Kirjoittaja Aihe: Stan & Ollie eli Ohukainen ja Paksukainen  (Luettu 17770 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lurker

• Valvoja
Stan & Ollie eli Ohukainen ja Paksukainen
« : 17.11.2008 klo 12:32:20 »
Miksi tämä lehti aina unohdetaan Suomessa julkaistujen science fiction -sarjakuvien joukosta?!?

Kiinnittäkään huomiota sarjakuvasivun dynaamiikkaan, erityisesti avaruusraketin laskeutumiseen. Silkkaa neroutta! Tarinan nimi on "Avaruusmiehet".

Koska sarjakuvan hahmoilla on neljä (4) sormea, tämä sarjakuva kuulunee tänne akuankka-puolelle.

Mutta miksi sarjakuvan nimessä on Larry Harmon? No siksi. Tarina on suorastaan liikuttava: "The story I learned later was that Harmon and Stanley were great friends, and on his deathbed,Stan, who was always the business end of the pair, made Larry Harmon promise to take care of the living relatives of Laurel and Hardy. Harmon trademarked their images and from then on, the wives and daughters received royalties whenever Stan and Ollie likeness was used." R.I.P. Larry Harmon
« Viimeksi muokattu: 17.11.2008 klo 12:35:44 kirjoittanut Lurker »

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Stan & Ollie eli Ohukainen ja Paksukainen
« Vastaus #1 : 17.11.2008 klo 12:36:54 »
Harmon tuotti Stan & Ollie -piirrettyjä telkkariin. Jostain syystä sitä ei mainita ollenkaan tuolla Wikipediassa, tai en ainakaan huomannut.

Timo

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #2 : 17.11.2008 klo 12:37:48 »
Harmon tuotti Stan & Ollie -piirrettyjä telkkariin. Jostain syystä sitä ei mainita ollenkaan tuolla Wikipediassa, tai en ainakaan huomannut.

Timo

Ehdin jo googlata lähteen (ks. edellinen viesti), jossa kerrotaan kuolivuoteella tehdystä pyynnöstä. Aika hieno juttu!

Barks92

• Jäsen
« Vastaus #3 : 17.11.2008 klo 21:56:20 »
Miten tämä kuulluu aku ankka ja kumppanit osion olis hauska tietää :police:
Perego ist da legend.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #4 : 17.11.2008 klo 23:58:20 »
Miten tämä kuulluu aku ankka ja kumppanit osion olis hauska tietää :police:

Koska sarjakuvan hahmoilla on neljä (4) sormea, tämä sarjakuva kuulunee tänne akuankka-puolelle.

Timo

Rmäki

• Vieras
« Vastaus #5 : 19.12.2008 klo 09:00:03 »
Aika hieno juttu!
Saatan olla hakoteillä, mutta minulla oli kuva Harmonista varsinaisena sleazebagina, joka korppikotkamaisesti nokki Ohukaisen ja Paksukaisen perintöä aina 2000-luvulle asti. Tuosta fantastisesta kuolinvuoteella tehdystä lupauksesta oli seurauksena mm. tämä helmi:http://www.imdb.com/title/tt0143096/. Ja herraisä tuota sarjakuvalehteä. Vaikea kuvitella, että mikään voisi olla huonompaa.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #6 : 19.12.2008 klo 09:05:15 »
Ja herraisä tuota sarjakuvalehteä. Vaikea kuvitella, että mikään voisi olla huonompaa.

Ykköstila huonoudessa on melkoinen saavutus!

Stan ja Ollie -sarjakuvat ovat absurdia teatteria.

T.Kokkila

• Jäsen
« Vastaus #7 : 19.12.2008 klo 09:30:17 »
Ha ha! Tuollaisesta elokuvasta en ollut kuullutkaan. Juutuupissa näyttää olevan trailerikin:
http://www.youtube.com/watch?v=B9hOG8WIbXw

Komedian tekeminen ei ole niin helppoa kuin luulisi...

Larry Harmonista en mitään tiedä minäkään, mutta eikös Bozo-klovni ole juuri se, josta amerikkalaislapset näkivät painajaisia television alkuvuosina. Ja selkeä esikuva vaikka Stephen Kingin "Se" kirjan hauskalle pellelle.

PurPur

• Vieras
« Vastaus #8 : 19.12.2008 klo 11:06:04 »

Sarjakuvalehti oli tasapaksun tylsää kökköä, jota ilmeisesti työsti yksi piirtäjä. Minulla oli kuitenkin ainakin yksi Ohukainen+Paksukainen-taskukirja sekä kovakantinen albumi, joissa oli useiden eri piirtäjien juttuja. Vannon että niistä jotkut olivat peräti hauskoja.

sarjiskeräilijä

• Jäsen
  • Sarjakuvat ovat minulle intohimo.
« Vastaus #9 : 24.01.2009 klo 17:27:32 »
Milloin Ohukainen ja Paksukainen-sarjis lopetti ilmestymisen? Mulla on noita lehtiä jonkun verran ja niissä ei näy vuosilukua, tai en ainakaan ole löytänyt. Olisi myös kiva tietää että onko nuo minkään arvoisia.

sarjiskeräilijä

• Jäsen
« Vastaus #10 : 25.01.2009 klo 18:55:44 »
Mahtoiko tuolla lehdellä olla suurikin lukijakunta? Ajattelin vain kun ilmestyminen loppui 80-luvun lopulla. Anteeksi tuo arvon kysyminen täällä.

sarjiskeräilijä

• Jäsen
« Vastaus #11 : 26.01.2009 klo 20:40:31 »
Niin, siis 80-luvun alussa. Sekoitin näköjään Ruotsin lehteen joka loppui 80-luvun lopussa. Olen itse noita lehtiä lukenut pari kappaletta, löytyy parisenkymmentä. Aika tylsää luettavaa kun ei tapahdu juuri mitään ihmeempää. Ohukainen sählää ja Paksukainen rähjää, ja se on siinä. En ainakaan itse jaksa lukea sellaista toistoa.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #12 : 01.04.2009 klo 15:25:13 »
Voittosarja n:o 6 (Kuvajulkaisut, 1964-1965) mainosti takakannessaan Ohukainen ja Paksukainen -lehteä näin tasokkaalla kuvalla! "Tosihauska värikäs sarjakuvalehti."

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #13 : 05.04.2009 klo 15:33:20 »
Hetkinen, noilla hahmoilla on viisi sormea kädessä!

No mutta! Muutenkin kuva on yllättävän tasokas - jotenkin brittiläistä (?) taidesuuntaa. Ehkä lehden matsku tuli tuolloin jostain muualta... kun noita sormiakin on noin monta.

tahkonpolku

• Jäsen
« Vastaus #14 : 05.04.2009 klo 16:41:11 »
Ohujen ja Paksujen piirrosjälki ei toki ollut noin komeaa. Tuo kuvahan oli siis tarkoitettu varta vasten puffaamaan O & P -lehteä, ja siksi se oli tuunattu het viimosen päälle.