Kirjoittaja Aihe: pää-asioita  (Luettu 7032 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jukka

• Jäsen
pää-asioita
« : 07.04.2009 klo 14:23:06 »
Jep Jep
Muutaman vuoden takainen strippisarjakuvani pää-asioita siirtyi nettiaikaan. Olen väritellyt /piirrellyt vanhoja strippejä uusiksi ja tehnyt muutaman uudenkin.
Lisäilen tässä ainakin kaikki uudistetut vanhat stripit tasaisen tappavalla tahdilla ja sitten uusia alkaa syntyä joko paljon ja tiuhaan tai vähemmän ja harvakseltaan. Ei näistä koskaan tiedä, joten ei mitään lupauksia päivitystahdin suhteen.

http://asiat.blogsome.com/

P.S
Ei ihan perheen pienimmille.

valyrayta

• Jäsen
Vs: pää-asioita
« Vastaus #1 : 07.04.2009 klo 17:19:06 »
Vähän hankala navigoida noihin vanhimpiin, tällä hetkellä kahteen ensimmäiseen, pätkään.

Jukka

• Jäsen
« Vastaus #2 : 07.04.2009 klo 17:36:55 »
Vähän hankala navigoida noihin vanhimpiin, tällä hetkellä kahteen ensimmäiseen, pätkään.

Tiedetään. Pitäisi saada tuohon vaikka semmoinen drop down menu, mutta taidot loppuu.
Pitänee etsiä internetin ihmemaasta ohjeita kunhan kiireiltään ehtii.

EDIT:
Laitoin siihen nyt tuommoisen kalenterinäkymän, josta pääsee kaikkiin posteihin. Pudotusvalikko olis kyllä se paras, mutta kai tuo välttää ainakin hetken.
« Viimeksi muokattu: 08.04.2009 klo 14:34:26 kirjoittanut Jukka »

Emppu

• Vieras
« Vastaus #3 : 08.04.2009 klo 17:45:14 »
Tiedän, että jokaisella meistä on se pieni ääni päässä, joka käskee olemaan hiljaa, mutta minulla se ei nyt valitettavasti toimi.

Ihmettelen vain, miten ihminen, jolla ei ole harmaintakaan aavistustakaan hajua tietyistä asioista sukupuolensa takia, olettaa tekevänsä juuri näistä aiheista hauskaa pilaa? Okei, se on Raakaa lihaa-kopio, mutta mun mielestä "mitä härskimpi, sen parempi"-tosiasia, millä valitettavasti ostetaan kannuksensa sarjakuvayhteisöstä, ei toimi laisinkaan tässä. Toisille nauraminen on helppoa, mutta halpaa, mihin Cannon toisaaltaan harvemmin menee hahmojensa kautta.
« Viimeksi muokattu: 08.04.2009 klo 17:51:09 kirjoittanut Empuska »

SR

• Jäsen
« Vastaus #4 : 30.04.2009 klo 17:48:53 »
Yksi tykkää äidistä, toisen mieleen on isomummu.

Maailmaan mahtuu (ja pitääkin mahtua) monenlaista sarjakuva-ilmaisua, niin tuota kuin vaikkapa (vrt. edellisessä kommentissa mainittu pieni ääni) tiedostavan humanistiopiskelijan sarjakuvablogi-narsismihölötyshölkkää.

Off-topicinomaisesti; Sen verran mitä olen töitäsi kaikkiaan netissä seilatessa nähnyt, olet ilmeisen lahjakas ja monipuolinen tekijä. Keep up the good work, kuten ulkomailla sanotaan.   
Sairaaksi sanovat - http://tskingdom.com/

Doc Lomapäivä

• Jäsen
« Vastaus #5 : 30.04.2009 klo 18:47:36 »
Pidin enemmän siitä vanhasta piirrostyylistä mitä samannimisessä omakustanneläpyskässä aikoinaan oli. Nyt tämä näyttää siltä kuin Lietzenin Mika olisi tullut hulluksi.

Jutut on hyviä, mutta mutta: ne ei naurata! Tämä sarja on aina hämmentänyt mua, koska en osaa sanoa mikä siinä on vikana. Rytmi on kohdallaan, ja jutuista löytyy "twist" eli asiat eivät ole sitä miltä aluksi näyttää. Teknisesti asiat on kaikin puolin kohdallaan, mutta ei vaan naurata.

Okei, se on Raakaa lihaa-kopio, mutta mun mielestä "mitä härskimpi, sen parempi"-tosiasia, millä valitettavasti ostetaan kannuksensa sarjakuvayhteisöstä, ei toimi laisinkaan tässä.
Onhan se tietysti vähän näinkin, ainakin nuorten tekijöiden kohdalla, mutta enpä usko että Jukka tai esim. Rinkisen Pekko tekee härskiä kamaa saadakseen sillä "nimeä". Eiköhän lie päinvastoin. Jos teoria pitää paikkansa niin meikäläinen on ostanut kannuksensa jo kolmeen kertaan.

Jukka

• Jäsen
« Vastaus #6 : 01.05.2009 klo 23:14:52 »
Kiitoksia kehuista ja haukuista. Molempia otetaan edelleen vastaan.

Ihmettelen vain, miten ihminen, jolla ei ole harmaintakaan aavistustakaan hajua tietyistä asioista sukupuolensa takia, olettaa tekevänsä juuri näistä aiheista hauskaa pilaa?

Jutut on hyviä, mutta mutta: ne ei naurata! Tämä sarja on aina hämmentänyt mua, koska en osaa sanoa mikä siinä on vikana. Rytmi on kohdallaan, ja jutuista löytyy "twist" eli asiat eivät ole sitä miltä aluksi näyttää. Teknisesti asiat on kaikin puolin kohdallaan, mutta ei vaan naurata.

