Äänestys

Kenet seuraavista valitsisit käsikirjoittamaan omasta elämästäsi kertovan sarjakuvaromaanin? Huomaa, että valittu saisi tehdä tarinaan tyyliinsä sopivia korjauksia ja painotuksia...

Carl Barks
10 (15.6%)
Goscinny
4 (6.3%)
Alan Moore
5 (7.8%)
Hugo Pratt
7 (10.9%)
Petri Hiltunen
2 (3.1%)
Enki Bilal
6 (9.4%)
Milo Manara
15 (23.4%)
joku muu, kuka?
15 (23.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 55

Kirjoittaja Aihe: Kuka kertoisi elämästäsi  (Luettu 5055 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paalujuntta-Simo

• Jäsen
  • Kvaak!
Kuka kertoisi elämästäsi
« : 24.05.2004 klo 18:24:04 »
Että tämmöstä...

• Jäsen
Re:Kuka kertoisi elämästäsi
« Vastaus #1 : 24.05.2004 klo 18:48:37 »
Don Rosa. Hän tekisi elämästäni tarkan, ja huumori pitoisen...  :D
Mitäsh minä shanoin... Vettähän she vain on...

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #2 : 24.05.2004 klo 20:14:36 »
Milo Manara kyllä saisi tehdä mun elämääni "tyyliinsä sopivia korjauksia ja painotuksia".  ::)

Mutta oikeesti valitsisin Goscinnyn. Huumoria, seikkailuja ja tiukkoja tilanteita mutta onnellinen loppu niinkuin aina Asterixeissa. Olettaen ettei mies kohtelisi minua kuin Trubadurixia.

Leo

• Jäsen
« Vastaus #3 : 24.05.2004 klo 20:33:35 »
Tämä "kunnia" lankeaisi Tilsalle. Jos herralta ei aikaa likenisi niin J. Vehniäinen ja Hazart saisivat yhdistää voimansa. Kotimaista pitää aina suosia ;D

Justus

• Jäsen
  • Ralf on Kuningas
« Vastaus #4 : 24.05.2004 klo 21:14:20 »
Milo Manara. Arvostan miestä niin sairaasti että olisi hulppea kunnia jos hän tekisi elämäni vaiheista sarjakuvan. Se olisi tosin Manaran tylsin albumi... :(

O.K.

• Jäsen
« Vastaus #5 : 24.05.2004 klo 22:43:30 »
Hahaa, minäkin löin ruksin kyselemäti Manaran kohtaan. Saisi herra todellakin vapaasti painotella tätä minun kuivaa elämääni... Voisin tietysti käsikirjoittamiseen osallistua muutamalla hämärällä unijaksolla...  8)

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #6 : 25.05.2004 klo 13:37:55 »
Bukowski & Crumbbi. Harmi vaan kun Iso-B on kuallu.  ;D

Tosin aika kevyt-versiota omiin tuotoksiinsa ja elämäänsä nähden Iso-B ja Iso-C joutuisivat väsäämään...

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #7 : 25.05.2004 klo 13:39:25 »
Hmmmm...tai sitten Pratti (joka siis myöskin kuallu). Saisi hieman sellaista pohdiskelevaa henkevyyttä ja runollisuutta - mitä tarvittaisiinkin koska aika mietiskelevää tämä eloni taival on. Toimintaa on aika niukalti.

W

• sarjakuvaduunari
  • Jäsen
« Vastaus #8 : 25.05.2004 klo 15:07:41 »
minullekkin Pratt. Näistä herroista eniten ihailemani ja HÄN tekisi minusta tyylikkäämän! ja näyttäisi laiskotteluni säädyllisemmässä valossa.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #9 : 25.05.2004 klo 22:10:39 »
Will Eisner ehdottomasti... josko on hengissä enään. Ei taida olla. Hänellä on kerrassaan upea, puhutteleva ja elämänmakuinen tyyli.

8)

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #10 : 25.05.2004 klo 23:11:41 »
Eisner on vahvasti elossa, ja opettaa sarjakuvailua New Yorkin School of Visual Artissa (se kai se oli) ja tekee koko ajan sarjakuvaa. Olihan siitä uudesta jutusta täälläkin asiaa.
Mutta asiasta: ehkä se voisi olla Barks, vois olla hauska nähdä ittensä Ankkalinnassa. Paitsi että eihän se sitten olis enää mun elämästä. Vai olisko.....
Oikeastaan nuo kaikki vois tehdä sarjan musta. Mutta se olis aika tylsää puuhaa.

Timo

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #11 : 26.05.2004 klo 09:25:13 »
Anteeksi kun taas olen niuho mutta Hazartille opiksi: "enää"-sanassa ei ole n:ää lopussa.

Tämä nyt on sellainen jopa toimittajien keskuudessa HYVIN yleinen kirjoitusvirhe nykyisin joka aina pistää silmääni (auts!). Joku voi puolestaan valittaa meikäläisen tavasta kirjoittaa pitkiä lauseita jotka sisältävät vieläpä joskus "joka"-sanan ilman pilkkuja. Siis se "joka"-sana ei ole ilman pilkkuja vaan se lause. Köh.

;D

Zippo

• Lueskelija
  • Jäsen
  • Sitä muuttuu jänikseksi...
« Vastaus #12 : 31.05.2004 klo 09:00:54 »
Eihän musta sarjiksen aiheeksi ole, mutta olishan se kiva nähdä miten Manara elämääni käsittelisi :P
Aamulla kun heräsin otin vitamiinin, pillerin. Katsoin peiliin ja kauhistuin, kun korvat kasvoi ja mä kutistuin...

Kitty Vane

• Pilvilinna arkkitehti
  • Jäsen
  • Batgirl is a geek
« Vastaus #13 : 20.06.2004 klo 14:23:29 »
Tule tiukka kilpa Neil Gaimanin ja Dan Clowesin välillä.
Gaiman varmasti saisi elämäni vaikuttamaan huomattavasti mielenkiintoisemmalta ja jännittävämmältä (ja mahdollisesti huomattavasti oudommalta) kun mitä se oikeasti on.
Clowes taasen osaa kertoa tarinoita joissa ei varsinaisesti tapahdu mitään, mutta tapahtuu silti paljonkin (en nyt osaa paremmin selittää... kommunikaatiokykyni on hiukan heikoilla näin vasta heränneenä) viihdyttävällä tavalla.
Eli siis, minun elämästäni kertoisi joko Gaiman tai Clowes. Jep jep. :)
Put on your big girl panties and deal with it!

Axuz

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #14 : 11.07.2004 klo 05:57:07 »
Hehei... täältähän löytyy kaikenlaista kivaa!

Ei... kyllä se olisi varmaan David Mack tai jokin vähän samantyyppinen. Mä vaellan joka päivä niin syvissä mietteissä, et kyseinen herra varmasti osais loihtia teokseen sen tunnelmoivan spiritin ja latauksen, joka mun päivää jokaisesta heräämisestä tajuttomuuteen seuraa. Joo... kyllä se hän olis...

Työparia Gaiman ja McKean voisi ehkä kans harkita...