Hieno päivä! Kaksi niin Marvelille kuin DC-Comicsillekin lähes toistakymmentä vuotta töitä tehnyttä herraa on lupautunut piirtämään kirjoittamaani prosenttijengisarjakuvaan ja kirjoitusvaiheessa olevaan toiseen osaan kannet. Olivat innolla mukana, kun selitin mistä oli kyse vaikka julkaisumaa on näinkin marginaalinen. Miellyttäviä miehiä ja lähtivät mukaan todella kohtuullisella korvauksella.
Nyt vaan lähettämään kirjeitä kustantamoille.
Moikka kespa,
Toihan on mahtavaa, että sinulle 2 Marvel-kustantamolle piitävää kaveria tekee kansi-kuvat albumiisi. Siis mahtavaa! Olen tosi iloinen puolestasi ja toivon sinulle todella tsemppiä "ulkomaan valloituksessasi".

Kansikuvista en malta olla sanomatta seuraavaa. Sarjakuvan kansikuvilla on erityisen tärkeä osuus siinä, millaisena henkilö, joka sen käteensä ensimmäistä kertaa albumin kokee. Olen nähnyt useissa portaaleissa kommentteja siitä, että sarjakuva-albumin kansiin TÄYTYY siis panostaa.
Akateemisessa kirjakaupassa sarjakuva albumit ovat hyvin esillä ainakin täällä Helsingissä. Tässä eräänä päivänä katselin ihan mielenkiinnosta vain albumien kansikuvia liikkeessä ja mietin, mitä tunteita ne herättävät minussa kysyiseen teokseen. Minun oli vain todettava, että moniin kansikuviin ei oltu panostettu tarpeeksi eivtkä ne olleet lainkaan kiinnostavia tai mikä tärkeintä myyvän näköisiä. Tietenkään albumia ei osteta kansikuvan perusteella. Mutta jokatapauksessa se on ostajan ensi kosketus teokseen. Kiinnittäkää hyvät tekijät huomionne kansikuviinne. Se on hyvin tärkeää monestakin syystä.
Tsemii sihvoselle. Aika kova suoritus saada aikaiseksi tuo määrä valmiita sarjakuva sivuja.