Kirjoittaja Aihe: Kvaak tekee sarjakuvaa  (Luettu 54602 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hanna

• Jäsen
Re:Kvaak tekee sarjakuvaa
« Vastaus #30 : 03.05.2004 klo 17:56:41 »
Onko siulla muuten digikameraa, jos ei skanneria?

Ei. Sain jouluna tuliterän järjestelmäkameran, joten digikamera ei (ainakaan näillä näkymin) ole ihan lähivuosien ostoslistalla. Mutta sknanneri on listalla, lähden ostamaan sellaista vekotinta heti kesäkuun alussa kun ekat kesätyörahat tipahtavat tilille.

Mä oon tuskaillut käsikirjoituksen kanssa. En keksi yhtään mistä tekisin.. Onko mun elämä oikeesti näin tyhjää, että mitään ei tapahdu?

Älä välitä, mullakin saattaa olla päivän kohokohtana roskapussin ulos vieminen ;D  Voisithan piirtää sarjiksen vaikkapa omista ajatuksistasi, vaikutat fiksulta kaverilta jolla varmasti on omia mielipiteitä. Eihän tarinan tarvitse olla mikään elämää suurempi seikkailu, se voi olla myös joku hyvinkin arkinen sattumus tai ilmiö, joka herättää erilaisia ajatuksia.

Yksi ongelmista minulla on se, että pitää tehdä varmaan A-neloselle, kun en sitä pysty pienentämään.

Etkö voi pienentää kopiokoneella esim. koulussa? Kuviksen maikka varmaan antaisi ilomielin luvan, kun kuulisi tukevansa taideharrastusta ;)  Kopiokoneita löytyy myös kirjastosta ja postista.
Klik klik --> Sarjisblogini

Leo

• Jäsen
« Vastaus #31 : 03.05.2004 klo 18:20:04 »
Yksi ongelmista minulla on se, että pitää tehdä varmaan A-neloselle, kun en sitä pysty pienentämään. Ja siitä tulee söhräystä.
Ratkaisin itse ongelman (joka minullakin oli), sillä etä tehdessäni KUNNOLLISTA työtä piirrän puolikkaan sivun yhdelle A4:selle (sitä täytyy vähän leikkailla) ja sitten yhdistän palaset kuvankäsittelyohjelmalla (raja kun menee katuojan kohdalle niin leikkaus ei edes näy).

Justus

• Jäsen
  • Ralf on Kuningas
« Vastaus #32 : 04.05.2004 klo 08:58:34 »
Mistäs lähtien sarjakuvaa on tehty vain piirtämällä. Mielikuvitusta jos käyttää niin ei tarvitse osata piirtää lain, mutta sarjista syntyy kuin sieniä varpaanväliin.
8)

Kiitos Hazart palkinnosta. Nyt olen tässä vappuna kun oli aikaa kokeillut eri juttuja, ja huomasin että parasta jälkeä tulee kun tekee ensin lyijykynällä luonnoksen (sisältä, puita, valokuva) tai piirroksen, skannaa sen ja sitten Photoshopissa tekee viivoista patheja (monen mutkan kautta).  Tulee aika elävän näköistä jälkeä ja pathjejahan voi muokata ja alueita voi värittää helposti.

Itse pidän sarjakuvaa oikeana kun se on tehty kynällä ja tussattu tussilla. Mutta kai sitä pitää hyväksyä nykyaikaiset tavat.  Tai sanotaanko, että arvostan enemmän "oikeaa" sarjakuvaa koska se vaatii taitoa ja kärsivällisyyttä paljon enemmän kuin tietokonetyöskentely jossa voi kopioida taustoja ja hahmoja tai muita objekteja loputtomiin jäljen kärsimättä.

Tero Mäntylä

• Peliohjelmoija?
  • Jäsen
« Vastaus #33 : 04.05.2004 klo 14:20:35 »
Oma tilanne on se, että ensin ei oikein tuntunut aiheesta irtoavan mitään. Elämässäni kun ei tapahdu mitään sarjakuvan arvoista ellei sitä dramatisoi kunnolla ja yleensä mielummin sitten siirrän ne omatkin tarinat jonnekin aivan muualle.

Eilen illalla kotiin pyöräilessä kuitenkin alkoi idea hahmottua 3 sivun sarjakuvaan ja kai sen voi jopa jollain tavalla pitää alkuperäis aiheen mukaisena.

