinkin selvästi esille suorin sanoin.

Pääosin olen samaa mieltä, en itse näe Ville Rannan töissä juurikaan sisältöä ja Viivi & Wagnerin suosio kummastuttaa, keskinkertaisen piirrosjäljen ja sarjan tylsyyden takia en ole ikuna lämmennyt siihen. Vaikka kyseessä olisi yksinkertainen huumori-strippisarjakuva, voisi piirrosjälki olla jokseekin huolella tehty, esimerkkinä Bill Wattersonin Lassi ja Leevi, jonka piirrosjälki on tosi hienoa ja pelkistettyä.
Ville Rannan sarjakuvia on mielestäni tympeää lukea. Piirrosjälki on sekavaa ja tekstauksesta en saa selvää. Sarjakuva lajitellaan kirjallisuuden lajiksi, joten tekstaus pitäisi olla huolellisesti tehty jotta koko sarjakuvaa voisi edes lukea!
Kun tällaisten tyyppien tekeleet kuulemma edustavat suomalaisen sarjakuvan eturiviä, näen kyllä Kari Leppäsen arvostelut aivan asiallisina, miten voikin mokomat menestyä tuollaisilla sarjakuvallisilla pohjanoteerauksilla. Kyllä Suomesta löytyy taitavempiakin tekijöitä vaikka täältä kvaakin puolelta, jotka mielestäni ansaitsisivat enemmän menestystä sarjakuvillaan.