Äänestys

Minä...

... piirrän, tussaan, tekstaan, käsikirjoitan, käännän tai julkaisen sarjakuvia tai kirjoitan sarjakuvista.
44 (61.1%)
... en tee mitään ylläolevista vaan "ainoastaan" luen ja/tai keräilen sarjakuvia.
28 (38.9%)

Äänestäjiä yhteensä: 67

Kirjoittaja Aihe: Passiivinen vs. aktiivinen sarjakuvaharrastaminen  (Luettu 4931 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Otto Sinisalo

• Jäsen
Passiivinen vs. aktiivinen sarjakuvaharrastaminen
« : 11.05.2004 klo 13:40:02 »
Testaan yhtä teoriaani. Olkaa hyvä ja vastatkaa. Ylempi vaihtoehto ei edellytä "ammattimaista" toimintaa, otsikon mukaisesti harrastaminen riittää.

Tätähän on käsitelty "mitä teet" -ketjussa, mutta minä haluan lukuja, pentele. Itse valitsin ylemmän, koska harrastan sarjakuvista kirjoittamista.
« Viimeksi muokattu: 11.05.2004 klo 13:43:20 kirjoittanut "Kun Fu" Sinisalo »

Reima Mäkinen

• Jäsen
Re:Passiivinen vs. aktiivinen sarjakuvaharrastaminen
« Vastaus #1 : 11.05.2004 klo 16:09:01 »
Jos haluat lukuja niin eikö sitten kannattaisi mieluummin harrastaa kirjallisuutta tai matematiikkaa kuin sarjakuvaa? Olen kuullut, että kirjoissa on lukuja.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

O.K.

• Jäsen
« Vastaus #2 : 11.05.2004 klo 16:16:49 »
Mie oon huomannut, että taskulaskimessa on kanssa ihan mahdottomasti lukuja. Painelee vaan niin sieltä niitä tulee.

Kerrothan sitten, oi Kun Fu, mitä tämä tutkimus osoittaa. Kunhan luotettavan gallupin vaatimat 1000 ääntä ovat kasassa.

Lisää lukuja, off topic: Kvaakin rekisteröityjen käyttäjien määrä lähentelee viittäsataa! Se on jo 0,01% Suomen väestöstä! Pakkokvaak kouluihin!

Luvut rules. 8)

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #3 : 11.05.2004 klo 18:09:58 »
Mun muistaakseni tällainen kalluppi oli joskus muinaisina aikoina ja silloinkin jakauma oli nykyisenlainen. Tai taisi olla suurempi ero tekijöillä ja lukioilla.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

JR

• Jäsen
  • -
« Vastaus #4 : 11.05.2004 klo 18:11:59 »
Mjoo, kiintoisa galluppi, itsekin harkitsin juuri männä viikolla vähän samansuuntaista, tosin vähän laajemmalla vaihtoehtovalikoimalla. Nythän tuo sarjakuvista kirjoittaminen tekee tuosta ensimmäisestä vaihtoehdosta melko laajan, itsekin vähän aikaa mietin aktiivista vastausvaihtoehtoa, mutta päädyinpä passiiviseen, koska pääsääntöisesti sitä keräilyä se omalla kohdalla on.
Täällä Kvaakissa varmaan tuo aktiivispuoli voittanee tai vetää vähintään tasoihin passiivispuolen kanssa, ainakin keskustelujen nykysuuntauksesta päätellen.

Mielenkiinnolla odotan tuloksia.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #5 : 11.05.2004 klo 18:40:08 »
Tekijät voittaa lukijat. Lällällälälieru!

8)

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #6 : 11.05.2004 klo 20:21:36 »
Kuinkas moni n. viidestä sadasta tänne kirjautuneesta ei ole koskaan lähettänyt yhtäkään viestiä? Aika paljon on näitä 0-viestiläisiä. Käyvätköhän lukemassa enää sen ensi kerran jälkeen?

Timo

J.M:salo

• Jäsen
« Vastaus #7 : 11.05.2004 klo 20:37:47 »
Harrastan piirtämistä ja olen siinä suht hyvä, mutta en tee niistä sarjakuvia. Joskus kirjoittelin tekstejä lukemistani sarjiksista mutten enään. Kai olen passiivinen, vaikka yritänkin potkia erästä henkilöä kirjoittamaan mulle kässärin että saisin yritettyä sarjakuvaakin.
Passiivinen.
« Viimeksi muokattu: 11.05.2004 klo 23:26:33 kirjoittanut Justen »

Jarmo

• tyhmä nilkki
  • Jäsen
  • Varokaa metaforista deformaatiota.
« Vastaus #8 : 11.05.2004 klo 20:52:14 »
Vastasin "aktiivinen", kun teoriassa teen jotain näperrystä joskus. Mutta aktiivisuuteni on passiivista, eli käytännössä en sitten kuitenkaan muuta kuin aio.

