Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi  (Luettu 212438 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

matkamies

• taiteellinen maatalousmies
  • Jäsen
  • Ukon lapset
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #270 : 13.08.2012 klo 07:27:19 »
No nyt se on tehty! Pakanoiden ensimmäinen osa on kokonaisuudessaan piirretty. Teksteissä on vielä jotain hiomista mutta vaikein vaihe, itse piirtäminen on nyt hoidettu. Nyt voi sitten huolettomin mielin paneutua kakkososaan. Feels good man.

AapoK

• Jäsen
« Vastaus #271 : 15.08.2012 klo 13:16:41 »
Onnittelut Matkamiehelle! Albumin saaminen valmiiksi on kuin vuoden kestävän maratonjuoksun maalilinjan tavoittaminen.

Oma länkkäritarina on valmis, kokonaispituudeksi tuli 84 sivua. Valitettavasti ei ehdi ihan Helsingin festivaaleille. Käsikirjoittajalle annan myös mahdollisuuden lukea tarina läpi vielä kertaalleen ennen kustantajalle menoa.

Korro

• Ja kumppanit.
  • Jäsen
« Vastaus #272 : 15.08.2012 klo 15:04:39 »
Matkamies/AapoK:lle tämä kysymysa. (Miksei muillekkin?) Olen taiteillut aina väliajoin muutaman sarjakuvasivun. Innostus? Se katoaa koska petyn itseeni kuvittajana myös inspiraation heittely (tunnepuolella) vaikuttaa hasatavalta. Ympärillä ja koulussa immeiset kannustavat mutta silti..EI EI JA EI! Nyt saa riitää, huudan mielessäni.

Olette molemmat hienoja artisteja. Pitäkää siitä kiinni mikä tuntuu omalta.

(Tähän saa sitten vapaasti kritisoida.)
Kello- viiden- tee.

AapoK

• Jäsen
« Vastaus #273 : 15.08.2012 klo 22:48:32 »
Tee jokin lyhyt juttu, sarjakuvanovelli tai vain 1-2 sivun tarina. Sarjakuvatyöskentelyssäkin motivaatio voi heitellä, mutta mieli himoitsee taas piirtämistä jo ei vähään aikaan sitä harrasta. Näin ainakin itse olen huomannut.

matkamies

• taiteellinen maatalousmies
  • Jäsen
  • Ukon lapset
« Vastaus #274 : 17.08.2012 klo 11:49:43 »
Piirtäminen on jotain mitä on pakko tehdä, se on totta. Itsellänikin aina on ollut pakottava tarve joka ajaa siihen. Mutta se että saa albumin aikaiseksi, vaatii kurinalaisuutta. Rhenus eteni todella tökkien välillä ja saatoin hairahtua pitkiksikin ajoiksi piirtelemään jotain ihan muuta. Kuitenkin kun sen kanssa lopulta työvoiton saavutti, niin sainkin huomata että pakanoiden kohdalla kaikki kävi tavallaan helpommin. Ei edes tullut piirrettyä juuri muuta kuin pakanoita eteenpäin, joten väitän että sen kurinalaisuuden voi oppia. En osaa sanoa siihen mitään hienoa metodia, mutta silloin kun tekeillä oleva tarina lakkaa hetkeksi kiinnostamasta, älä aloita uutta vaan väännä hammasta purren loppuun. Siitä se lähteekin sitten helpottamaan.

Marko K

• Vieras
« Vastaus #275 : 17.08.2012 klo 14:48:55 »
Innostus? Se katoaa koska petyn itseeni kuvittajana

Sama täällä. Olen todennut, että jos ihan tosissaan alkaa mättämään niin sitten päivä tai pari pois piirtämisestä ja innostus palaa. Sarjakuvapiirtämisestä olen todennut, että sellaiset pikarupeamat eivät yleensä tuota minulla mitään vaan yhdellä kertaa pitää olla keskeytymätöntä työskentelyä useampi tunti.

Ja lienee näin, että jos jälki ei miellytä niin pitäisikö miettiä itsekseen, että onko siihen tekemiseen oikeasti panostanut? Ei äkkiä mitään synny.

Olen Aapon kanssa samoilla linjoilla, että se auttaa, jos piirtää vaikka parin sivun mittaisen tarinan valmiiksi asti. Se jotenkin laskee "kynnystä" jatkossa ja on helpompaa siirtyä pidempiin tarinoihin.

OM

• Jäsen
« Vastaus #276 : 17.08.2012 klo 15:11:52 »
Korrolle rohkaisuksi että harjoitus tekee mestarin. Sanoit että innostus katoaa kun petyt itseesi kuvittajana.  Siis tarkoitit varmasti että petyt välillä tekemiisi kuvituksiin. Se on ihan tuttu tunne kaikilla. Ei aina voi onnistua tekemään 100%sen täydellistä jälkeä. Mutta voin sanoa, että sitä vaikeampaa piirtäminen on jos pitää pitkiä ns. luovia taukoja kuten minä.  Viimeisen vuoden aikana olen heittänyt roskakoriin ainakin 50-70 aloittamaani kuvitusta ja piirosta joissa on jokin mättänyt. Joku olisi saattanut sanoa ihan päinvastaista, mutta usein juuri itse on itsensä pahin tuomitsija. Mutta nyt taas inspiraatio on palannut ja olen harjoitellut piirtämisen salaisuuksien oppimista käytännössä ja nyt voin sanoa, että viiva on kohtalaisen katsottavaa ja on mukava tehdä taas juttuja.  Olen intensiivisesti yrittänyt tulla hyväksi siveltimien kanssa ja nyt voi sanoa oppineensa jotain ja kehittynyt tekniikassa hallita työvälineitä.  Ja tämä vain siksi,  että on ollut säännöllinen siinä mitä tekee. Helppoa se ei ole ollut. Joskus pitää pakottaa itsensä piirtämään.  Toisin sanoen kuten eräs tunnettu sarjakuva piirtäjä sanoi..."piirtäkää piirtäkää ja lopussa kiitos seisoo. Näin se on. Ja vaikkei kiitosta tulisikaan :P niin silti on rohkaisevaa nähdä, että kehitystä tapahtuu monilla.

