Kirjoittaja Aihe: Micah Wright: Valehtelija  (Luettu 6654 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

Otto Sinisalo

• Jäsen
Re:Micah Wright: Valehtelija
« Vastaus #1 : 04.05.2004 klo 11:21:19 »
Jälkikäteen tarkastellen - ja minun tapauksessani todellakin vain jälkikäteen - voi nähdä että Micah Wright ei ollut kovin vakaa mieleltään noin yleensäkään. Esimerkiksi tapa, jolla hän avoimesti solvasi Marvelia siitä ettei hänen sarjakuvaansa ("AIM") julkaistu tai miten hän käyttäytyi nettifoorumillaan verikoiran lailla olisivat voineet olla tarkkasilmäiselle merkkejä. Pidin häntä poliittisesti naivina, mutta koska hänen mielipiteensä olivat lähellä omiani, en tuominnut. Jos hän olisi ollut yhtä kiihkeä oikeistolainen olisin oikeutetusti pitänyt häntä häiriintyneenä.

Nyt voidaankin sitten arvailla, mikä kaikki Wrightista on totta. Oliko hän koskaan tekemässä piirroselokuvia? Oliko hän koskaan vaihto-oppilaana Suomessa? Ja jos oli, niin mikä helvetin nimi Jukko on? Sähköpostitse hän väitti o-päätteen johtuvan siitä, että a-pääte on feminiini, mutta kamoon.

Kamoon.

Sääli sinällään, koska pidin Stormwatchista. Wrightin vale on paha, koska hänen julkinen persoonansa väritti hänen töitään niin vahvasti. Neutraalimman kirjailija-"hahmon" tausta eivät olisi niinkään merkittäviä.

Apropos, eikös Ranskassa ollut mies, joka valehteli vuosia olleensa lääkäri? Ei ihan sama asia, mutta tulipa mieleen.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #2 : 04.05.2004 klo 11:35:49 »
Njoo, lääkäreinä esiintyviä (ts. puoskareita) on ollut maailman sivu, mutta viitannet Jean-Claude Romandin tapaukseen, josta Emmanuel Carrere kirjoitti teoksen Valhe (L`Adversaire, suom. julk. Like). Sen pohjalta tehtiin myös elokuva, pääosassa Daniel Auteuil. Romand valehteli 18 vuoden ajan (!) olevansa menestyvä lääkäri, Unescon palveluksessa jne. kunnes totuus uhkasi paljastua ja Romand teki epätoivoisen teon. Suosittelen sekä kirjaa että elokuvaa.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Otto Sinisalo

• Jäsen
« Vastaus #3 : 04.05.2004 klo 11:39:44 »
viitannet Jean-Claude Romandin tapaukseen

Juuri tähän. Muistelin filmatisointia.

Toivon mukaan Wright ei kuitenkaan ylly epätoivoisiin tekoihin, vaikka nettifriikit tälle ehdottelevatkin julkisesti itsemurhaa. Itse asiassa toivon että hän tekisi autobio-sarjakuvan suuresta kalavaleestaan.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #4 : 04.05.2004 klo 11:39:50 »
Oliko hän koskaan vaihto-oppilaana Suomessa? Ja jos oli, niin mikä helvetin nimi Jukko on? Sähköpostitse hän väitti o-päätteen johtuvan siitä, että a-pääte on feminiini, mutta kamoon.
Mielestäni olisi saanut jättää jiin pois. Ukko olisi ollut perisuomalaisena nimenä oikein oivallinen ulkomaiseen lehteen.
En tosin ole lukenut Stormwatchia, joten eipä se minua haittaa.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
« Vastaus #5 : 04.05.2004 klo 12:34:00 »
Ukko olisi ollut perisuomalaisena nimenä oikein oivallinen ulkomaiseen lehteen.

Aivan totta. Mitä muutokseen a->o tulee, sille on hyvin maineikkaita ennakkotapauksia, mm. Froda ja Bilba Reppuli.

Yksi niistä jutuista, jotka eivät sopineet uutisen yhteyteen, oli tämä blogi "Mrs. Spoonsilta", joka väittää olleensa Wrightin tyttöystävä yliopistossa. Tässä vaiheessa tuntuu siltä, että Micah Wrightia koskevissa asioissa kannattaa uskoa kenen tahansa muun sanaan kuin Micah Wrightin... Ja se, että Wrightilla olisi jo silloin ollut tapana selviytyä hankalista tilanteista röyhkeillä valheilla, ei vaikuta ollenkaan epätodennäköiseltä.

