Kultaa kahmaisi Curtvile! Hopean saavutti Czaba ja pronssille kurotti Divine!
Oho! Täytyy olla tyytyväinen sikälikin, että mulla ei ollut etukäteen mitään tietoa, pystynkö edes osallistumaan tähän skabaan runsaasta mainostuksesta huolimatta. Kuuden kieppeillä huomasin olevani koneella, joten ajattelin tulla sekoittamaan pakkaa nappaamalla yksi tai kaksi irtopistettä, kun en tällaisena b-luokan harrastajana varmaankaan paljon mitään tietäisi. Vähänpä osasin odottaa, että oikeasti lopulta pärjäisin kilpailussa - sille taitaa olla tosin osaselityksenä se, ettei todellisia suurtietäjiä ollut mukana niin paljon. Vai?
D4: Hämärän matkamiehet 2: Suolammen silmät (Jalava 1993)
E3: Peter-Pan: Lontoo (Semic 1992)
Pitkään mietin D4:een Loiselia, mutten saanut mitään sopimaan, kunnes huomasin jonkun bonganneen E3:n. Olen nämä albumit joskus varmaan ilmestymisiensä aikoina lukenut, joten aikaa on jo vierähtänyt hyvä tovi, ja sen takiakin ne varmaan menivät mielessäni molemmat Loiseliksi. Oli mahtavaa, kun 'Hämärän matkamiehet' yhtäkkiä napsahti kuin tyhjästä mieleeni - niin vain se oli joidenkin synapsien takana piilossa.
Tuomarointikin hieman horjui ja pahimmillaan tuomari sekoitti Divinen ja Cladiuksen toisiinsa
Nooh, me nyt ollaan niin samanlaisia.
mistä johtuen ensimmäinen meinasi jäädä pisteitä vaille ja jälkimmäinen pääsi lävitse hieman liian helpolla, mutta pisteet saivat jäädä, koska samainen herrasmies tiesi Ivanpiirin, jonka kuvittelin olevan ruudukon vaikeimpia arvattavia.
Itse asiassa harmitukseni oli jonkinmoinen, kun CG ehti tuon sanoa. Muistan albumin hyvin - luin sen ekan ja ehkä ainoan kerran armeijassa vuonna -93 tai -94 vieläpä tuvan lattialla 'piilossa' istuen, ettei kukaan tulisi nakittamaan minua mihinkään ikävään tehtävään. Onnistui.
Seuraava kisa tulee vielä kevään mittaan, kunhan skannailen opuksiani. Sillä välin paremmuudesta voi kisailla laskemalla moniko ruudukon opuksista löytyy omasta hyllystä.
No tässä en pärjää: Ei mulla ole omana kuin tuo Alien-albumi ja Hard Boiled. Älli ja Tälli on varmaan joskus lapsena ollut, kun sen kerran tunnistin.
Kiitos Jiksille ja muille kilpailijoille!