Sanoit Korro tuolla,  että huudat "ei ei nyt saa riittää"!!!! Tämä on pahinta mitä voit itsellesi ja luovuudellesi tehdä Korro.

Täällä kvaakin galleriassakin on kiva huomata, että joidenkin taidot pikku hiljaa uutteran harjoittelun tuloksena paranevat vuosi vuodelta.
« Viimeksi muokattu: 17.08.2012 klo 15:25:05 kirjoittanut Orjan May »

Marko K

• Vieras
« Vastaus #277 : 17.08.2012 klo 15:29:29 »
Joo nimenomaan homman pitää olla säännöllistä. Liian pitkät tauot saavat aikaan sen, että tavallaan joutuu käynnistämään tekemisen uudestaan alusta ja se varmasti rassaa.

Korro

• Ja kumppanit.
  • Jäsen
« Vastaus #278 : 17.08.2012 klo 18:25:39 »
'Siis tarkoitit varmasti että petyt välillä tekemiisi kuvituksiin. Se on ihan tuttu tunne kaikilla. Ei aina voi onnistua tekemään 100%sen täydellistä jälkeä.'
Tuo minua juuri rassaakin. Koska olen ihminen enkä robotti. Omat maneerit ja tunnne köyhyys välillä onnistuu lannistamaan. Tuntuu kuinka kaikki viivat ovat välillä niin huonoja ettei ole tosikaan. Välillä taas hommma onnistuu.

Täytyy toivoa että koulustani tulevana 'finaali'vuotena saisin itsekuria enemmän /luottamusta. itseeni siis)
Kello- viiden- tee.

Anssi Rauhala

• Jäsen
  • Aces High!
« Vastaus #279 : 20.08.2012 klo 22:54:46 »
Minulla on aihetta iloon: neljä sivua autossa odotellessa ja bussimatkalla piirrettyjä alustavia lyijykynäluonnoksia Anni Isotalon seuraavaan seikkailuun.

Toisella rintamalla kapteeni Niskanen on ylennetty majuriksi, ja jo miltei koko tarina on hahmoteltu löyhästi muotoonsa. Ei tartte kuin ryhtyä piirtämään puhtaaksi.

Olen myös piirtänyt muutamia irtoruutuja eri paikkoihin Curtin käsikirjoitusta, joka on ollut pöydälläni jo ties kuinka kauan (mistä pyydän anteeksi).

Kaksi kirjankansikuvitusta valmistuu aamuun mennessä, ja näyttävät kohtuullisen siisteiltä, jos minulta kysytään.
"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)
http://anssirauhala.blogspot.com/

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #280 : 21.08.2012 klo 16:09:10 »
Anssi Rauhala.
Kiitos, joka kohta nosti suupieliä, mutta varsinkin Anni Isotalo ja Majuri Niskanen. Jos vielä löytyisikin joku jolla olisi heittää sinulle sen verta irtorahaa jotta voisit vääntää Vasaroita ja Kopterikyttiä niin a vot.

Marko K

• Vieras
« Vastaus #281 : 25.08.2012 klo 21:49:09 »
Olen nyt arkipäivinä saanut piirrettyä osapuilleen sivu per päivä valmista sarjakuvaa. Jonkin verran pitää jälkeä viimeistellä sitten vielä mutta noin pääpiirteitteittäin ihan valmista tavaraa.

Ellen sitten tule katumapäälle...

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #282 : 30.08.2012 klo 20:33:13 »
aika hyvä päivä.
Juonellisesti loksahti pari juttua kohdilleen (oli jo aikakin) ja sarjakuvanhakureissulla töiden jälkeen törmäsin kanssakvaakkaajaan jonka kanssa pamistiin myös sarjakuvista, jos kohta akateemisella onnistun antamaan itsestäni vatipäisen vaikutelman(Bendis-Maleev Moon knight-kokoelma josta koetin kovasti etsiä kohtausta jota näyttää, ikuisuudelta tuntuneen selailun jälkeen tajusin tarkistaa onko kaikki 12 nroa lehteä kokoomassa; no ei vain ekat 7 joten nron 11 yhtä ruutua ei ehkä löydy)

ja kun saavuin kotiin oli s-postissani valmista sarjakuvaa käsiksestä 20+sivua, täytyy lukea ajatuksella vielä uudestaan läpi mutta just nyt on hyvä fiilis.

Marko K

• Vieras
« Vastaus #283 : 07.09.2012 klo 11:18:08 »
Törmäsin tuommosiin:

Alkuperäinen posteri:

Ja nykytyylin mukaisesti kaiketi pitäisi olla:

Hulkin asento varsinkin nauratti.

http://splashpage.mtv.com/2011/11/30/avengers-fan-art-assembles-earths-mightiest-butts/
« Viimeksi muokattu: 08.10.2012 klo 17:12:50 kirjoittanut Marko K »

Mikael Mäkinen

• maziwapp
  • Valvoja
  • Ostapa kuule sarjakuvaa.
« Vastaus #284 : 15.09.2012 klo 12:07:56 »
Sain tänään sähköpostiini niin upeita luonnoksia eräästä käsikirjoituksestani, että en tiedä miten päin olisin.