Esimerkiksi Wrightin foorumilla (tällä hetkellä "The Online Forum In Need Of A New Name") käytiin joku aika keskustelua siitä, kuka Stormwatchin jäsenistä on homo. Ilmeisesti Millarworldissa oli joku syyttänyt Wrightia homofobiasta siksi, että Wrightin kirjoittamassa tarinassa Authorityn homosankari Midnighter oli hävinnyt tappelussa Jukolle. Syytös on niin absurdi, että kärsivällisempi mies olisi varmaankin onnistunut murskaamaan sen logiikalla -- mutta Wright päättikin ilmoittaa, että itse asiassa Stormwatchissa on yksi homo, että siitäs saitte. Ja tämän jälkeen Stormwatch-fanit ovat sitten hyvin hatarien -- etten sanoisi olemattomien -- johtolankojen perusteella yrittäneet päätellä, kuka se on...

Ja tässä vielä erittäin osuva juttu Jim Treacherin blogista.
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

Hege

• väsähtänyt
  • Jäsen
« Vastaus #6 : 05.05.2004 klo 14:57:43 »
Micah tässä nyt vain koetti tehdä miljonäärijussit, sillä erolla tosin että metakka alkoi vasta kun kulissit hajosivat.
Mutta pitäähän aloittelevan käsikirjoittajan jotenkin erottua massasta. Neil Gaimanin blogissa oli mainintoja miehestä, jonka varastosta löytyi keinotekoinen lohikäärme lasipurkista, oli hyvät tarinat kehitelty ja hieno lohhari teetetty. Pari viikkoa myöhemmin homma paljastui täysin sepitteeksi, mutta mitäs väliä sillä enää oli, mies oli saanut jo sovittua kirjalleen julkaisijan.
Tässä tapauksessa olisi Micahin  pitänyt hioa hieman pidempään kakkosidentiteettiä, ettei käry olisi käynyt näin nopeasti.
Vai oliko tämäkin paljastuminen harkittu teko, nyt "kaikki" tietävät Micah Wrightin, sarjikset myyvät enemmän, elämänkertakirjaa ja -elokuvaa tulossa ja kassakone kilisee.  ???

Mitäköhän sitä itse kehittelisi tulevien hengentuotteiden myynnin edistämiseksi: esittelisinkö kämppäni sisustusta Me Naisissa vai kehittäisinkö hurjan tarinan nuoruusvuosistani palkkasotilaana Indonesiassa, vai pyrkisinkö jonkun "missin" kainaloon ja siitä sitten Seiskan kautta lööppeihin.  ;D
But pride -  where there is a real superiority of mind, pride will be always under good regulation.

Otto Sinisalo

• Jäsen
« Vastaus #7 : 06.05.2004 klo 11:54:31 »
Mitäköhän sitä itse kehittelisi tulevien hengentuotteiden myynnin edistämiseksi: esittelisinkö kämppäni sisustusta Me Naisissa vai kehittäisinkö hurjan tarinan nuoruusvuosistani palkkasotilaana Indonesiassa, vai pyrkisinkö jonkun "missin" kainaloon ja siitä sitten Seiskan kautta lööppeihin.  ;D

Ei! Valheiden on loputtava.

Wrightin hengessä minunkin on tunnustettava. Olen valehdellut vuosia: Otto Sinisalo on vain tekaistu henkilöllisyys. Todellisuudessa olen 40-vuotias yksinhuoltajaäiti Kontulasta. Pelaan curlingia ammattilaitasolla. Minä olen kuvassa neljäs vasemmalta:

Olen pahoillani että valehtelin. En voinut enää elää omantuntoni kanssa.

Ilja Rautsi

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #8 : 06.05.2004 klo 13:10:22 »
Todellisuudessa olen 40-vuotias yksinhuoltajaäiti Kontulasta.

Kerro osoitteesi, jos asut tarpeeksi lähellä tulen vetämään turpaan kun puijasit noin salakavalasti.
"I'd prefer not to be reminded of his continued existence, frankly. If he's hit by a bus--let me know so I can go piss on his grave--otherwise, give it a rest."

