Kivaa oli. Varmaan parhaat festarit joihin olen osallistunut.
Perjantaina kävin vinkkailemassa Kirjasto10:ssä sarjakuvia ja puhumassa vinkkaustyöstä noin yleensä. Sen jälkeen sai vaihtaa ihan tyystin vapaalle ja festaritunnelmiin.
Olin vakaasti päättänyt etten tällä kertaa käyttäisi rahaa ihan tolkuttomia kasoja kun viime aikoina on ollut kaikenlaista muutakin kulunkia. Se päätös piti Suuren Kurpitsan pöytään saakka ja sen jälkeen homma karkasikin käsistä. Kiinnostavia sarjakuvia oli vähän liikaa tarjolla.
Kirjahyllyyn päätyivät muun mussa Pauli Kallion "Maalaispunkin päiväkirja", De Isusin "Marcosin piippu", Fanitytöt-omakustanteita, Gretzenin "Kanelianaisen paluu", Marin A:n uutukainen, Fantasiapelien pöydästä löydetty "Impaler", Tiitu Takalon "Tuuli ja myrsky", Yannin ja Hugaultin "Huuhkaja" (vihdoin ja viimein) ja niin edespäin.
Lauantain haastatteluja tuli seurattua, mutta sosiaalinen puoli mahtoi olla päivän parasta antia: esimerkiksi törmääminen legendaariseen Joonakseen jäi kyllä mieleen. Alkuilta meni Black Doorissa ja Korjaamolla olisi viihtynyt pitempäänkin - mistä kiitos seuralaisille - mutta valitettavasti yöpymispaikka oli niin kaukana etten uskaltanut ottaa riskiä ja lähdin jo yhden korvilla pois.
Sunnuntai menikin enimmäkseen Black Doorissa istuskellessa ja tuttujen kanssa tarinoidessa, tosin olin pienen tovin Kuolion kauppias ja kävin kuuntelemassa Shokki-paneelia kunnes piti sitten lähteä kotimatkalle. Muun muassa Stan Sakain haastattelu jäi näkemättä, mutta onneksi ehdin saada signeerauksen uusimpaan Usagiin ja ottaa sellaisen Suosikin ex-päätoimittajan mieleen tuovan pönötyskuvankin.
Muuten positiivista saldoa oli Matti Karjalaisen tapaaminen Black Doorissa - aina on mukavaa yhdistää fooruminick elävään naamaan. 
Kiitos samoin, oli oikein mukava tavata sinut. Kvaakkilaisista osaan myös jatkossa moikata Antti Vainiota, mikäli osutaan taas joskus samoille kulmille.