" 20 vuotta piirroksesta, josta katson julkaistun urani alkaneen..." ei ole ihan sama asia välttämättä kuin ammattilaisuus. Partiolehti ilmestynee 4 kertaa vuodessa ja maksaa 100 euroa /strippi jos hyvä säkä on käynyt. Siis että saa rahaa niistä "julkaistuista" sivuistaan/stripeistään. Ja onnea pitkästä julkaisu-urasta.
Samaan hengenvetoon ON todettava että samalla logikalla MÄ voisin sanoa "urani alkoi 1973 kun piirsin tilaustyön, luokkaverilleni Soile Sarkkiselle kansakoulun 3. luokalla. Eli uraa on takana 41 vuotta. Tai lasketaanko ensimmäsiestä myydystä työstä Sleepy John Estesin muotokuvasta jonka myin 50 markalla 1981, uraa täten ois 33 vuotta. (Myös minä piirtelin partiolippukuntamme lehteen, mutten laske niitä oikeiksi töiksi kun niistä ei maksettu rahaa.) Ensimmäinen julkaistu ja rahalla maksettu 16 sivuinen sarjakuvani oli Länsiväylässä 1988, siitäkin on jo 26 V.
Kuitenkin "vietin todellista 20 V juhlaa" ammattilaisena sarjakuvantekijänä/kuvittajana vasta 2013. Koska en ole tehnyt MITÄÄN muita töitä kuin piirtämistä tänä aikana. Sitä mun mielestä voikin juhlia, ettei tarvii "huoraa" siivoojana tai raksalla, voidakseen piirtää "vapaa-ajalla".
Jokaisella on toki oikeus kirjoittaa OMA historiansa kuten haluu, ja hienoa että Jyrki on pysynyt sarjakuvissa ja kuvituksissa, ammtilaisenaki jo monta vuotta varmasti.
Onnea tuleviin koitoksiin. Jokainen on onneksi erilainen, ja hyvä niin.
PS: Lisättäköön että PIDÄN Jyrkin tyylistä piirtää, koneväreistä en. Eikä mulla ole mitään kanaa kynittävänä (tietääkseni) Jyrkinkään kaa!

Edit. typot.