Arvostelun lopussa todettiin:
"Kätyrit on osoitus että suomalainen pystyy ihan samaan kuin arvostetut ulkomaalaisetkin. Jos Henri Tervapuro olisi ranskalainen ja WSOY olisi julkaissut Kätyrit-sarjan suomeksi, niin Sarjakuvafestivaaleilla olisi satapäinen jono nimmaria kinuamassa. Sellaista on suomalaisen sarjakuvan arvostus. Tai sen puute. Vai johtuuko kaikki vain Henri Tervapuron vaatimattomuudesta?"
Voisiko osa ongelmasta löytyä myös markkinoinnista? Ainakin itselleni Seitin sarjakuvajulkaisut ovat jääneet täysin vieraiksi, kun ei niitä kauheasti Helsingin sarjakuvaliikkeissä näy ja netistä tulee osteltua vain tavaraa, joka on entuudestaan tuttua (tai Tähtivaeltajassa arvosteltua).
Varsinkin kun kyseessä ovat uudet tekijät, jotka eivät ole vielä isommalle piirille hirveän tunnettuja nimiä, niin julkisuutta kannattaisi haalia eri medioista urakalla. Ja tyrkyttää niin lehtiä kuin tekijöiden sarjoja näytille myös muualle kuin nettiin. Helpompi on myydä, kun laajemman lukijakunnan mielenkiinto saadaan ennakolta heräteltyä.
Käsittääkseni Seitin valikoimissa kuitenkin on muutamakin oikeasti laadukas sarja & tekijä, jotka ansaitsisivat nykyistä laajemman huomion ja levikin. Vaikka eivätpä nuo nytkään ihan huonosti kaupaksi käy, jos kerran painokset myydään loppuun ja osasta joudutaan ottelemaan myös uusintapainoksia.
Maineen kasvattaminen isompaan kertaluokkaan vain vaatii aikaa ja työtä ja rahkeita markkinointiin. Toivotetaan entisestäänkin kasvavaa menestystä Seitille, Kätyreille ja muille hyville kotimaisille sarjakuville!