Leo

• Jäsen
« Vastaus #9 : 11.05.2004 klo 21:01:28 »
Aktiivinen. Vaikken olekkaan taitavaniin yritän kaikennäköistä usein. Nytkin teen sarjakuvaa "Kvaak tekee sarjakuvaa" threadia varten. Sarjakuvapiirtäjän ammatti on aika kaukainen ja punnitessa eri vaihtoehtoja olisi aika kiva olla Kataiston Vesan kaltainen "sarjakuvaihme", jolla on ainakin tietääkseni jäänyt sarjakuvan tekeminen vähemmälle, mutta kaikenmaailman muuta aktiivisuutta löytyy. Vähän joskus harmittaa ettei Espoon sisällä  ole sarjakuvatoimintaa kuten Turussa tms.. Kvaakin ansiosta Turku vaikuttaa aika mukavalta paikalta, jossa voisi pistäytyäkkin... luokkaretkellä olen ollut 8)

Toivottavasti seuraava galluppi olisi "Mistä päin olet?". Itse en sellaista viitsi aloittaa, mutta olisin ensimmäisenä vastailemassa jos tällainen olisi.
« Viimeksi muokattu: 11.05.2004 klo 21:01:39 kirjoittanut Leo Lehtinen »

O.K.

• Jäsen
« Vastaus #10 : 11.05.2004 klo 22:37:40 »
Kuinkas moni n. viidestä sadasta tänne kirjautuneesta ei ole koskaan lähettänyt yhtäkään viestiä? Aika paljon on näitä 0-viestiläisiä. Käyvätköhän lukemassa enää sen ensi kerran jälkeen?

Timo
Hys hys, Timo, eihän tällaisista pikkuseikoista kannata hiiskua.

"Siwa, Suomen suosituin lähikauppa
Kvaak, Suomen suosituin sarjakuvaportaali/-foorumi"  ::)

Justus

• Jäsen
  • Ralf on Kuningas
« Vastaus #11 : 11.05.2004 klo 23:48:10 »
"Siwa, Suomen suosituin lähikauppa
Kvaak, Suomen suosituin sarjakuvaportaali/-foorumi"  ::)

"Tutkitusti!" Hahaa, tuo oli hyvä. Se on hyvä se Siwan mainos, itseironinen. Mummoni diggaa Siwaa kun se tosiaan on jalkojen juuressa. Joka kerta jaksaa mainostaa sitä.. (Vrt. legendaarinen mummo-Ircquote Hiltiaisen Siku tukehtuminen. http://ircquotes.bittivuoto.net/?3270)

Kai minä nyt sitten olen aktiivinen kun ihan teenkin harrasteena sarjakuvia. "Kvaak tekee sarjakuvaa" -sarjakuvasta on jo puolet läjässä ja itseasiassa netissäkin mutta piilossa enkä näytä kun fleimaa sit aiheen.

Luikuri

• Jäsen
« Vastaus #12 : 12.05.2004 klo 10:06:06 »
Hou hum, kvaak-sarjis on ensimmäinen sarjikseni, mutta sitä nyt tehdään eli aktiivisia ollaan.

Muuten piirtelen kyllä cartoon-tyylillä, tiedä sitten lasketaanko sitä?
Hirtettäväksi syntynyt; hukkumalla kuole ei.

Jukka Koivusaari

• Jäsen
« Vastaus #13 : 12.05.2004 klo 10:37:30 »
Jos haluat lukuja niin eikö sitten kannattaisi mieluummin harrastaa kirjallisuutta tai matematiikkaa kuin sarjakuvaa?

Eikä kun matemaattista sarjakuvaa

.. "kaksirivinen Horner " khihihihihii

:D
« Viimeksi muokattu: 12.05.2004 klo 10:40:34 kirjoittanut Jukka Koivusaari »
----  https://huuskamuikkula.blogspot.com/

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #14 : 12.05.2004 klo 22:53:12 »
Olen passiivinen aktivisti!

8)