Justus

• Jäsen
  • Ralf on Kuningas
« Vastaus #34 : 04.05.2004 klo 15:46:43 »
Samma här... Kolme ruutua valmiina mutta mitä sitten? Voisihan sitä tehdä sarjakuvan juttelusta mutta on vähän resurssien hukkaamista  sellainen kun näen näinkin paljon vaivaa.  No, kyllä minä keksin yleensä. Olenhan tehnyt  vajaat sata strippiä enokonettakin ja osahan niistä on hauskojakin kuulemma. Mutta tämä ei ole hauska (paitsi tekeminen on sikahauskaa!) vaan kalmanvakava sarjakuva.  Pitäisi tehdä kuten, äh, Crumb ja laittaa itsensä pohdiskelemaan ja miettimään elämäänsä. Toisaalta, ei sitä nyt kaikkia asioita haluaisi julkistaa.

Eikö työn alla olevia saa julkaista tässä ketjussa? Miksei? Edes yhtä kuvaa? Grr.

Luikuri

• Jäsen
« Vastaus #35 : 04.05.2004 klo 15:53:47 »
Eikö työn alla olevia saa julkaista tässä ketjussa?

käsitin että nimenomaan saa. olis vaan jotain julkaistavaa. hölmistyneen ilmeen ja kynnen alle tulleiden tikkujen lisäksi.
Hirtettäväksi syntynyt; hukkumalla kuole ei.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #36 : 04.05.2004 klo 16:07:22 »

Eikö työn alla olevia saa julkaista tässä ketjussa? Miksei? Edes yhtä kuvaa? Grr.

Näytä kuule vaan, mutta VALMIIT työt-ketjuun ei pidä laittaa kuin valmiita tuotoksia. Mitä enemmän tässä ketjussa näytetään työn alla olevia juttuja, sen mielenkiintoisempaa tämä on. Anna palaa siis!!!

Justus

• Jäsen
  • Ralf on Kuningas
« Vastaus #37 : 04.05.2004 klo 16:25:22 »
Okei sitten, luin tuolta yhden viestin missä ehdotettiin tämän ja valmiit-ketjun lukitsemista... miksi? Viestejä voi moderoida.
Tälläistä. Lopullinen on varmaan aika lailla isompaa mutta tein tähän nyt pienen kuvannakin malliksi:

Tero Mäntylä

• Peliohjelmoija?
  • Jäsen
« Vastaus #38 : 04.05.2004 klo 20:42:55 »
Hienoa jälkeä Justus. Ei tuossa sinun jäljessäni minusta muuta vikaa ole kuin kolmiulotteisuuden puute mutta se tuskin haittaa tarinan etenemistä. Itse olen sain luonnosteltua sarjakuvan kolme sivua. En tiedä saako tästä vielä mitään selvää, mutta tässä ekan sivun luonnos näytille.

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #39 : 05.05.2004 klo 11:30:33 »
Minulta kyllä löytyy tarinoita - osa niistä on kyllä aika alkoholinhuuruisia, suggested for mature readers merkillä varustettuja. Ja noloja. N.O.L.O.J.A.

Tero Mäntylä

• Peliohjelmoija?
  • Jäsen
« Vastaus #40 : 05.05.2004 klo 13:22:49 »
Taitaa olla aika esittää luonnos sivusta 2 (josta muuten aloitin) ja samalla ensimmäinen lyijykynällä tehty osa sivu.

Luonnos sivusta 2 olkaa hyvä:

Lyijykynä versio sivulle 2 tulevasta kaupunkikuvasta.

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #41 : 05.05.2004 klo 14:08:15 »
Onkos tuo ihan pääkaupunkimme vai joku muu?

Hanna

• Jäsen
« Vastaus #42 : 05.05.2004 klo 14:20:02 »
Onkos tuo ihan pääkaupunkimme vai joku muu?

Minusta näyttää ihan Turun kauppatorilta, edessä on Wiklund ja oikealla H&M ja Börsin talo. Eller hur?
Mielenkiintoisen näköinen juttu, Tero! Odotan mielenkiinnolla valmista versiota.

Tero Mäntylä

• Peliohjelmoija?
  • Jäsen
« Vastaus #43 : 05.05.2004 klo 17:11:32 »
Minusta näyttää ihan Turun kauppatorilta, edessä on Wiklund ja oikealla H&M ja Börsin talo. Eller hur?

Paikka on oikein ja ilmeisesti ihan tunnistettu kuvasta kun paikkakin on oikein eikä vain kaupunki minkä olisi voinut päätellä kotipaikkakunnastanikin :)

Hanna

• Jäsen
« Vastaus #44 : 05.05.2004 klo 17:26:02 »
Paikka on oikein ja ilmeisesti ihan tunnistettu kuvasta kun paikkakin on oikein eikä vain kaupunki

Turussa en ole asunut kuin vuoden (onneksi ;) ), mutta toi pyöreä kulmaus näytti niin tutulta ettei voinut erehtyä. Vieläkös muuten kauppatorilla on rasvaista mutta hyvää purtavaa tarjoava Kallun Grilli?