Kirjoittaja Aihe: Harrastajien verkkosarjakuvien kävijämääriä?  (Luettu 4557 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jaamo

• Jäsen
Harrastajien verkkosarjakuvien kävijämääriä?
« : 07.05.2009 klo 22:52:33 »
Kiinnostaisi tietää minkälaisia kävijämääriä ihmiset ovat täällä saaneet omille nettisarjakuvilleen? Jos sellaista tietoa vain halutaan julkaista :)

Itse suunnittelen viikoittaisen strippisarjiksen julkaisua ja olisi mukava saada verrokkilukuja paljonko ihmisiä voi saada liikkeelle.
--
jaamo | www.officeanimals.com - Comic about nerd animals.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
Vs: Harrastajien verkkosarjakuvien kävijämääriä?
« Vastaus #1 : 07.05.2009 klo 23:14:53 »
Mulla oli vuosia sitten nettisarja. Se oli kyllä suht suositun portaalin yhteydessä (oma, itsenäinen sivunsa kuitenkin), mistä johtuen kävijämäärä saattoi muodostua niinkin suureksi kuin muodostui. Lukijoita oli n. 500-1000/viikko. Sarja päivittyi viikon välein. Kun sarja sitten jäi muiden kiireiden vuoksi hyllylle (missä se on edelleen, vaikka toivoisin voivani sitä joskus vielä jatkaa jossakin yhteydessä) siitä jopa kyseltiin, että koska tulee lisää.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

jaamo

• Jäsen
« Vastaus #2 : 08.05.2009 klo 10:33:36 »
Itse ajattelin, että jos tuhat saisi jonain viikkona puhki, niin olisi hyvä tavoite johon pyrkiä. Kauanko kesti, että pääsit tuommoisiin kävijämääriin?
--

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #3 : 08.05.2009 klo 12:36:27 »
Sarjaa ilmestyi vajaa puoli vuotta ja kävijämäärä taisi vakiintua aika hyvin ensimmäisen kuukauden aikana.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Ami

• Jäsen
« Vastaus #4 : 19.06.2009 klo 22:16:50 »
Kävijämäärähän vaihtelee päivittymisen, sivustolla olevien hakusanojen ja sivuston linkittymisen mukaan. Oman blogini kävijämäärä laski puoleen, kun poistin sivustolta 2 suosituinta hakusanaa. Vaikka sarjiksessani viitataan niin erotiikkaan kuin seksiinkin, ei kyseessä ole varsinainen eroottinen sarjakuva.
Linkit taas löytyvät m.m. kvaakin hakemistosta, blogilistalta, facebookista, parin verkkolehden sivuilta ja noin kymmenestä muusta blogista. Määrää enemmän minua ilahduttaa, kun näen jonkun viettäneen pitkän aikaa blogini parissa.

« Viimeksi muokattu: 02.10.2009 klo 19:03:18 kirjoittanut May-Ami »

zcotty

• Vieras
« Vastaus #5 : 15.07.2009 klo 03:32:13 »
Niin moni asia vaikutta tuohon pageview määrään. Genre, piirostyyli, päivitys aikataulusta... Päivitämin on ehdottomasti tärkein. Ihmiset haluavat säännöllisyytä. Ja  tietenkin jos pysty mainosta jossakin se autta kaikista eniten  ;)

Yks tärkeä tekijä on myös kieli... itse teen englanniksi, joten lukijakunta kasvaa heti pelkästään siitäkin syystä. Mä en pysty yhtään sanomaan mikä on hyvä kävijämäärä jos tekee vain suomekielisenä.

Englanninkielen nettisarjakuva on suht "menestynyt" jos n.1500-> päivittäin. Silloin tietää,että tää pysty jatkamaan. Tavoite pitää olla vähintään 5000/pvä ennen kuin se alkaa tuottamaan.

Kuosimatti

• Uusi jäsen
  • zörp!
« Vastaus #6 : 05.08.2009 klo 21:28:52 »
Totta ootte turisseet noista kävijämääriin vaikuttavista seikoista. Itselläni on täysin itsenäinen, suomenkielinen, hyvin karkea ulkonäöltään sekä piirrustustyyliltään oleva, epäsäännöllisesti päivittyvä sivusto, jolle ei juuri eksy muuta kuin hakukoneilla. Eli vois sanoa, että kaiken oon toteuttanut just väärin hienojen kävijämäärien kannalta:D

Kokemuksestani voin sanoo kuitenki, että tasaisesti muutamia satoja ihmisiä kuukausittain käy foorumeille joskus heitetyistä linkeistä, mutta todellista ruuhkaa (n. 15000kävijää/kk) on saanut aikaan, jos linkki tai kuva on päätynyt suosituille huumorisaiteille tyyliin naurunappula, riemurasia yms... Vähempiki riittää kyl hyvin, ku serverin tarjoaja tykkää kyttyrää, jos liikaa liikennettä sivustoilla jatkuvasti. Palkintsevintaha on just toi mitä Ami totes, että kävijät viipyneet jonki aikaa ja kuvat tuoneet jotain fiiliksiä suuntaan tai toiseen.

Ami

• Jäsen
« Vastaus #7 : 02.10.2009 klo 20:33:54 »
Seuraatteko kävijävirtaa, bloggaajat ja verkkosarjakuvan tekijät?

Itse seuraan jonkin verran. Harmikseni Blogsomen oma tilastopalvelu ei listaa googlen kuvahaussa käytettyjä hakusanoja ja Site Meteristakin puuttuu tuo ominaisuus. Site Meterin lisäksi olen käyttänyt Wordpress.statsia ja FireStatsia. Wordpressin palvelu on noista paras, mutta se ei käy kuin wp-pohjaisiin blogeihin (VINK VINK SARJAKUVABLOGIT.COM), niin asensin omaani laaja-alaiselta näyttävän StatsCounterin.

Tässä vielä laajempi vertailu ilmaisista kävijätilastopalveluista:
http://www.hongkiat.com/blog/top-14-free-web-statistics-tools/
« Viimeksi muokattu: 02.10.2009 klo 20:53:41 kirjoittanut May-Ami »

jaamo

• Jäsen
« Vastaus #8 : 06.10.2009 klo 12:21:08 »
Itse seuraan kävijämääriä aktiivisesti Google Analyticsin avulla.
--