Heh, ollaan ehkä asian ytimessä. Pitääkö strippisarjakuvan naurattaa? Velvoittaako muoto?

echramath

• Suomen Hakki Hamsteri -kerhon puheenjohtaja
  • Jäsen
« Vastaus #7 : 02.05.2009 klo 05:49:17 »
Heh, ollaan ehkä asian ytimessä. Pitääkö strippisarjakuvan naurattaa? Velvoittaako muoto?

Ei tarvitse, ainakaan niin, että siinä olisi varsinainen vitsi, kuten vaikka A Softer World osoittaa. Mutta nämä, en minä tämän kaltaiselle rankistelulle nyt oikein muutakaan funktiota löydä, sitä ollaan niin reunakasta, niin reunakasta.

Ja tällaista, tällaista on koko hemmetin internet täynnä. Shokeeraamaan pystyy, jos on ensimmäinen, tai jos loihtii kerrassaan nerokkaan ahdistavia visioita.

Tämä on groteskia ja mautonta. Ja aiheutti ensimmäisellä kerralla luettuna totaalisen repeämiskohtauksen.
I've got 99 problems, but luftballons ain't one.

Emppu

• Vieras
« Vastaus #8 : 02.05.2009 klo 09:45:11 »
Onhan se tietysti vähän näinkin, ainakin nuorten tekijöiden kohdalla, mutta enpä usko että Jukka tai esim. Rinkisen Pekko tekee härskiä kamaa saadakseen sillä "nimeä". Eiköhän lie päinvastoin. Jos teoria pitää paikkansa niin meikäläinen on ostanut kannuksensa jo kolmeen kertaan.
Ei härskeissä jutuissa ole mitään vikaa, jos niitä ihan asiakseen tekee, mutta niin vituttaa, kun nämä ns. "kilttien" juttujen tekijät joutuu väen vängällä vääntämään jotain härskiä ostaakseen jotain kunnioitusta tältä yhteisöltä.

Jukka: Miksipä niissä on vitsin runko rakenteena, jos niiden ei kuulu naurattaa? On aika ristiriitaista.

Doc Lomapäivä

• Jäsen
« Vastaus #9 : 02.05.2009 klo 10:12:30 »
Ei härskeissä jutuissa ole mitään vikaa, jos niitä ihan asiakseen tekee, mutta niin vituttaa, kun nämä ns. "kilttien" juttujen tekijät joutuu väen vängällä vääntämään jotain härskiä ostaakseen jotain kunnioitusta tältä yhteisöltä.
No niin, tulihan se sieltä. Eli sun mielestä sarjakuvapiireissä on jonkinlainen kisa käynnissä, että pitää saada julkisuutta ja kunnioitusta yhteisöltä. Noh, mulla ei niitä paljoa ole, mutta saat ne. Minä en niitä tarvitse enkä halua.

Mua taas vituttaa se, että pitää tehdä salonkikelpoista kilttiä juttua saadakseen juttunsa maksukykyisiin julkaisuihin.

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #10 : 02.05.2009 klo 10:50:18 »
Ihan oivaltavaa kritiikkiä. Nyt pitäisi olla herkkänä ja ottaa siitä hyöty.

Emppu

• Vieras
« Vastaus #11 : 02.05.2009 klo 11:22:26 »
No niin, tulihan se sieltä. Eli sun mielestä sarjakuvapiireissä on jonkinlainen kisa käynnissä, että pitää saada julkisuutta ja kunnioitusta yhteisöltä. Noh, mulla ei niitä paljoa ole, mutta saat ne. Minä en niitä tarvitse enkä halua.

Mua taas vituttaa se, että pitää tehdä salonkikelpoista kilttiä juttua saadakseen juttunsa maksukykyisiin julkaisuihin.
Sitä voi pitää kisana, mutta varmaan näin tekijälähtöisesti molemille meistä se on enemmänkin sellainen perususkottavuuskysymys: kiltin ihmisen sana ei paina paljon paskaakaan, mutta jo pelkkien härskien juttujen kannattajien sanat niellään puremattakin. Sen aistii tosi helposti näiden foorumien keskusteluista, valitettavasti.
« Viimeksi muokattu: 02.05.2009 klo 11:25:49 kirjoittanut Empuska »

Doc Lomapäivä

• Jäsen
« Vastaus #12 : 02.05.2009 klo 14:41:40 »
Sitä voi pitää kisana, mutta varmaan näin tekijälähtöisesti molemille meistä se on enemmänkin sellainen perususkottavuuskysymys: kiltin ihmisen sana ei paina paljon paskaakaan, mutta jo pelkkien härskien juttujen kannattajien sanat niellään puremattakin. Sen aistii tosi helposti näiden foorumien keskusteluista, valitettavasti.
Ääh, mua ei ainakaan usko kukaan. Vien tietoni hautaan.

Jukka

• Jäsen
« Vastaus #13 : 30.12.2009 klo 19:05:00 »
Sain kuin sainkin 50 strippiä kasaan ennen vuodenvaihdetta. Eikä edes tiukkaa tehnyt.

Ajattelin pitää välissä stripittömän tammikuun, pää-asioita jatkuu helmikuussa.

http://asiat.blogsome.com/

Solja

• Sarjakuvataiteilija
  • Jäsen
  • Helvetin hyvin menee.
« Vastaus #14 : 30.12.2009 klo 19:27:45 »
Hyvä Jukka! Kippis sille! ;D

Jep jep!