Mä en ainakaan mun tablettiani jaksa kovin pitkään käyttää ilman näppistä, ja ulkonen näppis vähän negatoi kannettavan idean, vaikka oiskin pieni. Vaikka tossa onkin hieno piirtonäyttö, ei se silti vedä vertoja oikeaan piirtopöytään tai Qinticiin. Jos lisälaitteita ruvetaan kantamaan, niin pieni piirtopöytä ja tavallinen kannettava olis todennäköisesti parempi.
Tarkoittaa siis sitä, että pelkästään piirtotyökalunakaan toi ei ole hyvä, enemmän leikkikalu. Jos on ihan pakko tehdä reissun päällä, saa sillä jotain aikaan, mutta semmoisissakin tilanteissa saa todennäköisesti parempaa aikaan jos tekee paperille.
Kynä noissa on tosi paska. Ja intuoksen kynä ei toimi.
Ja kun vaihtoehtoina kuitenkin on myös sellasia koneita, joissa on sama piirtonäyttö mutta alla piilossa myös näppis, esimerkiks just se T5010. Näissä näytön saa käännettyä näppiksen päälle jolloin koko vehje näyttää just samalta kuin toi, mitä nyt on ehkä ihan vähän paksumpi. Nää toimii myös normaalina (erittäin hyvänä) kannettavana ja ovat ihan järkistoksia.
Eikä toi nyt niin halpa oo, että se olis siitä hinnasta kiinni. Kantzii muistaa kauniita dollarikonversioita tehdessään et päälle tulee postikulut suomeen ja lisäks tuotteen JA postikulujen päälle tulee tulli JA arvonlisävero, joista jälkimmäinen on jo tosi tuntuva.
Siis silleen oikeesti. Ei tietokoneella, jossa ei ole näppistä, tee yhtään mitään järkevää. Mä itseasiassa piirtelen tablettikoneella usein näppis auki ihan vaan päästäkseni käyttämään pikanäppäimiä. Jos on niin paljon rahaa, että ei tunnu heittää reippaasti toista tonnia tommoseen, kantsii ensin kattoa, et kaikki oikeesti magee on jo hankittu. Niinku Cintiq vaikka.