Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi  (Luettu 212558 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Inka

• Jäsen
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #210 : 13.07.2011 klo 10:48:10 »
Pidin parin viikon totaalisen tauon piirtämisessä ja eilen illalla otin kynän käteen. Ja ai että on nättiä. Sain piirrettyä hahmot, jotka eivät ole halunneet millään onnistua, perspektiivit toimivat, vahaliitu miellyttää ja viivakin toimii taas!

Ehkä olin jotenkin linjautunut.. kirjaimellisesti. Nyt pitää lähteä ostamaan paperia ja huomenna Lappiin harjoittelemaan puiden piirtämistä ja tunturien.

Marko K

• Vieras
« Vastaus #211 : 27.07.2011 klo 19:35:36 »
Olen ollut lomalla nyt jo kolme viikkoa ja kaikki on mennyt oikein "lomallisesti" ja olen saanut jopa aikaiseksi sarjakuvaa niin, että ei ole mennyt ihan viihteellä ettäs tiedätte ;D

Juuso Laasonen

• Space Mongol
  • Jäsen
  • Khan of khans, master of the skies!
« Vastaus #212 : 27.08.2011 klo 21:43:23 »
Viimeisiä sivuja viedään ja näyttää siltä että sarjis ehtii painoon ennen Helsingin sarjakuvafestivaaleja. Lisäksi sää on hyvä. Paljoa paremmin ei voisi olla...  ;)

Shenanigans

• pii(pe)rtäjä
  • Jäsen
« Vastaus #213 : 07.09.2011 klo 21:50:17 »
Onni on olla osa-aikatöissä; kaksi päivää viikossa oikeita töitä, loput viisi saan pyhittää sarjakuvan piirtämiselle, josta tällä kertaa oikeasti on tulossa jotain koska olen piirtänyt jo 6 sivua 4 päivän sisään ja käsittämätöntä - olen niihin tyytyväinen. Vihdoinkin on ikuisuusprojektini lähtenyt käyntiin. Ennen olen aina lopettanut ensimmäiselle tai toiselle sivulle.

"Be careful out there, all that blood can get slippery ya know."

AapoK

• Jäsen
« Vastaus #214 : 08.10.2011 klo 11:43:54 »
Länkkäriprojektissa alkaa puolivälin parempi puoli tulla vastaan.

[kivi]

• Jäsen
  • Akvaarious.
« Vastaus #215 : 08.10.2011 klo 16:05:51 »
Piirtämiseen on taas kova into, ja mikäpä on intoillessa kun työn alla on paitsi useampikin albumi, myös sarja spontaaneja runokuvia jollaisia en olekaan tehnyt aikoihin. Vastapainoa sarjakuvalle tarjoavat leikkuupöydällä (tai oikeastaan 2 teran firewire-siirtokovoilla) odottavat kaksi itse käsikirjoitettua lyhytelokuvaa ja useampikin musiikkivideoprojekti, komero on täynnä punaviiniä ja Columbon tuotantokaudet 8-12 odottavat katsomista. Nollabudjetista huolimatta elämä on tosi mukavaa, matka marraskuussa Ateenaan maalaamaan, kuvaamaan ja ideoimaan kera retsinan ja vanhojen ystävien on varattu, ja tammi-helmikuun taitteesta muutan puoleksi vuodeksi Ranskaan enkä tee siellä mitään muuta kuin sarjakuvia. Ihan parasta.
:)

« Viimeksi muokattu: 08.10.2011 klo 16:10:28 kirjoittanut [kivi] »

Mara

• Jäsen
« Vastaus #216 : 08.10.2011 klo 18:14:41 »
Pitkästä aikaa mulla on aihe tarinalle (erään ulkomaisen kansantarun muokkaaminen sarjakuvaksi), joka toteutuu tai ei, mutta ainakin on jotain tekemistä. Opiskelut sujuvat, ja piirtämiseen opetteluun riittää motivaatiota. Lisäksi Habibi-sarjakuva saapuu kohta postiin. Lisäksi paljon hyviä ystäviä. Elämä ei voine parantua tästä.

TheMaiden111

• Uusi jäsen
« Vastaus #217 : 15.10.2011 klo 19:21:38 »
Sitä kun saa jonkun sarjishahmon valmiiksi, yleensäkkin piirtely rentouttaa. Samoin Iron Maidenin, Megadethin ja Metallican kuuntelu on tosi rentoutavaa! 8]

Pian on taas kulunut yks luonnostelu vihko olemattomiin!

