En tiedä olenko ainoa, jota asia välillä pännii, mutta taas alkoi vähän ärsyttää. Kävin nimittäin noutamassa varaamani kirjan, Scott McCloudin Making Comics, Kallion kirjastosta. Kirjastotäti ihmetteli hetken, että eipä löydy, ennenkuin hymy levisi kasvoille ja hän totesi: Sehän on tuolla yläkerrassa lasten ja nuorten osastolla.
En nyt halua millään tavalla morkata lapsia enkä nuoria, niiltä osastoilta löytyy kaikkea mielenkiintoista aikuisemmallekin väelle (John Carter anyone?), mutta kyllä tuli mieleen, että jos joku opiskelisi kaksikymmentä vuotta proosan kirjoittamista ja tekisi proosan keinoin oppikirjan aiheesta, niin mahtaisikohan saada luokituksen lasten ja nuorten osastolle? Epäilen.
Edellisen kerran olen vastaavaan törmännyt, kun kävin hakemassa varaamaani teoksen Will Eisner - Comics and Sequential Arts myöskin lasten ja nuorten osastolta...
Positiivisena puolena mainittakoon, ettei lasten ja nuorten materiaalien varauksista tarvitse maksaa 50 sentin varausmaksua, joten voitollehan tästä jäätiin

Onko teillä muilla kokemuksia vastaavista hupaisista, tai muuten oudoista luokitteluista? Itse vanhana kirjastofanina olen aina kiinnostunut tällaisista.