Hanhivaaran ja Sorsakylän löytää heti, mutta Vääksy puuttuu.
Hakemisto olisi tosiaan wunderschön. Ja nyt vasta tihrustellessani tajuan että siellähän on kartalla tarinakoodit oranssilla, mutta kyllä ne on pieniä ja epäselviä vaikka kuvalla on kokoa 5 megaa. ei vanhan silmät kyllä tällaista kestä.
Kummersdorf (F8) on Tyhjälä.
Katzenstegen (J6) voisi käydä Kattivaarasta. Siellä näkyy olevan teollisuutta, joten sinne voisi sijoittaa margariinitehtaan.
Antenbüttel (K2) on Codfish Cove (Sankariteko, W WDC 114-02).
Drachenberg (F6) on Ankkalehto (Huutokauppajuhla, W WDC 250-01).
Blau-Gebirge (D10-11) on Sinivuori (Kirjekyyhky Silosiipi W WDC 139-02).
Wastel-Village on se matkahuollon baari, jonne poikettiin Santun hämäys-kultakaivosta etsiessä, mutta vuoden 1960 suomennoksessa ei paikkakunnalla ole nimeä. (Paksu-Santtu, W WDC 221-01).
Grand Hotel Oasentraum (B13) on Erämaan Lähde - kihtipotilaiden parantola (Taikavarpu, W WDC 109-02).
Sacramentotal (B12) oli suomennoksessa vain "erämaa" jossa Aku, Roope ja Hannu kilpailivat villiaasien metsästyksessä. (Autiomaakilpailu, W WDC 207-02).
Pflaumervogelbrückellä (Luumulinnunsilta, C15) Aku kuljetti eläimiä Jyrkkärotkon yli. (Pistämätön muuttomies, W WDC 222-02).
Luisenpark (H4) on Asuntola Rauha, jossa päätteeksi töräytettiin alppitorvella (Uudet naapurit, W WDC 178-02).
Schnabelweid (D5) lienee Vihreä keidas, jossa Aku jäädytti pilviä. (Sateentekijä, W WDC 156-01).
Krähensteppe (F11) on legendaarinen Karhukoplan vaarin tontti nro 26 joen rannalla, jonne uusia silmälaseja tarvitseva Roope kätki rahansa. (Karhukoplan tempaus / Rahalähde W US 21-02).
Tähän voisi kuluttaa puoli vuotta. Taitaa riittää nyt.