Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi  (Luettu 212631 kertaa)

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

Nanna

• satunnainen silminnäkijä
  • Jäsen
  • Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #105 : 22.04.2010 klo 22:09:13 »
Onneksi olkoon! Mikä syndikaatti?

Thanks! Öh, tunnustan tyhmyyteni - en tiedä, pitäisikö piirtelijän olla syndikaattinsa syvimmästä olemuksesta diskreetisti vaiti (tässä tulee jo mieleen jotain mafiaviboja) vai ovatko nuo ihan normaaleja lafkoja, joiden sakkiin voi tunnustaa kuuluvansa niin kuin mihinkin maitokauppaan. Joka tapauksessa olen itse tilanteeseen aika tyytyväinen, vaikka töitähän se teettää.

[kivi]

• Jäsen
  • Akvaarious.
« Vastaus #106 : 22.04.2010 klo 22:13:59 »
Löysin syndikaatin; sopimuspaperit kolahtivat tänään postiluukusta. Täytyy siis ryhtyä tuottamaan sisältöä ihan tosissaan. Oishan se joskus hamassa tulevaisuudessa kiva nähdä omia strippejään ns. ihan oikeissa sanomalehdyköissä. (Se on sitten eri juttu, jaksaako niitä lukea joku muukin kuin oma mummo ja sen kissa...)

Kannattaa katsoa mihin nimensä laittaa alle. Mä en menisi tekemään syndikointisopimusta kuin yhdestä erikseen sopparissa määritellystä sarjasta, enkä silloinkaan ellei sopimuksessa ole tarkkaan mainittu minkä ajan puitteissa syndikaatin pitää saada sarja markkinoitua tuottamaan vähintään n määrä palkkaa. Samoin sopimuksen voimassaoloaika pitää sopia - uusi soppari syntyy kyllä sitten jos myynti käynnistyy.

Jos edellämainitut asiat on kunnossa, niin sitten vasta se: onnea

Kivi

Nanna

• satunnainen silminnäkijä
  • Jäsen
  • Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
« Vastaus #107 : 22.04.2010 klo 23:00:06 »
Kiitos neuvoista, Kivi! Näillä näkymin piirtelen vain yhtä strippimuotoista sarjakuvaa - siinäkin on töitä ihan riittämiin. Kaveripiirissäni on onneksi eräs lainoppinut edunvalvoja, joka osasi puolestani käydä sopimuksen kohta kohdalta läpi ja varmistaa, ettei mitään kysymysmerkkejä jäänyt. Sopimus on voimassa vuoden kerrallaan. Aineiston haltija voi myös livistää lafkan kelkasta sarjakuvineen, jos sarjaa ei ole myyty miellyttävällä teholla.

Prosentit ovat reilut ja kaikki muukin näyttää olevan kondiksessa. Nyt sitten vaan kyynisen varovasti katsotaan, nuuskitaan ja piirrellään. Tulevaisuudesta en tiedä mitään, mutta ainakin intoa riittää.

[kivi]

• Jäsen
  • Akvaarious.
« Vastaus #108 : 23.04.2010 klo 03:54:22 »
Kiitos neuvoista, Kivi! Näillä näkymin piirtelen vain yhtä strippimuotoista sarjakuvaa - siinäkin on töitä ihan riittämiin. Kaveripiirissäni on onneksi eräs lainoppinut edunvalvoja, joka osasi puolestani käydä sopimuksen kohta kohdalta läpi ja varmistaa, ettei mitään kysymysmerkkejä jäänyt. Sopimus on voimassa vuoden kerrallaan. Aineiston haltija voi myös livistää lafkan kelkasta sarjakuvineen, jos sarjaa ei ole myyty miellyttävällä teholla.

Prosentit ovat reilut ja kaikki muukin näyttää olevan kondiksessa. Nyt sitten vaan kyynisen varovasti katsotaan, nuuskitaan ja piirrellään. Tulevaisuudesta en tiedä mitään, mutta ainakin intoa riittää.

Hieno homma. Vielä sellainen vinkki, että jos sopimuksessa luovutetaan kaikki oikeudet sarjaan, kannattaa määritellä niiden oikeuksien luovutus realistiselle ajalle jona sarjaa todella myydään. Näin oikeudet palaavat sulle aikanaan, mikäli tulevaisuudessa tulee puhetta uudelleenjulkaisuista.

