Näin sivustaseuraajana haluan sanoa:
P.T. Luonnoskuvasi ovat taidokkaita. Mutta tuntuvat raskailta. Realistinen sarjakuvatyyli ei oo koskaan ollu mun juttu, joten jotkut muut voivat nähdä asian 'paremmin'. Sen tiedän kuitenkin, että hepposammalla, lennokkaammalla tyylillä on helpompi/nopeampi piirtää. Olemus ei synny pelkistä kasvolihaksista ja vahvoista varjoista.
Profiilikuvassasi on sellaista ilmavuutta, jota toivoisin että siirtäisit tsaariin. Korosta hänen julmia piirteitä hänen tehdessä pahojaan. Tee jokaisesta hänen ilmeestään karikatyyri. Anna hänelle inhimillisiyyttä. Julma sadisti teoissaan tuntuu vieraalta, mutta eläväinen mies, joka epäröi, tuntee häpeää lapsuuden opeistaan, haluaisi armahtaa uhrinsa mutta jatkaa sinnikkäästi eteenpäin ja lopulta sekoaa koskettaa mieltä. Näitä tunteita jokainen on kokenut (epäröinti, halu tehdä jotain toisin, hulluksi tuleminen), joten niitä on löydyttävä myös päähenkilön kasvoista.
En kuitenkaan tiedä, mitä halusit ideasi saadessasi ja sitä eteenpäin työstäessäsi haluat kertoa tarinallasi. Yritä piirtää ja tehdä siitä kuitenkin mahdollisimman paljon omanlaisesi. Profiilikuvasi ja luonnoskuvien välillä on suuri taidetyylillinen ero. Ideasi oli tunne, jonka haluat välittää lukijoille. Mutta tunne vaihtuu. Jotta idea kestäisi, tulee sarjakuvassa hyödyntää muitakin omia mielentilojaan.
Piirrä tarpeeksi luonnoksia, että saat päähenkilöstä mieluisan ja helposti piirrettävän. Kerran olen kuullut vinkin, että jokaisesta henkilöstä on piirrettävä 10-15 kuvaa, ennenkuin se hahmottuu mieluisaksi. Tietysti sarjakuvaa tehdessä hahmot muuttavat ulkonäköään tyylin kehittyessä (ainakin niissä mitä mä luen). Niin sunkin tyyli kehittyy (lennokkaammaksi tai realistisemmaksi). Tiedät itse onko ideasi toteutettava, kun oot pyöritelly sitä paperilla tarpeeks. Me muut ei tiedetä siitä mittään. Toisaalta ei sitä ihminen itekään tiedä tuleeko niistä ideoista Harry Pottereita vai Barry Trottereita (uch -.-).
Ensimmäinen viestini kvaakissa. Käytin aika paljon aikaa (alle tunti sentään). Pitipähän saada valmiiks. Tuntematon jäbä yheltä yöllä kirjottelee viestejä. Ei oo ees profiilikuvaa. Itelläni syntyy pollassa pari ideaa kuukaudessa, eikä sitä koskaan tiiä mitä niistä jaksais työstää muutamaa sivua pidemmälle... Mut niistä parista sivusta sentään oppii jottain.