No niin, koitetaanpa selkeyttää ajatuksia.
Ensiksi täytyy heti mainita että jos olin viime vuoden sarjisfestareilla hiukan jo lähtökohtaisesti väsyneessä tilassa niin nyt olin VIELÄ väsyneemmässä olomuodossa.
Toisaalta läksin liikkeelle juuri sen takia ja sillä idealla että näen teitä (ihan kaikella hyvällä tarkoittaen) hörhöjä pitkästä aikaa ja saan pidettyä ajatukseni muissa asioissa kuin...(no, those in the know, know, vai miten se meni) ja onnistuin tavoitteessani lähes 100 %:sti.
Ensin tietysti oli järkytys kahlata kostymoitujen supersankareiden ja animehahmojen (manga...whatever!) läpi (etenkin eilen kun oli...öööh...väsynyttäkin väsyneempi mutta eri syystä kuin perjantaina/lauantaina). Onneksi mm. Reynoldsia oli kuulemassa myös varttuneempaa väkeä. Olikin mielenkiintoista huomata parin nuoremman polven kostymoidun edustajan mielenkiintoiset reaktiot kun näkivät että menossa oli jonkinlainen "luento" (pälättivät julmetusti siitä että mitäs täällä on, no eipä ole kummosta ja pälä pälä pälä...pälä).
Kävin myös kuulostelemassa Hiltusen & co pitämän "hulluus"-paneelin. Sisättökö se oli joka pienellä kapakka-anekdootillaan aiheutti jonkinmoisen pikkuisen ulosmarssinkin (sanoi ruman sanan). Minulla oli jopa yleisökysymyskin mutta olin niin kaukana viittomassa että jäi sikseen.
Jerrmanin Reynolds-haastattelu oli aivan mainio etenkin "poltetaan novellin vika kopio"-performanssiesitys lopussa oli oikein piristävä pikku lisä.
Hmmm...niin ja tällaista tarttui mukaan ostoksina:
Elokuvia eilen: Sinful Dwarf
http://us.imdb.com/title/tt0070696/ ja Lady Snowblood 2
http://us.imdb.com/title/tt0072157/ (kybä/2 kpl)
Kirjoja: In dreams novellikokoelma (mm. Alastair Reynoldsiltakin novelli mukana) jossa aihe-alueena rockartistit/biisit kuten Link Wray, Siouxsie & the Banshees etc., Charles Johnson (hassun näköinen afrotukkamies): Sorcerer's apprentice novellikokoelma, Peter Ackroydin Edgar Allan Poe Lyhyt Elämä (vain 3 ecua ja uudenveroinen kappale jota upouutena Rosebudissa myynnissä 15 ecua zibale), Alastair Reynoldsin House of Suns (johon hommasin myös Reynoldsin nimmarin eilen, takanani oli muuten kaksi teinityttöä joista toinen hiukan mietiskeli että oliko vähän outo kun oli ainoa - toinen tyttö oli vain megessä jonossa - teini-ikäinen keski-ikäisten miesten jonossa. Tosin minun edelläni olevat kaverit olivat n. 20-v...) sekä tietysti piti hommata se uusi Tähtivaeltajan numero.
Sarjiksiakin löytyi. Molemmat jo luettu ja olivat aika sekopäisiä: Mark Millarin Wanted ja Azzarellon Deathblow. Molemmat paksuja kokoomia ja vain 6 ecua.
Että näin.
Kiitos kaikille jotka juttelitte kanssani niitä näitä vaikka olinkin hiukan taas poissaoleva (lähinnä iltariennoissa) enkä aina oikein tiennyt mitä sanoa ja kenelle. Saatikka kenen kanssa olin juttelemassa! "Uusia livetuttavuuksia" taisivat olla Lönkka(?), Curtvile, Petteri Aho ja...joku scifisti nimeltä Saara? Taisi siinä muitakin tulla mutta nyt sain kaivettua nuo ulos hiukan yli/alirasittuneista aivoistani.
Rami: Hieno asu! Siis sitten kun tajusin että ketä esitit...ei johtunut asun heikkoudesta vaan muistini heikkoudesta...