-Erik Larsen Rob Liefeldista

Zippo

• Lueskelija
  • Jäsen
  • Sitä muuttuu jänikseksi...
« Vastaus #9 : 06.05.2004 klo 13:25:16 »
Lainaus uutisesta:
"Wrightilla kuitenkin oli jo toinen projekti DC:lle valmisteilla, oman käden oikeutta ja suuryhtiöiden korruptiota käsittelevä Vigilante. DC ei ole toistaiseksi kommentoinut, miten Wrightin huijaus vaikuttaa Vigilanten kohtaloon"

Tietääkö kukaan onko/oliko tarkoituksena herättää 80-luvun alkupuolen Vigilante-hahmo, siviili-ammatiltaan tuomari jota alkoi v....ttaa kun rosmot selvisi ilman tuomioita ja jakoi sitten trikoissa omankäden oikeutta öisin?
Aamulla kun heräsin otin vitamiinin, pillerin. Katsoin peiliin ja kauhistuin, kun korvat kasvoi ja mä kutistuin...

Otto Sinisalo

• Jäsen
« Vastaus #10 : 06.05.2004 klo 15:17:33 »
Wrighrin Vigilante pohjaa - tai olisi pohjannut - DC:n alkuperäiseen Vigilanteen, joka taisi olla aika arkkityyppinen reaganilaisen ajan kostajahahmo - inspiraatioina varmastikin Tuomari, jonka idean taasen voinee jäljittää Death Wishiin, Dirty Harryyn ja kumppaneihin.

Minulla ainakin on epäselvää, olisiko Wrightin Vigilante alkuperäinen heppu (joka on ilmeisesti vainaa) vai uusi, samanniminen tyyppi.

Kerro osoitteesi, jos asut tarpeeksi lähellä tulen vetämään turpaan kun puijasit noin salakavalasti.

Aijai, nyt kävikin ohraisesti. Pitääkin pitää curlausharja valmiina jos ovelle pölähtää outo mies.
« Viimeksi muokattu: 06.05.2004 klo 15:18:07 kirjoittanut "Kun Fu" Sinisalo »

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
« Vastaus #11 : 06.05.2004 klo 20:35:16 »
Minulla ainakin on epäselvää, olisiko Wrightin Vigilante alkuperäinen heppu (joka on ilmeisesti vainaa) vai uusi, samanniminen tyyppi.

Wrightin omin sanoin, sikäli kun niihin voi enää luottaa:

Lainaus
I keep telling you people, Adrian Chase had a Wolverine-like healing factor. It just took a few years to repair all the damage from the 44-magnum to the brain that he gave himself and to then dig his way out of his coffin.

Tee tietä, Paula Schultz...

Zippo

• Lueskelija
  • Jäsen
  • Sitä muuttuu jänikseksi...
« Vastaus #12 : 07.05.2004 klo 09:13:29 »
Kiitos Rami

Vai, että "healing factor" :P  Voi Yussuf sentään.

Väkisin pitää mies kaivaa mullasta >:( Annettais olla. Eihän se enää jaksanut.

Tässä niille, jotka ei hahmosta tiedä:

http://www.titanstower.com/source/whoswho/vigilante.html

Ja tässä tuon valepukin mietteitä:

http://www.micahwright.com/vigilante.htm

Aamulla kun heräsin otin vitamiinin, pillerin. Katsoin peiliin ja kauhistuin, kun korvat kasvoi ja mä kutistuin...

V3§a V1tikain3n

• Jäsen
  • kersanttinapalm.com/
« Vastaus #13 : 08.05.2004 klo 03:25:07 »
Muuten, koska toisten epäonnella on kiva rahastaa, on tässä vaiheessa jo syytä paljastaa että Micah "miljonääri-jussi" Wrightin syväluotaava haastattelu julkaistiin viime vuonna Sirkkeli-lehden numerossa 6.

Ei kun tilaamaan, osoitteesta sirkkelilehti@hotmail.com vitosella! Rasvaan kassakonettani!!!

Lisäksi Vesa Vitikainen paljastaa silikoninsa... ei, valehtelin.

V3§a V1tikain3n

• Jäsen
  • kersanttinapalm.com/
Re: Micah Wright: Valehtelija
« Vastaus #14 : 12.05.2005 klo 21:55:19 »
Micah Wright on julkaissut uuden kirjan, sain mainoksen. Micah ei ole meitä unhoittanut, vaikka hänestä pahaa seläntakana haastammekin (selän takana, mutta nettiin). Kyllä se Micah oli loppujen lopuksi ihan mukava mies.

http://www.xlibris.com/bookstore/bookdisplay.asp?bookid=26203