Author Topic: Judge Dredd - paluu  (Read 52090 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Judge Dredd - paluu
« Reply #150 on: 30.10.2012 klo 19:46:25 »
Pääsikö Stallonen tähdittämä Dredd valkokankaille Suomessa? Jos, niin miksi? Stallonen tuoman lisän vuoksi?

Judge Dredd (1995)
Ensi-ilta
Pvm:   8.3.1996
Paikat:   Rex

Miksi pääsi? Finnkino osaisi varmaan vastata parhaiten jos haluaisi vastata.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Reply #151 on: 30.10.2012 klo 20:09:27 »
Pääsikö Stallonen tähdittämä Dredd valkokankaille Suomessa? Jos, niin miksi? Stallonen tuoman lisän vuoksi?

Ei kyllä silloinkin oli kyseessä Dredd, ei Stallone(minulle, levitysyhtiölle Syltty ja karismansa)
Itse olin Stallonen Dreddin elokuvakatsomossa, muistaakseni Forumissa, tähän tuoreeseen Dreddiin on liput jo.
Ihan Turkuun, ei tarvinnut lähteä Tukholmaan kuten aioin yhdessä välissä.

Kysymykseesi tuolloin 90-luvulla elokuvateatterien ohjelmisto oli ...värikkäämpi.
Monella tavoin verrattavissa nykyisiin videovuokraamoihinkin.
 Muistaakseni samana vuonna oli myös Barbwire elokuvateattereissa jonka katsoin teatterissa myös.
Siinä kuten Stallonen Dreddissakin sarjakuva johon pohjaa on paljon, paljon parempi kuin filminsä.

Spip-orava

• Jäsen
  • Pähkinöitä!
« Reply #152 on: 30.10.2012 klo 20:54:56 »
Minulla on kamalia muistoja Stallonen Dreddistä. Se pyöri nimittäin Julia-teatterikompleksin isossa salissa Turussa. Kovin montaa ei ollut illan näytökseen vaivautunut. Mainokset meni ja kelalta olisi pitänyt purkautua Dreddiä. Kuva väpätti ja vaikka mitä. Oli hiirenhiljaista. Mitään ääntä ei filmistä kuulunut. Me muutamat aloimme hermostua että megacityn lawmastereista pitää kuulua varmaan leffassa jotain ääntäkin. Minuutit kuluivat ja oltiin jo tovi hakattu projektorihemmojen seinää. Lopulta joku lähti etsimään nämä turvelot, jotka eivät tietenkään vaivautuneet kelata alkuun vaan jostain kymmenestä minuutista vasta katseltiin äänien kera. Filmin loputtua olin valmistautunut antamaan palautetta ja vaatimaan hyvitystä. Ketkut Julian projektorihemmot oli vetäytyneet jonnekin piiloon ja kassaneiti lopettanut siltä illalta. Hiiskatti!

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Reply #153 on: 30.10.2012 klo 20:59:36 »
Kiitos. Juliassa taisin minäkin muuten katsoa tuon silloin, tosin ääni toimi. Se edellä mainittu Barbwire leipoi Thaliassa kiinni ja keskeltä jäi uupumaan 10 minuuttia.
Olin silloisen tyttöystävän kanssa ainoa joka jäi katsomaan leffan loputtua puutuvan osuuden.
Ei parantanut kokemusta.

Spip-oravalle kävi tylymmin. Stallonen elokuvasta kaikki katsottava mitä on on siinä ensimmäisessä 5-7 minuutissa.

Jyrki Vainio

• Mielikuvittelija
  • Jäsen
  • Kvaak!
« Reply #154 on: 31.10.2012 klo 02:27:48 »

Oli siinä Stallone-leffassakin sentään jotain säilyttämisen arvoista: Alan Silvestrin musiikki. Ja kontekstistaan irrotettuna se toimii vieläkin paremmin, katsokaa vaikka:

http://www.youtube.com/watch?v=qHGg282uRJ4

Miha

• Guest
« Reply #155 on: 31.10.2012 klo 09:20:50 »
Itse näin tosiaan Dreddin vuosimallia '95 ainoastaan teatterissa, enkä ole sitä koskaan enää sen jälkeen katsonut. Ei oikein tuntunut siltä että huvittaisi.

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
« Reply #156 on: 31.10.2012 klo 10:02:00 »
Tämähän on kuin AA-kokouksessa kun kaikki muistelevat menneitä hairahduksiaan. Itsekin kävin Dredd '95 katsomassa teatterissa ja olihan se pettymys. Siitä huolimatta katsoin sen viime vuonna uudestaan, varmaankin hetkellisestä mielenhäiriöstä johtuen, vain todetakseni, ettei 15 vuoden kuluminen ollut ainakaan parantanut sitä.

Mitä tulee tähän uuteen leffaan, niin ymmärrän kyllä miksi sille annetaan vain muutama näytös. Leffa ei ole mitenkään erityisen hyvä ja hahmo on marginaalinen, joten ei sille riittäisi katsojia. Videolta tämä varmaan toimisi paremmin muutaman oluen kaverina. Ja tarkoitan nimenomaa videolta enkä miltään blue-rayltä.
"Now there's only two things in life but I forget what they are"

Pässi

• Jäsen
« Reply #157 on: 31.10.2012 klo 10:04:21 »
Tai blu-raylta.

