Vaikuttaa varmaan hieman mitä sarjakuvia listassasi on.

Itelle on ollut hieno kokemus kierrellä viime vuosina Pariisin divareita. (Myös Angouleméssa on tarjolla paljon käytettyä sarjakuvaa) Olen tykännyt siitäkin huolimatta, että en ole pahemmin todellisia löytöjä tehnyt. Ja yritän rajoittaa, sillä ranskan lukeminen ei oikein taitu. Toki jotain olen oikein hankkimalla hankkinut kokoelmaani... esim. Rahan -alppareita sekä Yoshikazu Yasuhikon Jeanne pokkari 1:n, ainoa 1-3:sta joka puuttui, ja semmoinen, jota oli mahdoton löytää enää englanniksi, eurolla.
Kuten arvata saattaa sielläkin päin on tiettyjä klassikkosarjiksia julkaistu tosi moneen kertaan ja jos eksyy johonki über-divariin niin hinnat ja valikoima ovat sen mukaisia. Meikäläiset eri aikojen Asterixit ja Blueberryt antavat osviittaa siitä, miten paljon painojälki yms. saattavat vaihdella. Itse tykkään sattuneesta syystä paljon viime vuosituhannen painatuksista. Tavallisten pulliaisten liikkeestä saa sitten käytettyä halvemmalla, joskin niiiden koluaminen käy työstä eikä sittenkään välttämättä löydä sitä mitä isoaa. Em. lisäksi olen nappaillut mukaan esim. käytettyjä dBD-, CaseMate ym. -lehtiä, siis näitä komeita, ranskalaisia, sarjakuvaa käsitteleviä kiiltopaperijulkaisuja.
Otin tämän divari-vaihtoehdon nyt esiin, koska minusta alle 200€ lennot ovat kuitenkin sen verran halvat ja kun samalla saa muitakin kokemuksia, niin paikan päältä ostaminenkin minusta "kannattaa".

En tiedä osaisiko STD kertoa tarkemmin käytettyjen verkkoapajista? Onko se osoite sitten ebay vai mikä?