Onnea,

Kivi

JanneT

• Jäsen
« Vastaus #109 : 23.04.2010 klo 08:10:42 »
Öh, tunnustan tyhmyyteni - en tiedä, pitäisikö piirtelijän olla syndikaattinsa syvimmästä olemuksesta diskreetisti vaiti (tässä tulee jo mieleen jotain mafiaviboja) vai ovatko nuo ihan normaaleja lafkoja, joiden sakkiin voi tunnustaa kuuluvansa niin kuin mihinkin maitokauppaan.

No kyllä se syndikaatin nimi tulee komeilemaan niissä sun stripeissäkin :) Mutta onnittelut joka tapauksessa.
Kuvitukset       Sarjakuvat         Animaatiot       Käsikirjoitukset                 http://www.jannetoriseva.fi

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #110 : 03.06.2010 klo 12:09:21 »
Kuusivuotias poikani toi minulle tekemänsä kahdeksan sivuisen Sonic-seikkailu sarjakuvan nidottavaksi. Kaksi päivää oli sitä ahkeroinut ja hieno tuli. Siitä se alkaa :)

SnowMan

• Jäsen
  • Piirrän aina, etenkin koulussa.
« Vastaus #111 : 03.06.2010 klo 14:24:51 »
Viimeinkin joku suostui kirjoittamaan minulle käsikirjoitusta! :D
Tiedän, että tiedät, että tiedän.Tähtisivut - Keskustelua kaikesta!

Mikko Akkola

• Jäsen
« Vastaus #112 : 03.06.2010 klo 19:52:27 »
Hiljalleen kehittyvä piirustustaitoni auttoi minut TAIKin ja erään paikallisemman korkeakoulun pääsykokeeseen, mikä taas rohkaisee aloittamaan myös uusia sarjakuvaprojekteja, vaikka ne todennäköisesti jäävätkin kesken. ::)

SnowMan

• Jäsen
« Vastaus #113 : 03.06.2010 klo 19:56:07 »
Onnitelut!

Hiljalleen kehittyvä piirustustaito

Turhankin tuttu juttu, ja vähän turhankin hiljalleen kehittyvä  :-[

Mara

• Jäsen
« Vastaus #114 : 03.06.2010 klo 23:07:49 »
Onnittelut täältäkin!

Itsekin olen menossa korkeakoulun graafisen suunnittelun pääsykokeisiin. TAIKiin en hölmönä älynnytkään edes pyrkiä. Pitää katsella...

SnowMan

• Jäsen
« Vastaus #115 : 04.06.2010 klo 17:18:54 »
Minusta tuntuu että jos opiskelisin piirtämistä menettäisin halun piirtää.

Mikko Akkola

• Jäsen
« Vastaus #116 : 05.06.2010 klo 00:54:24 »
TAIKiin en hölmönä älynnytkään edes pyrkiä. Pitää katsella...
Onhan sulla aikaa, jos vielä tässä vaiheessa huomaat, että joku toinen opiskelupaikka kiinnostaakin enemmän! Seuraavaksi armeijaan, niinhän se oli? Voit lykätä saamaasi opiskelupaikkaa intin takia ja yrittää johonkin toiseen paikkaan samalla kun yhtä pulpettia varataan jo sinua varten...

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #117 : 05.06.2010 klo 01:25:49 »
Kuusivuotias poikani toi minulle tekemänsä kahdeksan sivuisen Sonic-seikkailu sarjakuvan nidottavaksi. Kaksi päivää oli sitä ahkeroinut ja hieno tuli. Siitä se alkaa :)

Jotenkin tunnistan tästä itseni! Siis vasta eilenhän mää olin 6-v. Hee!  :D Hienoa!! Tuosta se alkaa!  :)  Juhuu!

Timo

SnowMan

• Jäsen
« Vastaus #118 : 05.06.2010 klo 10:57:30 »
Jee päättötodistuksen iskivät kouraan. Selvisin peruskoulun keskiarvolla 8,2.. Tyytyväinen olen :)

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #119 : 05.06.2010 klo 11:22:13 »

ja jatkuu. Oma yhdeksänvuotias tekee sivutolkulla sarjakuvia.
Polveni ovat jo jonkin aikaa petranneet.