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
« Reply #158 on: 31.10.2012 klo 10:10:45 »
Tai blu-raylta.

Ei edes siltä.  ;D
"Now there's only two things in life but I forget what they are"

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Reply #159 on: 01.11.2012 klo 17:41:18 »
Minulla on kamalia muistoja Stallonen Dreddistä.
Itse näin hirveässä soosissa lautalla Newcastlesta Göteborgiin.

Leffasta ei jäänyt ihmeemmin muistoja mikä lienee ihan hyvä juttu...

JJalonen

• Jäsen
« Reply #160 on: 01.11.2012 klo 18:59:17 »
Minä taasen katselin Stallone-Dreddin tyylikkäässä skotti-teatterissa Glasgowissa, Worldconin 1995 oheisohjelmana. Sopivasti Guinnessia veressä niin ihan viihdyttävähän tuo oli.

Tuotanto ja soundtrack hivelivät aisteja. Diane Lane oli söpö. Harmi vaan, että hukkasivat judge-sisällön erinomaisen aloituksen jälken. Lyhyt episodi Enkeli-perheen parissa oli myös mainio.  Sen sidekickin vain jos jättäisi leikkaamon lattialle, niin elokuva paranisi merkittävästi. Murheellisen epätasapainoinen leffa.

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
« Reply #161 on: 01.11.2012 klo 21:11:30 »
Joo, ja loppuratkaisussa ei kanssa ollut mitään järkeä. Minusta se on aina näyttänyt siltä, kuin olisivat suunnitelleet jotain "huikeaa" (=kallista) johon sitten rahat olisikin loppuneet kesken, ja sitten päätetty vaan mennä sillä mitä on.

Mutta ne kyborgit näytti kyllä hyviltä. Ja uskaltaisiko sanoa, että olivat jopa ehkä himpun mielenkiintoisempia henkilöinä kuin sarjakuvalliset esikuvansa.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Reply #162 on: 03.11.2012 klo 02:11:26 »
Minulla oli isot, ellei peräti valtavat, odotukset tämän Dreddin suhteen.
En joutunut pettymään.

Tässä on kerrankin luettu se pohjalla oleva sarjakuva ja pysytty siinä.
Maailma on kulunut, aito ja likainen ja käsinkosketeltavan oloinen. Ezquerrablokista mellakkaan vastaavaan Hersheyhin Megacity toimii.
Karl Urban ON Dredd ja Olivia Thirlbyn Andersson on ilahduttava naishahmo nykyelokuvassa, ei mikään pelkkä nätti pimukka eikä überhypermacho tappokone.
Lena Headyn MaMa on myös drokkin kova.
Elokuva pyytää itseään anteeksi yhtä paljon kuin Dredd neuvottelee ja samalla metodologialla.

3Dkin kuulemma toimi hyvin, mutta kauniin brutaalihan tämä on. Ja aika tuoreen oloinen, ei mitään hollywoodpalttua tai taide-elokuvan muka-angstimakkaraa.
 Minulla on yhä järjetön virne naamalla, en muista koska viimeksi hymyilin näin paljon.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Reply #163 on: 03.11.2012 klo 08:30:29 »
Minulla oli isot, ellei peräti valtavat, odotukset tämän Dreddin suhteen.
En joutunut pettymään.

Kas ma arvasin että pitäisit. Tässä näkyy hyvin miten sarjakuva ja elokuva eivät ole sama asia. Elokuvan Mega-City on totuudenmukaisemman näköinen, samoin Tuomarien univormut.
Juoni on simppelin brut vaan sarjakuvaviitteitä tursuava. Andersonin hahmon sovituksesta olen hieman eri mieltä kuten jo aiemmin sanoin, mutta Urban on oikea Guerilla.
Jos ei Dreddiä ennestään tunne niin ei tämä aukea täyteen mittaansa joten ei ihme ettei vetänyt kansaa teattereihin maailmalla. Mutta videolla tulee nousemaan kulttihitiksi.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Spip-orava

• Jäsen
  • Pähkinöitä!
« Reply #164 on: 03.11.2012 klo 12:00:34 »
Oli kyllä hidastuskuvien juhlaa. Aamulla kun heräsi oli heti mielessä upeat tulituskohtaukset leffassa. Ekalla katsomiskerralla Dredd 3D oli rautaisen viihdyttävä. Vaikka sarjakuvana hahmo onkin kovin tuttu, olen aivan tyytyväinen tämän uuden leffan megacityyn, vaikka se ei niin utopistisen tuntuinen olekaan. Asu tuomareilla oli toimivan näköinen eikä mikään turhilla koristeilla nippeleillä täyteen ahdettu. Kyllä minä pystyn elämään leffan lawmaster tulkinnankin kanssa. Lawgiver oli messevä myös. Raju tulkinta hyvästä sarjakuvasta. Täydet pisteet tälle.

Vielä kun onnistuisi näkemään pitkään työnalla olleen Mintyn:
http://www.judgeminty.com/