Kirjoittaja Aihe: Painter vai Paint Shop Pro  (Luettu 3488 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Protek

• Jäsen
Painter vai Paint Shop Pro
« : 20.01.2009 klo 16:06:35 »
Kumpi ohjelma soveltuisi minulle? Lähtökohtaisesti etsin ohjelmaa tabletilla piirtelyyn, mutta kevyttä kuvankäsittelyäkin pitäisi pystyä tekemään (ainakin tasot, pikamaskaus, etc.). Taipuuko Painter noihin vai onko PSP järkevämpi vaihtoehto?

Corelin sivuilla on kuvattu molempien ohjelmien featuret, mutta ne eivät suoraan ole vertailukelpoiset.

Pitänee joka tapauksessa nykäistä molempien softien kokeiluversiot Corelin trial -sivuilta.
Tero

JJ Naas

• Toikkarointia lammashaassa
  • Jäsen
Vs: Painter vai Paint Shop Pro
« Vastaus #1 : 20.01.2009 klo 16:22:51 »
Kyllähän Painterilla pieniä värisäätöjä pystyy tekemään. Mikäli ei ole tarkoitus tuottaa painoon menevää valokuvamateriaalia niin Painterillakin pärjää ainakin harrastusmielessä. Toisaalta Paint Shop Prokin on riittävähkö piirtelyyn, Painter on ennen kaikkea maalausohjelma, vaikka piirtofeaturetkin ovat paremmat kuin Paint Shop Prossa. Paperin kallistusmahdollisuus on hieno, en tiedä onko sitä PSP:ssä kun en ole PSP:tä vuosiin käyttänyt.

JPQ

• Jäsen
« Vastaus #2 : 17.04.2009 klo 01:39:06 »
Kyllähän Painterilla pieniä värisäätöjä pystyy tekemään. Mikäli ei ole tarkoitus tuottaa painoon menevää valokuvamateriaalia niin Painterillakin pärjää ainakin harrastusmielessä. Toisaalta Paint Shop Prokin on riittävähkö piirtelyyn, Painter on ennen kaikkea maalausohjelma, vaikka piirtofeaturetkin ovat paremmat kuin Paint Shop Prossa. Paperin kallistusmahdollisuus on hieno, en tiedä onko sitä PSP:ssä kun en ole PSP:tä vuosiin käyttänyt.

valuuko paintterssa jopa märkämaali jos kallistaa paperia? tuo kuulostaisi mielenkiintoiselta. ps. en ole sarjakuvan tekijä mutta piirtäjä/maalari harrastaja kuitenkin siksi roikun täällä kun ei suomeksi muutakaan ole.

Futoi yatsu

• Jäsen
« Vastaus #3 : 17.04.2009 klo 08:17:47 »
Minusta Paint Shop Pro on melko puhtaasti valokuvien käsittelyyn sopiva ohjelma, ja siinä se kyllä pärjää hyvin kalliimmille. Piirtämiseen ja maalaamiseen kannattaa hakea muita. Tosin minulla on aika vanha versio, mutta ainakaan siinä ei ole esim paineen tunnistusta.
Laudalla piirtelyyn olen käyttänyt ArtRage-nimistä softaa (siksi kun se tuli laudan mukana :_) ) ja olen siihen ollut tyytyväinen. Kokemusta on kyllä vielä aika vähän.
Jos joskus perustan bändin, sen nimeksi tulee Märät Nörtit.

Protek

• Jäsen
« Vastaus #4 : 23.04.2009 klo 11:01:00 »
Tuli sitten ostettua Paint Shop Pro X2 Ultimate, jossa on myös Painter Essentials mukana.

Muuten PSP vaikuttaa asialliselta työkalulta, mutta tuo pirulainen crashailee minulla ehtimiseen, varsinkin kun undota käyttää tarpeeksi usein. Kellään muulla vastaavaa ongelmaa? Versio on 12.5.
Tero

Jukka Koivusaari

• Jäsen
« Vastaus #5 : 23.04.2009 klo 15:03:27 »

Muuten PSP vaikuttaa asialliselta työkalulta, mutta tuo pirulainen crashailee minulla ehtimiseen, varsinkin kun undota käyttää tarpeeksi usein. Kellään muulla vastaavaa ongelmaa?

Edit -> Command History -> Clear
Aina silloin tällöin.

----  https://huuskamuikkula.blogspot.com/

Jukka Koivusaari

• Jäsen
« Vastaus #6 : 23.04.2009 klo 15:06:11 »
Minusta Paint Shop Pro on melko puhtaasti valokuvien käsittelyyn sopiva ohjelma, ja siinä se kyllä pärjää hyvin kalliimmille. Piirtämiseen ja maalaamiseen kannattaa hakea muita. Tosin minulla on aika vanha versio, mutta ainakaan siinä ei ole esim paineen tunnistusta.

Paineen tunnistus pitää kytkeä erikseen päälle "Brush Variance"-paletista.
Ei taida olla näkyvissä oletustyöpöydällä.
----  https://huuskamuikkula.blogspot.com/

Hoppi

• Vieras
« Vastaus #7 : 09.09.2011 klo 12:07:09 »
Mielstäni Paint Shop Pro on enemmän kuvankäsittely ohjelma ja Painter enemmän piirustus ohjelma joten jos piirrät suoraan tietokoneella niin Painter saatta olla parempi, mutta jos piirrät ja siteen skannaat piirroksen tietokoneelle Paint Shop Pro on parempi.