Kirjoittaja Aihe: sarjispiirtäjä(t) auttakaa!  (Luettu 3963 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SnowMan

• Jäsen
  • Piirrän aina, etenkin koulussa.
sarjispiirtäjä(t) auttakaa!
« : 02.03.2009 klo 15:46:45 »
Voisiko joku nyt selvästi kertoa tyyliin 'step by step' miten tehdään sarjakuva. Minulla ei ole photoshoppia, piirtopöytää tai piirtolevyä tietokoneelle, joten ne on nyt unohdettava :) (Skannerikin vain A4 kokoa)

Voisi aloittaa ensin käsikirjoituksesta, eli siis miten se kuuluu tehdä, sitten siirtyä sivun ja ruutujen tekemiseen, sitten itse piirtämiseen jne.

Netistähän löytyy oppaita mutta ne minun huonolla 10 englannilla ei oikein suju. Siis vaikka se nyt 10 olikin niin en ihan kaikkea voi ymmärtää. Suomenkielisiä taas en ole kunnollisia löytänyt.

Kiitos :)
Tiedän, että tiedät, että tiedän.Tähtisivut - Keskustelua kaikesta!

Jukka

• Jäsen
Vs: sarjispiirtäjä(t) auttakaa!
« Vastaus #1 : 02.03.2009 klo 15:49:12 »
Täältähän löytyy jos jonkinlaista ohjetta:
http://www.sarjakuvanteko.fi/wiki/index.php/Etusivu

SnowMan

• Jäsen
« Vastaus #2 : 02.03.2009 klo 15:50:54 »
Täältähän löytyy jos jonkinlaista ohjetta:
http://www.sarjakuvanteko.fi/wiki/index.php/Etusivu

Olen varmaan huono Googlettajakin :D

Kiitos vaan. Lueskelen tuota.

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #3 : 04.03.2009 klo 18:26:12 »
Voisiko joku nyt selvästi kertoa tyyliin 'step by step' miten tehdään sarjakuva. Minulla ei ole photoshoppia, piirtopöytää tai piirtolevyä tietokoneelle, joten ne on nyt unohdettava :)

Step by step. Kupla-akatemia. Tarkemmin: Kolmas kerros, luokka 3A.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

SnowMan

• Jäsen
« Vastaus #4 : 05.03.2009 klo 08:39:29 »
Kiitos, kiitos!

SnowMan

• Jäsen
« Vastaus #5 : 09.03.2009 klo 15:41:21 »
Nyt tuli taas pienimuotoinen probleemo, sarjakuva kyl etenee hyvää vauhtia, mutta en millään saa aikaiseksi avaruusalusta (Star Wars). Jos joku joka tuntee Star Warssin haluaisi auttaa suunnittelemaan uudenlaisen aluksen niin kiittäisin taas kovasti. Itselläni on joku ihme vika etten osaa suunnitella aluksia. :(

Niin no, tarkoitus olisi siis mahdollisimman vähän detaljeja sisältävä homma.

bats

• Jäsen
« Vastaus #6 : 09.03.2009 klo 16:20:01 »
Itselläni on joku ihme vika etten osaa suunnitella aluksia. :(

Jos tämä on vika niin sitten se on minullakin.  ::)

Tarkoitan vain että minä ainakaan en osaa suunnitella minkäänlaista avaruusalusta. Ehkä se on enemmänkin harjoiteltava taito kuin synnynnäinen ominaisuus..

Ehkä olisi helpompaa jos käyttäisit jotain valmista Star Warsin avaruusalusta, tai ainakin käytät sitä pohjana ja yhdistelet siihen muista aluksista osia ja ulkonäköä. Tosin varoituksen sana, teostasi ei silloin hyväksytä ainakaan Kvaakin galleriaan. Mutta muuten sen pitäisi olla sallittua, kunhan teoksesi pysyy ei-kaupallisena. Mutta nämä pätevät sarjikseesi muutenkin, jos kerran on Star Wars aiheena. Eli galleriaan ei kannata edes yrittäää työtäsi lähettää.

Tai sitten vaan tarpeeksi kauan kopioit luonnoslehtiöön valmiita aluksia niin etköhän lopulta osaa suunnitella omaakin.

Huh, onneksi itse piirrän toista maailmansotaa. Ei tarvi keksiä ite yhtään asetta, varustetta, pukua, sotakonetta tms. Kaikki on valmiina.  ;D
"He ovat yhdistelleet eri lajeja ja luoneet hengittävää, sosiaalista norsun paskaa, jonka geeneistä on hyötyä ihan käytännössä."

- Jari Tapani Peltonen

SnowMan

• Jäsen
« Vastaus #7 : 09.03.2009 klo 16:42:30 »
Joo no, se alus nyt on vaan 1000 vuotta uudempi ku mikään elokuvissa nähty, joten ei ehkä käytetä vanhentuneita malleja :)

Ja emmää sitä galleriaan laittaskaan (mitään kuvia siellä kun ei ole tälläkään hetkellä :D). Lucasille lähinnä aattelin lähettää koe kappaleen sarjiksesta :D

Holle

• Jäsen
« Vastaus #8 : 06.06.2009 klo 00:34:59 »
Voisiko joku nyt selvästi kertoa tyyliin 'step by step' miten tehdään sarjakuva. Minulla ei ole photoshoppia, piirtopöytää tai piirtolevyä tietokoneelle, joten ne on nyt unohdettava :) (Skannerikin vain A4 kokoa)

Voisi aloittaa ensin käsikirjoituksesta, eli siis miten se kuuluu tehdä, sitten siirtyä sivun ja ruutujen tekemiseen, sitten itse piirtämiseen jne.

Kiitos :)

Tässä eräänlainen Step by step
Sarjakuvat ja kuvitus
http://www.verikoirat.com

SnowMan

• Jäsen
« Vastaus #9 : 06.06.2009 klo 16:44:18 »
Hehe, hyvä ja hauska. :)