[kivi]

• Jäsen
  • Akvaarious.
« Vastaus #218 : 21.10.2011 klo 15:57:12 »
Tajusin taas kerran, palattuani maanantaina Hergén kantabaarista (Kultapaperinen Kukka, Brysselissä) ja jo tiistai-iltana katsellessani ylhäältä Ardennien metsästä aukeavaa Comèsin sielunmaisemaa jyrkkine rinteineen ja unenomaisine lehtikattoineen, kuinka uskomattoman rikasta tämä rahattoman sarjakuvataiteilijan elämä voikaan olla. Yhtenä päivänä juostaan pakoon puolalaisia uusnatseja, seuraavana istutaan iltaa intiaanireservaatissa ja tietenkin aina mukana on Suomen tarjoama syvä ja harkitseva malli tarkkailla todellisuutta, vaania vaikka koko päivä hievahtamatta, äänettä, tarkkailemassa majavia. Olkoot toiset rikkaita, minä lähetän monimiljonääri - Wall Streetin pankinjohtaja - luokkatoverilleni yhden punnan shekin tueksi hänen New Yorkin Marathon -rahastoonsa ja epäilen että sekin saattaa pompata.
;)

PS. Tiesittekö että Hergéllä ja Magrittella oli sama kantakapakka? :)
« Viimeksi muokattu: 21.10.2011 klo 16:00:22 kirjoittanut [kivi] »

Anssi Rauhala

• Jäsen
  • Aces High!
« Vastaus #219 : 21.10.2011 klo 19:29:36 »
... kuinka uskomattoman rikasta tämä rahattoman sarjakuvataiteilijan elämä voikaan olla.

On muuten totta. Eilen muuten olin Tuula Leinosen haastateltavana hänen suomianimaatiokirjansa Franck/Sindbad-lukua varten. Muistelin menneitä ja ajattelin, että on sitä tosiaan ehditty muutakin kiertää kuin tahkoa. Jos tuo tutkija etsii Kivenkin käsiinsä, niin syy on minun.

Lainaus
PS. Tiesittekö että Hergéllä ja Magrittella oli sama kantakapakka? :)

En tiennyt, mutta tuon voi hyvin kuvitella. Kiitos tiedosta.
"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)
http://anssirauhala.blogspot.com/

[kivi]

• Jäsen
  • Akvaarious.
« Vastaus #220 : 23.10.2011 klo 02:34:06 »
Jos tuo tutkija etsii Kivenkin käsiinsä, niin syy on minun.

Tämän ruokasesongin spesialiteeteista: padallisesta sinisimpukoita ja harmaasta Federweiss-raakaviinistä hieman juopuneena sanon että totta kai. Sähköpostitse kannattaa lähestyä kysymyksineen, luvallani saat välittää osoitteeni hänelle.
:)

Korro

• Ja kumppanit.
  • Jäsen
« Vastaus #221 : 24.10.2011 klo 15:28:18 »
Bryan Hitch , kuvittanut täälläkin nähtyjä Ylivertaisia. Aikoinaan Mega-lehdessä.
Pitkän Jae Lee vaikutteisen jakson aikana sitä vasta ymmärtää ettei kaikessa pidä olla Mignolan tapaan varjoa. Sitä varjoa voi säädellä , lisätä myöhemmin musteella jos alkaa vaivaamaan. Elämän suuria jännitteitä , uudet taide- elämykset.
Kello- viiden- tee.

Juuso Laasonen

• Space Mongol
  • Jäsen
  • Khan of khans, master of the skies!
« Vastaus #222 : 03.11.2011 klo 00:01:27 »
Saavutin sivun 20 Requiemin kakkososassa... vielä 40-50 sivua jäljellä. Ehkä saan tämän jopa valmiiksi ennen seuraavaa Kupliita.

Huzzah.

Miha

• Vieras
« Vastaus #223 : 31.12.2011 klo 16:50:44 »
Luonnostelin tänään ensimmäiset kolme sivua albumista jonka teosta olen haaveillut viisitoista vuotta (en ehtinyt muiden projektien takia).

Emppu

• Känisijä
  • Jäsen
  • "I don't even believe in Jebus!"
« Vastaus #224 : 26.01.2012 klo 23:55:31 »
Suomalaisessa myydään vielä sitä Kikyn paperia, millä ei leviä muste! Olen taivaassa!