Miten saada mielekkyyttä sarjakuvan toiminnallisiin osuuksiin?
Miten aloittaa kohtaus?
Joka liike erikseen vai Spawn-patsastelua pariin sivuun ja se on siinä?
Riippuu mitä haet toimintakohtauksella. Jos ymmärsin oikein haluat aloittaa in media res, hienostelematta: keskeltä toimintaa määrittäen hahmot meille heidän tekojensa kautta.
Kuvakulmia rajaamalla voit joko "siistiä" väkivaltaisuutta tai samaa soveltaen siirtämällä sen kuvakulman ohi, korostaa sitä koska lukijoillakin on mielikuvitusta.
Vauhtiviivojen ja räjähdyssuuliekkiefektien käyttö tekee liikkeen vaikutelmaa kunhan tekninen taitosi riittää.
Ääniefekteissä saattaa syntyä tahaton parodisuus mutta ne voivat lisätä tehoa ja esimerkiksi ruudusta toiseen jatkuvan tulituksen tai juoksuaskelten "ääniraita" sitoo kohtausta.
Mitä enemmän ruutuja sitä kovempi rytmi ja tempo, suurempi nopeus, mitä suurempia ruutuja sitä hitaampi ja vaikuttavampi kohtaus, tai ainakin pitäisi olla (valitettavan usein menee patsasteluksi)
Pyri pitämään hahmot liikkeessä ja mahdollisuuksien mukaan ympäristö myös.
Lue useita erilaisia kuvauksia väkivallasta, niin taistelukentiltä kuin perheväkivallasta. Valitse
sinun tarinaasi sopiva taso ja pyri pysymään samassa tai eskaloimaan asteittain.
Takaa-ajokohtaukset vaativat perspektiivin hallintaa ja vankan ympäristön jotta sen häivyttäminen vauhtiviivoin tai liikkeellä toimii.
Pyri pitämään moottoriturpaisuus minimissä(tähän sorrun itsekin) ei puhetta, toimintaa.
Kuvakulmissa muista 180 asteen sääntö suunnasta riippumatta on selkeämpää jos se vaihtuu korkeintaan 180 astetta kerralla.
Psykologiset kuvakulmat: yläkulmasta kuvattu hahmo on alakynnessä, uhattu kun taas alhaalta kuvattu uhkaava, vaarallinen ja voimakas.
Jos saat pidettyä liikesuunnan vasemmalta oikealle ylläpidät kummaa kyllä, suurinta dynamiikkaa.
Toivottavasti auttoi edes vähän.